Mitä Kurppa!!! Avomaan sellaiset vai??? Viime kesänä en nähnyt sulla kuin kurpitsaa kuin ulkona.
Avomaapa tietysti. Viime vuonna Ilmarin päivänä syntyi ensimmäisnen taimi:)
iiik! Pittääkö munkin laittaa, etten häviä jo lähdössä?
Tietysti:)
Aikuisten oikeesti, ei missään nimessä vielä pariin kolmeen kuukauteen.
Huohhh, säikyttelet vanahaa. Eivaineskaan, oonhan mä lukenut tamskun ohjeet suurennuslasin kanssa.
Millon pitää jättikurppa laittaa itämään? mulla on viherhuoneessa tilaa hieman isommallekkin taimelle…
Mitä? Voi hyvän tähen! Et kai oikeesti vaan jo sillon alottanu?
Voi herra! Sotahan täällä on. Ja kaikkihan on sallittua sodassa ja… En usko enää mitään!
Voi Kassi, onko siulla vielä Krasiksen lapsenlapsia luvassa?? Minä olen kovin tarkkaan säästänyt Alexandran (edesmennneen, liekö variksen viemän) kaulanauhaakin, jotta voisin sen joskus perintönä antaa tuleville polville
Voisihan niitä pikkuisia nyt kokeilla, on paremmat pohjatkin… ja intoakin taas enemmän myös kasvattajalla.
Edit: (Jos uudempi lukija menit ihan ulalle, vanhan Pentin puolella kurpitsasodassa on alkua tähän tarinaan
Juu, tämä tarina EI lopu tähän! Kerro Mashalle(kin) lämpimät terveiset!
Aleksi III (tai Alexandra the III) voisi olla tervetullut tulevana kesänä, ihan vain jatkumonkin vuoksi! Lähetätkö postissa vai tuletko vihdoin käymään itsekin?
Aleksandra-mansu tuotti ruukussa mukavasti herkullista satoa viime kesänä, lokakuussa siirrettiin kasvimaalle talvehtimaan ja toivomme hänen selviävän hengissä tulevaankin kesään, ja hänenkin tarinansa elää
Aleksandra-mansu viihtyy hyvin kasvimaalla, tänään kävin hänelle terveiset ja suukot antamassa, lehdet vihertää kauniisti ja kovin tyytyväisen näköinen hän on (naapureiden tuijotukset ei haittaa, niitähän on jo nähty…)
Mashalle iso hali
Vaipat ovat tallessa, lasten on hyvä tänne tulla! Jos vain Dievushka-täti (tottakai hänen pitää huolimatta harvasta neuleesta saada vauvoja taas matkaan varustaa) jotain suojaa uusille vauvoille matkalle saa tehtyä…
Kun Krasis tulee seuraavan kerran, anna hänelle vähän (??) votkaa, niin joutuu ainakin aamuun odottelemaan reissuun lähtöä, ehkä kerkiät sinäkin mukaan, jos tännepäin olisi Krasis tulossa?
Tuonne huvimajaankin sopii yöpymään, vaikka nyt siellä onkin viileämpi kuin viimeksi Krasiksen + porukan vieraillessa… Mutta arvostetut vieraat toki saavat yöpyä sisätiloissakin, ja votkaakin varataan lämmikkeeksi…
Voi kun kiva, jos tännekin kerkiäisitte Kyllä muutamalle kurpitsalle tai kasvattajalle yösijakin sisätiloista löytyy! Onhan sinulla puhnro tallella?
Tuota noin, se A&A:n pullo jaettiin aikanaan kristillisesti tasan, A&A katselivat sivusta ja kasvattajat nauttivat En uskaltanut lapsille sitä antaa, kun oli sen verran vahvaa… mutta hyvää!
Kasvattajathan siitä voimaa saa
Ois kiva osallistua, mutta en tiedä kurpitsan kasvattamisesta muutakuin ne heinäpaalit Teidän jutut on ihan top 1
Moonlight, ei tainnut tietää kukaan meistäkään (ainakaan tunnusta) yhtään mitään silloin, kun itsekukanenkin aloitimme kurpitsankasvatuksen… Silloin vuosia sitten…
Mutta monen monta asiaa oppii, kunhan jaksaa lukea vanhoja "sotasivuja" eikä ota asiaa liian vakavasti
Kassi, hienoa! Kotona olen enimmäkseen, valmistaudun tulevaan kurpitsakauteen
Aleksandrakin innolla odottaa tapaamista!
Kurpitsan kasvatukseen pätee melkein samat asiat kun kurkun kasvatukseen. On mahdottoman arka kylmälle ja tarvitsee paljon vettä ja aurinkoa kasvaakseen. Lisäksi paljon ravinteita.
Noh, vanhat säännöt eli pelkkä avomaa?
yks sarja missä kaikki ja suurin voittaa?
yks sarja ja suhdeluvut ja vyöhykekertoimet avomaa vs. kasvari?
Mulle käy kaikki kunhan tiedetään millä säännöillä mennään.
Ja voittajalle edelleen jokainen kisassa mukana ollut antaa jotain omasta puutarhasta, siemeniä juurakoita,säilykkeitä,ok?
Vois ton sotimisin alottaa tosissaan sitten kun tiedetään että miten tällä hiekkalaatikolla pelataan
Miulle sopii kaikki, voisihan tuo suhdeluvut ja vyöhykekertoimet olla ihan hyvä juttu.
Hmmmm. Ehkä vanhat säännöt ovat parhaat? Ainoastaan yksi avomaasarja - kasvarissa saa myös kasvattaa mutta tuotos ei voi saavuttaa Sitä Suurta Ykkössijaa?
Olen muutama vuosi sitten ehdottanut vyöhykekerrointa, kerroin suoraan vyöhykkeestä Yleensä saan noin reilun kymmenen kilon painoisia kurpitsoja, joten vitosella se tekisi 5 X 12 kg = 60 kg, mutta silläkään ei yllä voittoon. Toisaalta viime vuosisadan alkupuolella (1901) Haapaveden emäntäkoululla on saatu 58 kg:n painoinen kurpitsa, joten vyöhykekertoimella 5 päästäisiin jo voittolukemiin
nonih - vanhoihinko sittenkin aiotte turvautua? minähän ne jo kerran laitoin esille mutta poistin, kun tamarillon jutusta selvisi, että ennen niin kielletty kasvihuone onkin sallittu.
jos niitä haikailette, niin viime vuonna oli kurpitsa ne kopioinut sota 2008-ketjun alkuun. löytyvät hakusanalla *neitsyturea*, jos tarvitaan:-)
Moonlight! Älähuoli, minäkin aion kasvattaa kurpan enkä tiedä edes heinäpaaleista!