Ajattelin, ettei ole taloudessa tiukkaa, kun voi noin surutta rahaa kylvää taivaalle.
Yritin, että nukahdan ennen suurinta pauketta, mutta heräsin siihen kuitenkin. Miesystävä paukkuherkkien koiriensa kanssa kotona. Melkein saasen maksoi niiden rauhoittavat ja silti pelkäsivät.
Minä myös heräsin paukutteluun vuoden vaihtuessa. Muutama talo mutta paljon meni rahaa taivahan tuuliin.
Ei ole rahanpuutetta näköjään vaikka valitusta kuulee että ruoka on kallista.
Normaaliin aikaan menin nukkumaan ja mitään ei kulunut meidän kylällä. Ei ole enää nuorisoa paikalla, niin ei paukutuksia kuulu.
Vaatimatonta se on ollut tähänkin asti.
Ehkä se on niin että kun ihmisillä on niin vähän yhteisiä ilon aiheita niin rakettien ihailu on yksi niistä.
Olen itse aina tykänny katsoa ilotulituksia mutta enää en niitä kaipaa kun jaksa valvoa kahteentoista.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja kohta saa aloittaa siementen selailu, tilasin muutaman pussin Impactilta.
Pienen siementilauksen tein Siemenmaailmaan.
Meillä nukuttiin vaikka paukkui …minäkin pieniä pätkiä yskimisen ja niistämisen välissä, ei juhlittu ko täs o viikko saikuteltu kuumeetonta keuhkoputken tulehdusta. Joululahjojen siemeniäkään en ole kylvänyt…jotain etelän kasveja.
Täällä paukkui sopivan kaukana jossain.
Tässä lähistöllä ei paukuta kukaan.
Hiukan koirat huomasi, mutta ei mitään pelkäämisiä kuitenkaan.
Valvottiin aika myöhään ja rupateltiin ja katsottiin telkkaria, niin mukavasti meni ehtoo.
Mulla on iltavuoroviikko, niin muutenkin iltaisin valvottaa.
Ilotulitteen osuma? Täällä alkoi paukkua eri suunnilla illalla n. kuuden aikaan. Ei kuulunut häiritsevästi, mutta säälitti koirat, joita lähinaapureilla on ainakin kuusi. Yöllä nukuttiin, ei tietoa paukuista. Onneksi huomasin iltapäivällä lyhyen elokuvan Illallinen yhdelle. Hauska, vaikka nähty monesti.
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Toivotan Kaikille Penttiläisille tasapuolisesti onnistuneita kylvöjä ja kasvurikasta Uutta Vuotta 2025 !
Tääläki palijon enemmän paukuttelua ku ennen.
Ite ei oo ostettu raketteja enää,sillonku lapset oli pieniä niin muutama raketti oli,mutta seki lopetettiin aika pian.
Vuoden eka testi
MeNaiset Visa: Oletko hyvä yleistiedossa? Jos saat tässä testissä yli 8 oikein, olet todellinen neropatti
Haluatko testauttaa yleistietosi tason? Tulit oikeaan paikkaan. Tässä visassa saat vastaasi 12 satunnaisesti valittua yleistietokysymystä. Kysymysten aihepiiri vaihtelee urheilusta viihteeseen ja taiteesta luontoon.
Onnea matkaan – vaikka tästä testistä ei pelkällä tuurilla selviäkään!
Kävi ilmi ettei yleistietoni kovin vahva ole. Tiesin 4 vastausta, kaikki muut olis mennyt arvaamalla ja arvasinkin muttei osunut vahingossakaan oikeaan. Pisteet siis omalla tietotasolla.
Minä en tiedä yleensäkään urheilusta ja viihteestä mitään.
Luonto on eri juttu, sillä katson paljon luonto dokkareita.
Eli en testaa!
IS-testi: Testaa tietosi kyllä vai ei -visassa! Kovimmat Suomi-tietäjät saavat täydet 12 oikein.
Kuinka monta saat oikein?
Tässä testissä on alussa se “katso mainos päästäksesi tekemään testin”. Siitä ei kuitenkaan aukea mainosta pääset suoraan testiin.
Kysymykset koski maantietoa, aihetta josta mun olis paras pysyä mahdollisimman kaukana. Menin aikalailla mutulla ja onnistuin saamaan 7 oikein. Tietojani en kyllä menis kehumaan.
En pärjännyt tässä testissä, monta meni pieleen.
Tietääkö kukaan mikä tuohon metalli raappaan on tullu?
Olen tiskikoneella aina pessyt. Ihan kuin olisi hitsattu sitä.
Vaikeaa oli ottaa kuvan, kun se peilaa hyvin, niin kuin peili.
Nyt olis joutilasta aika taas katella niitä jokaisen omia kuvakallerioita.
Tuleekohan ne näkymään enää koskaan?
Toivossa on hyvä elää.
Ne kuvat pitää palauttaa ihan erikseen. Eivät kulje siinä gallerian viestissä mukana “liimattuna”. En tiiä mistä johtuu, on varmaan niin erilaiset teknisesti nää vanha ja uusi alusta.
Tiiän sen verran että helmikuussa pitäis olla tulossa jokin isompi päivitys taas. En uskalla oottaa että siinä vielä olis kuvia, mutta kyllä ylläpito koko ajan penttiä myös kaiken muun ohella kehittää. Emme ole unohduksissa ollenkaan ![]()
Eletään vaan toivossa, ja siinähän on hyvä elää koska Toivo syö hyvin. Niin ainakin lapamato sanoi ![]()
Kitikat, jos sulla on nyt luppoaikaa niin haluaisitko osaltasi ottaa osaa pentin historian kasaamiseen ja kertoisit oman tarinasi ? Se olisi hienoa !
Joulukuussa pörssisähkön hinta 2,82senttiä / kwh.
Täällä on niin hiljaista, etä tunuu kuin yksin puhuisin itselleni.