Eikö oo sirokesäkynttilälle omaa ketjua???
Nyt on lomat lusittu.
Yöllä klo 1 Singaporesta oli yritetty soittaa minulle ja kestänyt soitto 45 sek, mutta öisin on turha soittaa, koska kännykkä on äänetön öisin.
Hienoa Pepino, että muistit taas tänne tulla! Reissasitko kotimaassa vai ulkomailla?
Piti mainita vielä, että jos lähetätte viestit profiliin, niin ei ne tule sähköpostiin, vaan jää tänne.
Kiitos viesttistä!
Mie olen jo itselleni yrittänyt järkeä puhua, etten enää hanki lisää kukkia ja sitten täällä on toinen toistaan upeinpia näytillä, huoh. Voi olla että kuun lopulla Mustilasta jokunen lähtee taas matkaan.
Kurppa ,kuulostaa kasvi-holismilta.
. Tuttua.
Näin se on mutta huomaan että joku vanha jää pois, monta sellaista mitä alussa hankin on poissa.
Teinityttö toi eilen meille ämpärillisen puhdistettuja mustikoita. Ikä ei vielä riitä kesätöiden hakemiseen, mutta keksi tuon tavan tienata.
Rauha ja hiljaisuus palasi, rinsessat lähti kotia kohti. Ei ehitty keittää noitaliemiä. On poimittu kirsikoita ja mustikoita ja keitelty 10 litran kattilalla hilloa niistä, mustikoita oli hippusen enempi. Just rapsin maistelupurkin jämät suuhun ja olihan hyvää. Het keittämisen jälkeen hieman kirpeähköä, mutta jo pari päivää teki maulle ihmeitä. Poimivat kirsikat myös isomummolle ja kanttarellit veivät mennessään vara mummolle ja papalle. Karvarin kukan taimet on istutettu niin hujanhajan, että täytyy toivoa vettä taivaalta tasaisesti. Muuten jää joku varmaan kastelematta.
Oliko riittävästi?
Kyllä oli ja tytöillä hauskaa.
Oon suunnitellut kesäretkeä pojan ja hänen tyttöjensä kanssa Kotkan saaristoon. Paikaksi valitsin Varissaaren. Visit Kotka-Hamina - sivuilla kerrotaan että "Varissaaressa voit nauttia merellisestä maisemasta ja tunnelmasta rantakalliolla istuskellen, patikoimalla, mereen pulahtamalla, grillailemalla, suppailemalla tai beach volleyn parissa".
Vaikka kuinka yritän Varissaaresta etsiä infoa niin missään löytämistäni ei mainita grillausmahdollisuudesta mitään. Onko kukaan teistä käynyt siellä ? Onko grillauspaikkaa, ja jos on niin millainen ? Mulla ei oo varaa eikä haluakaan viedä koko poppoota sinne siellä olevaan ravintola Vaakkuun koska oon järkkäämnässä nimenomaan saariretkeä, ja siihen kuuluu omat eväät rannalla nauttien. Mut jos siellä voi grillata niin sehän olis vaan mukava lisäkokemus. En kummiskaan viittis sinne raahata grillattavia jos onkin mahollista ettei grillaus siellä onnistu.
Netti kertoo:
Varissaaressa on Grillipaikka: Saarella on virallinen grillipaikka. Ota mukaan omat puut tai h
hiilet
Löytyi googlettsaen, Mistähän voi tarkistaa tiedon???
Matkailutoimistosta.
Löysin Pyhtään Melojien sivut joilla kerrotaan näin: “Kotkan edustalla sijaitsee Varissaari. Matkaa Mansikkalahdesta lähdettäessä tulee vaivaiset 500 metriä. Varissaaresta löytyy ravintola, tulentekopaikat ja käymälät. Sen rantakallioille on hyvä istahtaa nauttimaan eväistään.”
Melojien sivuilla kerrotaan myös että "Kymenlaakson virkistysalueyhdistys ry (KyVi) on huolehtinut Kuussaaren, Majasaaren ja Riisiön, Ulko- ja Sisä-Nuokkosaarten sekä Lehmäsaaren virkistysalueiden huollosta. Heidän toimintansa ajettiin alas 1.1.2023. Kohteet siirtyivät kaupunkien ja kuntien haltuun säilyttäen nykyisen käyttötarkoituksensa. Kaupungit ja kunnat ylläpitävät kohteita 1.1.2023 lähtien ja vastaavat myös virkistysalueidensa kehittämisestä ja tiedottamisesta. "
Tota Valtsun vinkkaamaa tekstiä en oo vielä onnistunut löytämään. Mut huomenna aattelin soittaa Kotkan kaupungille ja kysyä tarkempaa tietoa Varissaaresta koska se on Kotkan kaupungin virkistysalue ja kaupunki vastaa näköjään tiedottamisesta. Otan esille myös tiedottamisen kehittämisen, pohjaten tähän omaan tiedonkeruuseeni.
Puita niissä ei yleensä ole. Grillipaikkoja on usdita Katariinan puistossa ja ainakin yksi Karhulan jokipuistossa.
Hei, miten moni olisi kiinnostunut osallistumaan siemenkirjeeseen tänä syksynä? Voitaisiin polkaista se käyntiin vaikka lokakuussa.
Voin alakaa,en vaan tiiä miten tulee siemeniä tänä kesänä,aina kaikki märkänä ![]()
Tietenki edellis vuojen siemeniä löytyy.
Mielelläni osallistuisin. Jotain pientä lisättävää olen kerännytkin, jos vaikka tulisi siemenkirje. Piti ihan nimellä kirjautua tätä varten, yleensä nimettömänä lueskelen ![]()
Kiinnostusta olisi siemenkirjeeseen.