Leppoisaa ja satoisaa Uutta Vuotta kaikille.
Piti ihan googlata. Valkoisia liinoja sinullekin ![]()
Mitä se tarkoittaa?
Hyvää uutta vuotta minultakin kaikille
Toivon suojaavaa lumipeitettä kaikkien kasveille nyt kun kovat pakkaset kurittavat. Täällä on 10 cm, aamulla -26,2 katon yli myrskytuuli annosteli lunta rutkasti enemmän.
Uus kalenteri on ikävän tyhjä, ihan pari menoa vasta merkattuna
Tylsältä näyttää. Vielä riittää kotona vähän hommaa viime vuoden valokuvien kansioon laittamisessa, ja laatikoiden siivoilua ja järkkäilyä mut vaikka säästellen tekis niin ei ne pitkälle riitä.
Tammikuussa olis mahdollisuus mennä tekemään emalikoruja mut en tartte kun en käytä. Ja siellä on valmiina joitakin pohjia mitä käytetään, kissa kai ja jotain muuta. Ei sytytä. Hevosenkengän olisin tehnyt lapsenlapselle kaulakoruksi, mutta se ei nyt onnistu kun mulla pitäis olla se pohja jo ite tehtynä etukäteen. Ei tuu tosta mulle kalenteriin menomerkintää.
Emalikorujen teko on ollut haavelistalla pitkään.
Kannattaa aina kokeilla jotain uutta. Nyt tilkkutyöt vie lujaa mennessään.
Kävin huvikseen lukemassa mitä jouskarin horoskooppi tänä vuonna kertoo.
Pitkä artikkeli oli.
Joulukuussa sähkön keskihinta 3,20senttiä/kwh
Tilasin itelleni ja ystävälle nettikaupasta yöajolasit. Ne poistaa häikäisyä. Sellaset omien silmälasien päälle laitettavat.
Mulla on ennestään vastaavanlaiset omien lasien päälle laitettavat aurinkolasit, silmäasemalta ostin toissa kesänä. Tosi hyvät.
Pyrin olemaan ajamatta pimeessä mut jos joskus joudun niin sille varalle tartten apuja, ja näistä sitä saa. Oli nyt alehinnat ja ilman toimituskuluja joten otettiin meille molemmille “sokaistuville”. Oman ja muiden turvallisuuden takia.
Se on tuo kaihi pirulainen joka häikäisee ja tekee muustakin näkemisestä välillä vaikeaa.
Kuinkahan monta onnettomuutta sen kypsyttelyajalla on sattunu?.
Mullakin se on kuulema pikkiriikkisen päässä että tekevät julkisella uuden leikkauksen.
Nyt kun matalalta paistaa aurinko niin tuntuu ettei mitään näe mutta istunkin vänkärin puolella silmät kiinni.
Minäkin ostin viime keväänä nuo aurinkolasit silmälasien päälle jos satun joutumaan kuskin penkille niin jos jotain edes näkisin.
Ne aurinkolasit ainakin on tosi hyvät, tai ainakin ne mitkä mä ostin. Mä en oo aikasemmin oikeestaan koskaan käyttänyt aurinkolaseja mut nyt pari vuotta sitten kun silmät ei oo enää entisensä, päätin hommata. Järvellähän ne on ihan välttämättömätkin. Ystävä sit vinkkas että hän on hommannut ne päällelaitettavat lasit silmäasemalta ja kehui niitä. Mä totesin että nyt mun ei tartte enää ruveta siihen rumbaan että hommaan aurinkolasit vahvuuksilla. Kun ne vahvuudet ei koskaan ekalla kerralla satu kohilleen, eikä joskus toisellakaan, niin olin lykännyt aurinkolasien hommaamista ihan luvattoman kauan. En vois olla tyytyväisempi siihen hankintaan.
Pitäskö sunkin tönis hommata sellaset yölasit ( pimeellä ajaessa tulevien häikäsyjen ja heijastusten vähentäminen) myös silleen kaiken varalle. Pimeeseen vuodenaikaan hankaluudet ajaessa saattaa tulla yllättäen kun on lähtenyt liikkeelle ihan reilusti päiväseltään ja kotimatkalle autolla lähtiessa onkin jo pelottavan hämärää tai pimeetä jopa.
Kiitos vinkistä. Kysympä optimosta noita laseja kun näkyy ainakin olevan sielläkin. Isäntä menee sinne silmälääkärin luo puolen kuun maissa ja minä otin sieltä uudet silmälasit syksyllä.
Pieni silmälasiliike iisalmessa ja aivan ihana palvelu.
En tykkää iisalmen silmäasemasta, eikä moni muukaan.
Mulla on aina aurinkolasit vahvuuksilla, en pärjäisi ilman. Silmät ei kestä kirkkaita valoja. Kun pitää uusia silmälaseja niin uusin myös aurinkolasit. Onneksi sitä ei oo tarvinnu tehdä joka vuosi, monta vuotta menee välissä, viimeksikin taisi mennä viisi vuotta. Pelkäsin jo että jos kaihia on alkanut muodostumaan, onneksi ei ollut.
Tuosta tulikin mieleen että miksi julkkikset pitää aurinkolasit päässä sisälläkin.
Esim. Käärijä, miksi sillä on ne päässä joka paikassa.
Minullakin on silmälasien päälle laitettavat aurinkolasit mutta ei niitä tule käytettyä, en koe tarpeelliseksi. Auton tuulilasin pyrin pitämään puhtaana, se jotenkin häikäisee aurinkoisella säällä. Kesällä pidän usein lippalakkia ulkona, se suojaa silmiä auringolta.
Minäkin pidän kesäisin lippalakki, tosin se ei ole sellainen kuin miehillä.
Heeh, IL:n sivuilla oli otsikko “Auri Kanasen lapsi sai nimen. Arvasitko oikein?”
Heti tuli mieleen “Vim”.
No ei ollut ![]()
Kunha Auri ja Vim kuulevat tuosta ehdotuksesta
Ariel olis myös passeli €€€€
Mahtava ! Eikös se heidän lapsen nimi valikoitunut A:lla alkuseksi, sekä eka että toka nimi ? Ariel olis ollut enemmän kuin passeli ![]()
Harmi ettei Auri oo penttiläisiä ja tääkin jättipotti nimi-ideaksi jäi saamatta !