Tähtilobelia, Laurentia

(Kesäkukat - Tähtilobelia, Isotoma hybrida )

Lisään uuden otsikon tälle tähtilobelialle. Aikaisemmin olen laittanut muutaman kuvan lobeliaketjuun,

mutta tämä taitaa olla ihan eri kasvi kuin perinteinen lobelia? Tässä lähikuva Laurentia petrea "Bullet Blush" kukista

Laurentia [Laurentia petrea (White Stars), Laurentia axillaris (Blue Stars)] , eli jätän otsikkoon pelkän Laurentian. Mahtuvat tänne sitten yhteen paikkaan kaikki

Välkkeeltä saamani tähtilobelia siemenet ovat nyt itäneet, jipii! Koulitaankos nämä sitten aikanaan tuppaina, niinkuin tavallisetkin lobeliat?

Kannattaa laittaa useampi samaan pottiin. Laitoin viime keväänä kaupansiemenistä kasvattamani kouliessa kahteen isompaan purkkiin. Nyt kun kylvin niitä omakeräämiäni, niin tietenkin laitoin miljoona siementä itämään ja meinaan kyllä ihan ronskisti vaan tuppokoulia.

Ok,kiitos Välke!

Täällä juuri näitä olinkin koulimassa. Aika harva kylvös oli ja nyt olen ottanut 3/ pikku ruukku. Jos ne pensastuu? Siis kun latvoo jossain vaiheessa.

Näin onnettomia nämä on. Kylvetty 8. 2.-10. mutta mitään ei oikeastaan ole tapahtunut kuukaudessa. Vain pitkän pitkän juuren olivat vasta kasvattaneet. Pussin takana luki, että istutuksen jälkeen viileään 15.vrk. Miten viileää sen täytyisi olla, onko kokemusta?

Minä kylvin omani 14.2., ovat nyt parisenttisiä. Yksi lehti vasta tullut sirkkalehtien jälkeen. Nämä on huoneessa, jossa lämmintä 11 ja 17 asteen välillä.
Niin ja noi on L. axillarista

Minun Laurentia petreat näyttävät nyt tältä. Kylvetty muistaakseni helmikuun alussa (en ole taas ollut kovin järjestelmällinen kylväjä, kun päivämääriäkään en ole laittanut ylös). Nämä siemenet on siis omakeräämiäni, kylvin runsaasti, koulin reiluina tuppoina. Laitoin samaan aikaan myös kahta eri väristä Laurentia axillarista (ostosiemeniä) ja niistä vaaleanpunainen on ollut tähän valkoiseen ja violettiin verrattuna paljon kitukasvuisempi. Minulla on ollut koko ajan taimet ikkunalla, huoneenlämmössä.

Välke, Sinulla on paljon suurempia! Minun taimet on sitä vaaleanpunaista. Saas nähdä tuleeko niistä yhtään mitään ennen syksyä… Eivät taida ehtiä keksä-kukisi…

Toivotaan Vuokkis, että pienet reipastuisi ja saisit kesäksi niistä kukkia. Minulla ei ole aikaisempaa kokmusta kuin tuosta valkoisesta, jota viime kesänä kasvattelin ensimmäistä kertaa. Laitoin nyt tosiaan noita kolmea eri väriä yhtäaikaa ja selkeästi juuri se v.punainen on ollut niistä hitain ja kitukasvuisin.

Mistä noita tähtilobelian siemeniä voi ostaa, olen etsiskellyt kaupoista tuloksetta.

Prismasta ja Multasormesta olen ostanut omani, English Gardens-merkkisiä. Jos haluat reilun pussin, minun omakeräämiäni, valkoisen tähtilobelian siemeniä postimerkin hinnalla, niin laita minulle hölöä, laitan kirjeessä tulemaan.

Tähtilobeliat. Kylvetty 25.2 itivät 5.3. yksi tötterö on jäänyt ilman siemeniä. Itivät todella hyvin, siemenkirjeestä otettuja.

Väliaika tiedotus/ siis kuva Tähtilobelioista. Vähän on jo edistytty:

Eikä vieläkään kehumista. Surkeita sekasotkuja…

Minulla on ihan hyvännäköisiä riippuvia puskia, kun koulin tiheinä tuppaina. Valkoisissa on jo muutama nuppu.

Millaisesta paikasta tuo tähtilobelia tykkää? Onko samanlainen kuin tavallinen lobelia?

Aurinkoisessa paikassa kasvoi ja kukki minulla viime kesänä.

Tarvitseeko yhtä paljon kastelua kuin tavallinen lobelia?