Oi kuinka ihana siloposki
Hyvä että tänne muutkin jo laittaa tietoja. On niin kovin hiljaiseksi mennyt.
Pitäisi mennä asettelemaan styrokslevy yhden onnistuneesti pölytetyn kurpan alle. Aattelin antaa Odessa-Moretissa kasvaa kaksi palloa kun sinne Kouvolan Maaseutufestivaaleille elokuun lopulla täytyisi saada pollukka aikaiseksi. Otskilla on myös kasvamassa kurpitsa sinne joten uskallan kahta palloa kasvatella samassa kasvissa kun ei olla ihan yhden kasvin varassa. Katotaan miten ne kasvaa. Vähän huonoissa oloissa joutuu nää kurpitsat tänä vuonna kasvamaan, kylmyys ei edesauta jättiläiskasvua. Ja tietty kun maaseutufestareiden maskottia kasvatellaan niin toivoisi siitä mahdollisimman suurta. Se oma suurinhan kasvaa tietty SM-kisoihin saakka
Sundin laakavarsi ja pikku pallot. Ikää vasta 12 päivää. Molemmat kasvavat todella huonossa paikassa, mutta luulisi tuon ensimmäisen saavan virtaa varresta. Löytyyks tölkki? Varsi haarautui itsekseen ja pääverso tuplaantui uudestaan.
Kaksoset siinä Kun ne kasvaa tuossa noin lähekkäin niin on helppo vertailla niiden kasvuvauhteja. Ja syksyllä on sitten harvinaisen hienon kuvan paikka kun jättipallot kylki kyljessä komeilevat !
RosMarina, laita isommat levyt alle, nuo painaa helposti kuoren rikki kunhan kasvavat.
Todelliselta monsterilta näyttää Rosmiksen kasvi . Tuota oon miettinyt itsekin, että voiko toi laakavarsi ilmestyä uudestaan, kun sitä kerran jossakin taimessa esiintyy. Että poistuuko se "ominaisuus" sillä, että varren katkaisee. Joku geenihän sen kai aiheuttaa.
Huuh, mikä ihana kurpitsan lihotus-keli, kuumaa ja kosteaa
Ps. eilen ostin syyslannoitetta.
on niillä itseasiassa kunnon levyt molemmilla, tuo kakkospallo vaan kasvoi niin korkealla “ilmassa” et oli pakko tukea se kolmella laudalla. Poistan sitä mukaa kun kasvaa ja onhan siitä jo yksi poissa. tällä hetkellä ykkönen johtaa 2 sentillä. :))
Mutta nyt tuli ongelma, mun mäntiksen hedelmän varressa, siis mikä menee versoon on pieni halkeama ja se “itkee” Onkos senkin peli sit pelattu.
Talkkia peliin.
Samanlainen oli mulla Anssissa viime vuonna.Kasvun edetessä myös se halkeama laajenee. Talkki on hyvä ensiapu, ihan kuin Kurppa jo sanoikin. Sidoin siihen ympärille myös alkuun harsoa toiveissa että se ei lähde siitä repeämään pahasti, en tiedä oliko siitä vastaavaa hyötyä. Otin sen aika pian pois kun ajattelin että ei märkänä haudo sitä.
Tamskuhan silloin lohdutti mua että kyllä se kurpitsa saa sitä repeytynyttäkin vartta pitkin veden ja ravinteet, "ei ne siinä varressa putkessa kulje". Minä kun vähän siihen suuntaan olin kuvitellut . No Anssista tuli ihan iso (280) repeytyneine varsineenkin
Kiitos! Tuota kalkkia jo laitoinkin, kiitos hyvän neuvon. Tuota harsoa muistan kanssa jonkun kasvattajan käyttäneen, mutta tuntuu paremmalta pitää haavat kuivina, niin lapsilla kuin myös kurpitsoilla. Aika helle päällä. Toivotaan ISOJA meille kaikille! Täällä jo aikamoinen akkaenergia päällä :))
Voi surua ja murhetta mustaa, Lauha-Anssintytär-Eerolan pölytykset ei ole lähteneet kasvuun Paitsi openit ehkä lähtevät, toivottavasti. Minun sydänkäpynen nyt saa sitten vapaasti kasvattaa mitä kasvattaa kun ei kerran ohjeiden mukaan suostu toimimaan
.
Markku-Ollila on ottanut open- pallukan kasvuun vauhtia, viimeksi sanoin ettei ole kuvaamista mutta nyt jo on jotain
Oikein nätti malliltaan. Kaivelin sen tänään esille ja lisäsin styroxia eteen.
Niin se vaan tämä kesä menee ja kurpitsat ei suostu yhteispeliin. Katselin tuossa viime vuotista mitta päiväkirjaa ja 28.7.-11 isoin oli 228 cm. En kyllä yhtään ihmettele, kun eiliset vieraat räjähtivät nauruun. Halusivat käydä katsomassa mun jättejä pellolla. Nyt isoin 65 cm. Että sillai. Mut on se silti mun muru
Mitkä oli Nuu Markun mitta? Tosi nätin mallinen. Mun Ollilassa ei ole yhtään pölyttynyttä vielä, mutta kukkia ihan mielettömästi. Kaikki alut ovat pitkiä pötköjä, ei tuollaisia kauniin pyöreitä.
En ole ottanut mittanauhaa käteen tänä kesänä kertaakaan eli ei harmainta aavistusta minkään kurpitsan mitoista
Tuo on tosiaan nätin mallinen, katotaan miten muuttuu kasvaessaan. Odessa-Morettikin alkuun näytti kasvattavan nättiä palloa mutta se alkaa olemaan mielenkiintoisen näköinen nyt. Ei leviä tasaisen pyöreäksi vaan kasvu keskittyy sen keskiosaan. Kasvaa korkeussuunnassa. Eilen yritin vähän sen asentoa muuttaa mutta saa nähdä keikahtaako nurin kummiskin kun painon jakaantuminen on sitä mitä on.
120cm täällä, sään mukaan on mentävä, ei voi mitään.
Siloposki-Ollilan mitat tänään täsmälleen samat, kuin Rosmiksen jättiläisellä eli 65 cm Jännä seurata!
Vihree on ottanut kovan kasvuvauhdin päälle, mut Eerolan pölytykset/pölyyntyneet kasvaa toistaiseksi ainakin tosi hitaasti. Kasvusto on kyllä rehevä ja tumman vihreä, onko mulla nyt vaihteeks sitten liikaa typpeä !?
Harmi homma jos Nuun suunnitelmat meni metsään. Voidaan pölytellä tohon mun kasviin sillä Moretilla vielä, varsinkin jos noi nykyiset pölytellyt (3kpl) ei ota tuulta alleen.
Räpsin illalla vielä kuvatuksia.
Tässä Siloposki, vähän jo poskessa sänkeä, kun jouduin häntä siirtämään kauemmas versosta pienempänä. Nyt se on kiertynyt sen verran, että entinen pohja on nyt kyljessä.
Ja tässä vihreä, joka on vasta 7 päivän ikäinen, ja ottaa Siloposken kohta kiinni!
Jensson onko toi Siloposki "691 EST DMG Ollila 2011" ? Väriä ihmettelen jos se on se sama kuin minun Markku-Ollila, sulla on kovasti vaaleampi tuo vai valehteleeko kuva ?
Teillä juodaan miedompaa olutta kuin meillä
Pötkylät on hyviä. Noissa täysin pyöreissä imaisee helpommin navan sisään jolloin sieltä halkea helpommin. Väri tulee omalla ajallaan. Mulla on kasvamassa yksi josta tulee pomminvarmasti oranssi. Veikkaisiin että 40 päivän kohdalla väri on jo hyvin näkyvissä, nyt on Jenssonin kurpitsan värinen.
Tuossa 691 21 pv vanhana eikä 30 päiväisenäkään ollut juuri väriä pinnassa.
Elekee hättäilkö immeiset.