Suuri Kurpitsasota 2010, Suljettu

Hauskaa on, sen takia vuosi vuoden jälkeen ollaan mukana vaikkei siihen aikaa juuri tahdo riittääkään. Silloin kun kurppa kasvaa niin on pakko käydä joka aamu mittaamassa ja sitä kasvun määrää jaksaa aina hämmästellä.

Mä alotin kurpitsankasvatuspäikyn tänne:

http://jattikurpitsa.blogspot.com

Täältä ehkä löytyvät teitävimmät ihmiset!!!!!

Mistä siemenistä saisin sopivat haloveen kurpitsat. Kauniin oranssin väriset ja 5-10 kg painoiset. Jättiläiset on liian isoja, eikä niitä voi siirtää, kun on vain kaksi huonoa kättä ja kottikärryt.Neuvokaa

Markettien hyllyissä niitä on. Pusseissa lukee kuinka isoiksi kasvavat. Siemen Vesalla näyttäisi myös olevan myynnissä.

Mummi yhtään väheksymättä kasvattaja taitojasi, niin ei niistä kurpitsoista välttämättä tule jättiläisiä, päin vastoin. Mun siemenpussissa luki jotain 300 kg’n painosta, suurin taisi olla v. 5-kiloinen. Mulla tosin on just kasvattajasta kiinni. Parhaimmilaankin olen saanut reilun 13 kg’n kurpitsan. Mutta taas aion kuitenkin yrittää, samoin eväin kuin ennenkin.

Oli muuten erikoinen juttu, kun samasta pussista kylvin, mutta tulos värin puolesta oli poikkeavaa. Osa kurpista oli tosi oranssisia, toiset vaaleita ja sisältä vihertäviä. Jopa sose oli vihertävää.

Minulla tuli liikaa ja isoja. Onneksi lähikauppa haki peräkärryllisen, ehdolla ettei tuo yhtään takaisin. En olisi jaksanut edes nostaa niitä pois, kun sahattuna palasina.Olivat kaupassa koristeena.Lopuksi joutuivat metsään peurojen ruuaksi. Itselle ja naapureille riitti silti tarpeeksi.Kokemus sekin.

Voihan se Mummi käydä noitten pikkukurppien kanssa samoin, että jättiä siulla vaan kasvaa:D

Mummin taidot tietäen uskon täysillä, että hänen kasvinsa ovat kaikki jättejä tai muuten upeita!

Kiitos kannustuksesta.vaihtelua pitä olla ja pinemmille kurpitsoilla olisi käyttöä haloveen lyhtyinä.Pitää kait yksi isokin kasvattaa,omaksi ja naapureiden iloksi.Ei se kasvatus mitään taitoja tarvitse. Lämmintä, aurinkoa , vettä, VETTÄ ja ravinteita sopivassa suhteessa.

Mun pitääkin istuttaa lähemmäs vesipistettä, niin tulisi tuo juomapuoli hoidettua huolellisemmin;-))

Mukavaa, taas on maailma kohdallaan, ja ensi kesän ihon hetket taattu, kun kurpitsasota on avattu! Mun kurpitsat ei varmaan Gardeniaan asti yllä, mutta tään palstan seuraaminen on niin kivaa, etten luopuisi siitä millään! hymy

Onnea kisaan kaikille!

On sen verran lunta, että kurpalle varattu paikka ei varmaan sula ikinä. Sormet jo eilen hypisteli kurpitsan siemenpusseja samalla kun kylvin viimeisiä chilejä…

Mä oon vieläki niin ärsyyntyny tosta kasvarista että melkeinpä heitän kisakirveen kaivoon. No, ehkä sitte pitää panostaa avomaasarjaan tänä vuonna.

Voi harmi tuon kasvarisi kanssa. Kisaat tänä vuonna avomaasarjassa ja teet uuden ennätyksen.

Ehdotan seuraavia taisteluosastoja sotaan:

-avomaa -avomaa, erittäin hallanarka, muu vaativa luonnonolosuhde -avomaa, persoonallisin kohopenkki -kasvihuone, ei mukavuuksia -kasvihuone, lämmitys, automaattinen kastelu -kasvihuone, kasvattaja asuu kurpan vieressä -kasvattajat, eka kerta -kasvattajat, hieman kehittyneet -kasvattajat, erittäin kokeneet konkarit -pienet kurpat -isommat kurpat -järjettömän suuret kurpat -kasvatustöppäykset -kasvatusonnistumiset

Kyllä, ja näihin kaikkiin vielä kasvuvyöhykekertoimet…

Juu tietysti, tärkein unohtui. Tein luettelon, mutta näköjään se meni kaikki samaan pötköön. Noh, eiköhän tullut selväksi, kuinka kurpitsaisen vakavaa taistelu tulee olemaan :slight_smile:

sota on sotaa, täällä porvoossa käydään talvisotaa janus putkosella on vielä näytös pari porvoon teatterin talvisota esityksiä jäljellä . tervetuloa katsomaan . minä vaadin myös tas

otuksia , olen vain vyöhyke II : lla ja katsoin kalenteristani että meillä oli vuonna -09 kesäkuun 7 päivä yö pakkasta - 0,5 astetta ja minulla oli jo kurpitsan taimi ulkona kasvamassa vain kuukausi ja 4 päivää ja hei kas kummaa suomen suurin avomaa kurpitsa , ja kattokaa tamarillon tilitystä ekoista hallavaurioista elokuussa täällä porvoossa viime vuodensodasta ja kaikki kynnelle kykenevät kehoittivat häntä muuttamaan pois tältä rospuutto aluelta. ei täällä voi kasvattaa mitään ! vaadin tasotuksia. mulla oli muuten eka tosissaan vuosi ja hei jos ollaan ihan tosissaan niin ollaan tosissaan mukana eikä vain mukana. aami avomaa kisa?

Ensimmäisen kurpan kasvatusvuonna kaikki onnistuu ja on helppoa, mutta seuraavana kaikki kostautuu liikaan yrittämiseen ja siihen että luulee osaavansa, joten Tarkkisen on turha edes tulla kisaan mukaan, pahoitat vaan mielesi:D

aids sattuu ! muijat piikittää ! sikaa !