Asiahan ei mitenkään mulle kuulu, mutta!
Heh, silmät vielä ristissä, luin Kurpitsan viestistä aluksi …ensimmäisenä kurpatusvuotena…;-))
Hehheeh Trekooli, siinäpä taas uusi sana sisäkäsitteisiin - kurpitsan kasvatus=kurpankasvatus=kurpatus=D Kurpatatko tänä vuonna avomaalla vai kasvihuoneessa? Oletko jo aloittanut kurpatuksen tänä vuonna? Kuinkas viime vuoden kurpatus onnistui, voititko kurpatuskisan?
Tuo kävisi hyvin, taas säästyisi kirjaimia.
Ilomielin saa käyttää, mua kyllä itseänikin nauratti;-D
Sain tamskulta erilaisia jättikurpatussiemeniä ja taas yritän ainakin tuplata viime kesäisen viisikiloiseni;-o
Minä liittyisin ekakertalaisiin kurpattajiin (luultavasti pienten kasvattajiin!)
Minä lähden Papulalta saaduilla siemenillä mukaan avomaan sarjaan. En tiedä kumman siemeniä ne lienee Mäntiksen vai Pukoksen, mutta voittaja-ainesta niissä on.
Toivottavasti idätys sujuu paremmin kun edellisellä kerralla, jolloin ekat siemenet mätänivät, seuraavat söi joku elukka just kun niistä rupes pilkistää jotain vihreetä ja vihon viimeisen siemenen taimi ei sitten jaksanut kasvattaa tennispalloa isompia kurppia.
Jes, uhoaminen on alkanut! Täällä yksi kurpattaja ilmottautuu yhden sarjan voittajaksi 2010. Kilttinä ihmisenä pidän vielä itselläni tiedon siitä minkä sarjan voitan, että olisi enemmän kilpailijoita mukana ja voitto makeampi.
Voihan sitä sotia minisarjassakin tai siinä, että on onnistunut kasvattamaan jopa taimen;-)) (taidan kuulua jälkimmäseen)
Minäkin osallistun taas avomaansarjaan. Sain viime vuonna Kaarina*:lta siemeniä, joita on vielä jäljellä. Viime kesän sato oli pieni, mutta sitäkin makoisampi ainakin meidän Tellun mielestä:
Jos saa oman ennätyksen rikottua on se minusta jo mahdottoman hieno saavutus. Kisaan kannattaa osallistua, se vie aina mennessään ja hauskaa on ollut jos ei muuten, niin toisten kustannuksella:D
En ole ikinä kasvattanut minkäänlaista kurpitsaa, en edes taimia. (Ei kun hetkinen, kerran olen palelluttanut kesäkurpitsan isot taimet, juu.) Vielä ei ole siemeniäkään. Siksi aseeni onkin vastustajien henkinen nujertaminen ennenkuin ensimmäinenkään sirkkalehti on pintaan putkahtanut Enkä minäkään paljasta mihin kaikkiin sarjoihin osallistun.
Kyllä maailmaan mölyä mahtuu, etenkin jos puhuu kurpille potaskaa, saattaa kasvun ihme näyttäytyä. Mutta se vaatii säännöllistä paskanjauhantaa kurppepenkin vierellä, ehkä lehtien hellää hivelyä myös, ettei kasvustressi pääse iskemään. Karvaisimpia voi yrittää hellävaroen sukia.
Idätys testin tulokset , valkoisissa ruukuissa 450 serlanvälissä 3 päivässä juuri ja viikossa kuvassa. samassa muovi ruukuissa olevat 346 serlanväissä 4 päivässä juuri ja viikossa kuvassa sirkat juuri nousussa. Saviruukuissa samassa ajassa mullassa viikossa 450 sirkat puhkeamassa ja 346 ei vielä mitään .
Saitko täksikin vuodeksi sponsorin?
jea L & T Oyj . Nyt on mennyt kotkassa kurppa pahasti nenään, onhan sun puljussa myös myynnissä rounuppia vai otetaanko omat pullot mukaan kun tullaan ensi kesänä käymään.
Paras ottaa, täällä tuollaisia aineita oi ole käytetty:) (Piti oikein käydä kuukkeloimassa, että tajusin mitä firmaa tarkoitit).
Mihin aikaan avomaansarjalaiset ovat ajatelleet laittaa siemenet itämään? Pähkäilen, että koska ne uskaltaa laittaa ettei käy niin, että kasvavat liian isoiksi sisällä. Niin ja kai avomaan sarjassa saa kuitenkin idättää ja esikasvattaa sentään sisällä?
Eilen.