Sutipuu, Pachira aquatica

Mulla kans huonossa kunnossa palmikko pienemmässä sutipuussa :frowning: johtuu joko liian vähäsestä kastelusta tai sit liika kastelusta?? tämä voi hyvin ja toivon mukaan kasvaa vielä ja menestyy!:slight_smile:

Onko kukaan kokeillut pistokaslisäystä sutipuulla? Olen jokatapauksessa hieman karsimassa sutipuutani tässä keväällä ja ajattelin koittaa iskeä latvat veteen. Mietin vaan, että kannattaako olla kärsivällinen vai onko tuhoontuomittu yritys?

Minun sutipuuhuni muuten ilmestyi multaa jotain pienia öttiäisiä joita en tunnistanut (eivät hypelleet, olivat ovaalin muotoisia, tummia ja elivät vain mullassa?!?). Mitä ikinä ne olivatkaan niin saivat kyytiä suihkussa, ja pesin kaiken mullan pois juurista ja siirsin kasvin vesiviljelyyn. Samalla jouduin poistamaan kaksi vartta jotka olivat mädäntyneet (alkoivat mädäntyä heti ostettaessa, olisikohan öttiäisten tekosia). Noin kuukauden verran kasvi ollut sorassa ja oikein hyvin näyttää viihtyvän ötökkävapaasti :slight_smile:

Zera,

Mä katkaisin vahingossa pari latvaa tuossa muutama kuukausi sitten ja iskin ne samantien veteen. Hyvin menestyivät vedessä, laitoin vasta viime viikolla multaan, katsotaan miten pärjäävät siellä.

Kiitos vastauksesta nikolas, koitanpa siis minäkin, katsotaan mitä tulee :slight_smile: