En jaksanut selata pitkää ketjua lävitse ja hakea, että millaisista soilikeista täällä on jo kuvia. Soilikki 'Midnight Flame' on kukkinut lähes koko kesän.
Pink Souffle alkaa avautua
Jos lehden halkaisee pituussuunnassa kahtia täytyykö lehtiruoto jättää ehjäksi vai halkaista sekin kahtia? Laitoin saamani lehdet ensin lasiin ja ne menivät ihan lötköksi. Sitten siirsin lehdet kokonaisena multaan tyvipuoli alaspäin. Lehtiruotoa ei noissa pistokkaissa ole joten lehtikin on vähän siellä mullan sisässä. Lehdet lötköttää edelleen, joten jotain tarttis tehdä heti etteivät heitä henkeään. Help me
Tarkoitin siis tietysti, että lehtiruotoa on tasan yhtä pitkästi kuin lehdellä on pituutta eli varsinaisesti lehden vartta ei niissä ole.
Ei vieläkään täysin avautunut
Tällainen se on tänään
Tuossa ensimmäisessä ei ole kuin tuo yksi kukka. eipä siinä ole vielä kuin kolme isompaa lehteäkään. Kukkavanoja on kolme tulossa lisää ja niissä näkyy olevan useampi nuppu.
ompa teil ihania kukkia, ja voikun nyt onnistuisi kasvatus soilikin pistokkaasta.
Sama Dipleysin kukka teki toisen kukkavarren, nyt siinä on useampi kukka.
Chorus Line aloittaa heti useammalla kukalla
kun Awena tyytyy yhteen
Dipleysiltä hankittu keväällä, nyt kukkii tällainen.
Dipleysin Mona avasi pari päivää sitten ensimmäisen kukkansa:
Tuli tuosta Liisukan toisaalla olevasta kuvasta mieleen, että tänä vuonna ulkona ollut soilikkini on kukkinut erittäin runsaasti.
No juu Kurpitsa -käännä vaan veistä haavassa
Ei vaiskaa -mukava tietää, että moista kukintaa saattaa olla edes unelmissa odotettavissa.
Ei se täälläkään vime kesänä kukkinut.
Ei täälläkään :( Hyvä kun on edes hengissä.
Keväällä oli muutama kukka, mutta sitten se lopahti - mikähän taika sen kukituksessa on?
Minulla on kukkinut kaksi soilikkia koko kesän. Keväällä jaoin eli laitoin uuteen kukkamultaan osan ja kiitettävästi ovat koko kesän kukkineet.
En tiedä mitään kummempaa taikaa näissä omien kukittamisissa, kastellut olen samaan aikaan kun muitakin sisällä kasvavia kukkia ja lannoittanut Kekkilän sillä punaisella jauheella, aivan vähän sitä noin joka toinen viikko. Minun ovat jotain vanhaa lajiketta, ollut jo ainakin viisitoista vuotta joka kesä!!
Nämä jaksoivat vielä aloittaa:
Bethan