Söpönen se on tuokin ja hyvän vihreä, kiiltävä lehdistö
Hoyabella, vertaapa tuota vaaleanpunaista Dibley''sin myymään Emilyyn. Samaa näköä, aivan ihana siis. Voisin ruinata sulta lehteä tuosta joskus
Dibley¨sin yhdestä soilikeista nuppuja näkyvissä. Fleischle Princesse. Katsotaan kerkiääkö kukkimaan, vai tapanko sitä ennen.
Tottakai se kukkii, ei ne nuin vain kuole ovat kestävää laatua..
Minun keväällä ostamani sinivioletti soilikki alkoi muutama viikko sitten lakastumaan ja nyt siinä ei ole enää yhtään lehteä. Mitä luulette onko sille enää mitään tehtävissä vai joudunko heittämään sen kompostiin?
Soilikintaimet, nämä ovat hitaita kasvamaan.
Niin ovat. Muutama vuosi takaperin minullakin oli niitä kymmeniä. mutta ei riittänyt into niitä kasvattaa vaan kippasin kompostiin kun tuntui että niiden kasvua odotellessa menee ikuisuisuus.
En ole tosiaankaan paljoa uskaltanut (muistanut) lannoitella, kerran laitoin sitä punaista kastelulannoitetta ja humpsahtivat kerralla isommiksi.
Pakko laittaa näitä (surkeita) kuvia, soilikit ovat minulla ensimmäistä kertaa innostuneet kukkimaan oikein kunnolla.
Midnight Flame, jonka väri tässä kuvassa kerrankin vastaa oikeaa.
Happy Snappy aloittelee myös.
Soilikki ''Falling Stars'' on intoutunut taas kukkimaan.
Kaunis on!!!
Marjabee, muistatko kun laitoin soilikin sieminia ja niistä yksi kasvaa, nyt sillä on JO nuppu aaa olen iloinen! Luulin että kauan menee, mutta ei se ollutkaa niin kauan . Kun aukea kukka, laitan kuva tänne.
Muistan toki! Sinä onnistuit sitten hienosti, mulla eivät itäneet laisinkaan... Laitahan kuvaa kun kukka aukeaa!
Kyllä se minun soilikkini on ilmeisesti liiasta märkyydestä kuollut. Ei siinä ole mitään eloa enää. Kyselin eilen paikallisista kukkakaupoista uutta, mutta tähän aikaan vuodesta niitä ei ilmeisesti ole saatavan. Täytyy odotella ensi kevättä tämän uuden lajin harrastuksen aloittamiseen.
Minulla olisi myytävänä Tina - soilikki , ikkunalla alkaa olla ahtautta, kun en raaski noista luopuakaan, näitä on nyt kaksi samaa..
Tina on nyt saamassa luultavimmin uutta kotia
Itselläni on nyt kesäkuusta kukkinut tälläinen. Olin jo talvella menettää toivoni tämän kukan suhteen, onneksi säästin sen, vaikka melko onneton talvella olikin. Nyt on tulossa kukkia. Oi.
Ihanan näköinen soilikki Auroralla.
Tällainen vaaleanpunainen ihanuus aukesi eilen.
MarjaBee...tässä keväällä vaihtarina tulleet soilikin lehdet. Uutta kasvua jo ihan kiitettävästi.Kuinkas ne jotka tuli minulta.