Sitä sun tätä (uusi)

Paska juttu. Postimerkkien hinnat on jo nyt olleet ihan kipurajalla - todella täytyy miettiä että lähettääkö käsinkirjoitetun kirjeen tai kortin , vai laittaako vaan sen sähköisen viestin.
Täytyypä tutkia tartteeko oma postimerkkivarasto täydentämistä. Varmaan jonkun verran pitää ostaa nyt varastoon, oon “oikeiden” kirjeiden kirjoittaja.

Ei haittaa mikä hinta on, en ole aikoihin enää postimerkkejä tarvinnu.

Aamulla kun kun heräsin, niin ihmettelin miten viileää on makkarissa.
Tuuletus ikkuna oli auki koko yön. Vahingossa jätin auki.

Nukuin todella hyvin.

4 tykkäystä

Kannatti aikanaan ostaa postimerkit rullissa, 100 kpl kerrallaan. Nyt on kesken 2013 ostetut 2-luokan merkit, hinta 0,75 €/kpl. Avaamaton 2015 ostetut ykkösluokan merkit 1€/kpl. Oikeastaan vähemmän, silloin
kun osti rullan, merkki oli kaksi senttiä halvempi kuin yksittäin ostettu.
Merkkejä kului silloin enemmän, kun niitä laitettiin myös paketteihin.

2 tykkäystä

Käytiin eilen Roista kaappipakastin,Helkama.
En tiiä mimmonen on,mutta tämä tarijolla olevista ainoa jossa oli laatikot ja hyllyissä luukku.
Nyky kaappipakastimissa on vähintään kaks ylintä hyllyä iliman kantta.
Olipa jopa semmosia joissa oli vaan hyllyjä.
Miten semmosissa pietään pakasteita :thinking:

2 tykkäystä

Semmoseen hyllyyn vissiin vain ladotaan pinoon pakstepitsat, pakasteranupussit, jäätelöt ja muut valmisruoat. Ne on ihmisille, joilla on kaikkea paitsi osaamista tehdä ruokaansa ite, saati kasvattaa

3 tykkäystä

Mie rikon aina noita laatikoita kun väkisin survon kiinni. Aina liian täyteen ahdettuna.

1 tykkäys

Meillä on kaksi korkeaa kaappipakastinta jossa toisessa on vaan laatikoita ja toisessa puolet hyllyjä ja laatikoita.
Mielestäni hyllyt on käteviä kun tekee ison annoksen ruokaa ja pakastaa rasioissa.
Näkee heti mitä missäkin on. Myös kun pakastan esim. marjoja pusseissa niin saa ne nätisti laakeiksi ja pakastuu nopsaan, ja on hyllyiltä helppo siirtää laatikkoon kun on pakastunut.
Eli hyllyillä on valmista pakastettua ruokaa ja laatikoissa enemmän raakana pakastettua lihaa, kalaa, kanaa ja koiranruokapötkylät tietysti :grin:
Kun se aika tulee että pitää uusia kaappipakastin, haluan ehdottomasti sellaisen jossa on vaan hyllyjä.
Näkee mitä on eikä sinne alle jää ”wanhaa” ja unohdettua :smirk:

No,mutta näkeehän laatikoistaki läpi että mitä sielon.
Hirvittää ajatus että ylähyllyt iliman luukkua,ottaan nasahtaa jäiset eväät ku a7kasee oven.
E8 meillä ainaskaan kaikki pakasteet pysy pinoissa,ees hillapussit jokka jäävytetään levyiksi

Yläkerrassa rappujen luona on iso kaappipakastin. Useasti kun laatikon vetää auki lierii useampi marja alakertaan saakka :smile:

2 tykkäystä

Mulla on vain pieni tiskikoneen kokoinen kaappipakastin. Ylähylly luukulla ja kaksi alalaatikkoa. Hyvin oon pärjännyt. Paljon sinne sopii, huomaa kun pitää sulattaa välillä.

Minulla korkea kaappipakastin, Neljä laatikkoa ja kaksi luukullista hyllyä ja yksi ovi. Edellisessä pakastimessa oli kaksi ovea, tykkäsin siitä.

Niin minullakin. Pakastimen yläpuolella jääkaappi.

Rasiat pysyy erittäin hyvin hyllyillä pinossa :grin: ei ne sieltä mihinkään putoa, tai ei meillä ole niin käynyt. Laatikot ovat aina pinkeen täynnä niin ei sieltä mitään löydä.
Makuasioita ja mihin on tottunut.

Meilleioo kauhian palijon tavaraa rasioissa.Vähänlaisesti tehään valamista ruokaa pakkaseen,hernekeittoa,kaalilaatikkoa ja käristystä.
Ku teen ruokaa niin yleensä kaheksi päiväksi.
Minusta useimmat ruuat kärsii pakastuksesta.
Jotenka rasioita vähän pakkasessa.
Joo,ja nämähän makuasioita :blush:

Meillä on täys korkea pakastin.

Siinä on hyllyjä ja laatikoita.
Molempi parempi mun mielestä.

Minä varmaan kuulun kategoriaan laiska ja saamaton.
Koska meillä on pakastimessa, muutama valmispizza, ranskalaisiakin löytyy ja jätskiäkin.
On toki myös aika paljon hirvenlihaa ja erilaisia marjoja.

En myöskään kasvata ruokaani itse.
Ei oikein ole siihen sopivaa paikkaa, eikä edes kauheasti intoa.
Marjoja poimin kyllä, koska se on kivaa.
Osaan ehkä tehdä jotain ruokaakin, mutta hyödynnän myös eineksiä ja puolivalmisteita jonkin verran.
Eli laiskimus ilmoittautuu täällä.

1 tykkäys

Meillä on kolme pakastinta, kaksi arkkua ja vanhemmilta jäänyt kaappi, joka on nyt tyhjä. Siinä on kaksi luukkua, kaksi isoa, kaksi pienempää ja yksi pieni laatikko.
Ennen satokautta pyrin sulattamaan molemmat arkut ja sehän tietää pakasteiden kantamista ylös tai alas rappuja, kun ovat eri kerroksissa.

Tuon kaappipakasteen lisäksi autotallissa kolome arkkupakastinta.
Pelastus että tässä vaiheessa vuotta meni,on tilaa mihin viiä pakasteet.

Omg miten kaksi ihmistä saa ne kaikki käytettyä?

Miulla yksin elävällä iso kaappipakastin, jääkaappipakastin ja pieni arkku. Kaikki aina täynnä :flushed: