Sitä sun tätä (uusi)

Piti mennä tänään avoimia puutarhoja katsomaan, mutta jätin väliin sateiden ja ukkosten takia.

Varmaan tänä vuonna ollut hiljaista sillä toiminnalla, sateita tullut paljon vähän monessa paikassa.

1 tykkäys

Tällanen ilmestyny mun pihalle, en tiedä mistä?
Lenssi sanoo että on ranta-alpi, onko näin ja kannattaako pitää?

On ranta-alpi. Jostain noita ilmestyy mökille itsestään. Tekee vahvat ja pitkät juuret, kerrassaan mahdoton päätä eroon.

Rannassa vesirajassa sitoo juurilla maata aaltojen eroosiota vastaan loistavasti, miksei muuallakin kosteissa paikoissa.

2 tykkäystä

Tarha-alpi on vielä vihoviimeisempi perennamaassa ja leviää luontoon.

1 tykkäys

Ei sitten minun pihaani vaikka kukka on nätin keltainen.

Tämä kasvi on ranta-alpi (Lysimachia vulgaris).

Se on monivuotinen ruoho, joka kasvaa usein rannoilla ja kosteilla niityillä.

Kasvin tunnusmerkki on tiheä, keltainen kukinto, joka ilmestyy heinä-elokuussa.

Ranta-alpi leviää tehokkaasti maanalaisilla rönsyillään.

1 tykkäys

Pepino, voisit jatkossa laittaa noihin vastauksiisi aina lähteen mukaan näkyville. Nehän on suoria kopioita jostain. Ilman lähdetietoa lukija lähtökohtaisesti olettaa että faktatietona esittämäsi tieto on sinun omaa osaamistasi/tietoa. Keskustelupalstalla tuo vielä korostuu.

Meillä kasvaa tuota paljon peltojen reunoilla. Tutun näköinen!

Sieltä kai lennellyt mun pihaan.

Temakine -nimimerkki (uusi käyttäjä) huhuu : olit laittanut testi-viestin yhteen viestketjuun joka oli mulla poistettavien listalla. Nyt kun se nousi sun viestin mukana esille niin muistin sen, ja poistin ketjun nyt samantien. Sen sisältö liittyi pääosin jo “edesmenneeseen” keskustelupalstan alustaan, ei ollut enää tässä uuderssa palstan alustassa tarpeellista tietoa.

Eli tiedoksi sulle Temakine että testiviestisi laitto onnistui vaikkei sitä nyt pystykään havaitsemaan fyysisesti. Tervetuloa tänne lueskelemaan ja juttelemaan :cherry_blossom:

Ja tätäkö pitäs viikko kattoa :roll_eyes:
Joo,kait sen kestää :sweat_smile:

8 tykkäystä

Upeat näkymät, Karvari! Missä päin ootte?

Kreetalla,just tultiin :grin:

3 tykkäystä

Missä siellä?

Rethymnonissa.
Täälä ekaa kertaa,mutta toinen kerta Kreetalla

2 tykkäystä

Hyvää lomaa!

Paljonko lämmintä?

3 tykkäystä

Mukavaa lomaa Karvari, minä meen Haniaan elo-syyskuun vaihteessa. Mennään tyttärenpoikaa kahtomaan, on siellä töissä.

2 tykkäystä

Eilen oli 32,näyttää että päivälämpötilat nousee viikon kuluessa.
Eilen kuuen jäläkeen käveltiin satamassa,kuuma tuuli puhalsi,tykkään :smiley:

5 tykkäystä

Mahtavaa reissua Karvarille!

2 tykkäystä

Joku on innostunu parvekekasvatteluista :sweat_smile:

10 tykkäystä