Taimivaihto: Kaakonkulman taimitapaaminen 12.6.2026 klo. 13 / Iitti, Kausala

Kyselin kuukausi sitten 21.3. taimitapaamiseen liittyen et “Mitä mieltä kaakonympäristön kanat on, järkätäänkö?

Saman tien selvis että : Henni on mukana. RitvaL pääsis kesäkuussa mukaan kun sillon on kesäloma. Kurppa toivoi et tapaaminen olis sellasessa pihassa missä ei oo vielä ennen käyty. LeHVä on mukana myös. Ja mä tietysti. Tekee 5 jo etukäteiskyselyssä.

Mun luona täällä Iitissä oltiin 2023, Kurpan luona Kotkan Karhulassa 2024 ja Hennin luona Porvoon seutuvilla 2025. Olis kyllä kiva jos päästäis käymään sellasella penttiläisen pihalla jossa ei oo aikasemmin vielä käyty (tai jossa useimmat meistä ei oo vielä käyneet).

“Vierailevat tähdet” eli kaakonkulma-akselin ulkopuolelta matkaavat penttiläiset on tervetulleita mukaan niinkuin aina.

Kenes pihalle mennään parveilemaan :smiley:?

2 tykkäystä

Loistava idea! Olen mukana. Voin toimia myös kuskina, eli mun autoon mahtuu, jos vaan reitit osuu kohdilleen. :grinning_face:

1 tykkäys

Aattelin niin että vaihtareita ei hirveesti kannata vielä tässä vaiheessa alkaa erittelemään vaan nyt näin alkuvaiheessa vaan kasataan porukkaa ja mietitään tapaamisen paikka ja ajankohta. Ei sit tartte myöhemmin kasveista tietoa etsiessään alottaa ketjun selaamista ihan alusta.

Onko osallistujia lisää? Olisi hyvä tietää, saadaanko porukka tänä vuonna kasaan!

1 tykkäys

Eikö kukaan haluaisi esitellä pihaansa, missä ei olla vielä käyty. Ei tarvi olla mikään tiptop puutarha.

1 tykkäys

Keneltäs me nyt alettais kyselemään :thinking: ?

Meidän vakioporukasta taitaa olla Henni ainut joka ei oo täällä mun luona käynyt, muille on vielä niin tuoreessa muistissa ettei varmaan innostusta riitä tänne ajella. Toki hei, oon tehnyt pihalle urakalla uusia istutuspaikkoja sen jälkeen mut ei täällä mun silmiin kovasti mitään muutosta oo tullut. Ehdottomasti täyttää kriteerin “ei mikään tiptop puutarha” :joy:

Mut siinä tapauksessa jos ei uutta paikkaa nyt löydy niin tulisitteko tänne ? Olisin aikas onnellinen jos taas täällä kaikki näkisin ! Ja parempi kummiskin täällä mun pihalla kuin jossain tienvarsitaukopaikalla :sweat_smile:

3 tykkäystä

Kannatetaan! :grinning_face:

1 tykkäys

Hei, pitäisikö meidän jo alkaa suunnittelemaan ajankohtaa? :grinning_face:

Ja jos sopii, niin yritän saada äitini mukaan, jos se käy kaikille? Hänhän oli mukana myös viime vuonna ja on kova puutarhaihminen. Olen yrittänyt houkutella häntä tänne kirjoittelemaan, mutta hän on vähän huono sellaisessa.

1 tykkäys

Ehdotelkaa ajankohtaa​:tulip::hyacinth:

Mulle ainakin kesäkuun alkupuoli käy hyvin, mutta viikonloppu 13.-14.6. on varattu!

Kun nyt tiedettäis et missä nähdään? :thinking:

Kyllä meille Renumiinkin voi tulla! :grinning_face:

Ritva, sun pihalla ei olla koskaan käyty. Mua kiinnostais kovasti. Missä kaukana asut?

Imatralla, mutta ei ole mitään katsottavaa.

Ritva, Onko oikeesti noin vai sanotko vaan :thinking:?

Jos sä et haluu meitä tallomaan pihaas niin sit jatketaan etsiskelyä.

Sä kerran sanoit et Echinacean paikka mehiläisineen Kouvolassa kiinnostais. Häneltäkin vois kysyä, mut hän ei oo kyllä tosi pitkään aikaan ollut pentissä et niinköhän innostuis :thinking:

Asarina siellä Porvoon kupeessa on ollu mulla mielessä myös, olis kiva nähdä livenä.

Jatketaan etsiskelyä :grin:. Toki sinunkin luo tullaan mielellään, jos käypä.

1 tykkäys

Käy, ja hyvin käykin :smiling_face_with_three_hearts:.

Sopisko Kurpallekin tää mun paikka vaikka onkin jo tuttu? Oon mä täällä rehkinyt eli jotain muutoksia on entiseen mut kun tää on niin iso paikka niin muutokset “hukkuu”.

Vinkkejä teiltä ottasin mielellään vastaan istutusten ym suhteen!

Olis kyl hyvä pikkuhiljaa lyödä paikka lukkoon et päästään ajankohtaa sopimaan. Kesäkuuhan on jo sovittu, ja varmaan ennen juhannusta

1 tykkäys

Toki sopii, jos vaan jollain kyydillä sinne pääsen.

2 tykkäystä

Te nuoret voitte treffailla ja vaihtaa kasveja mutta meikäläisellä on ikää sen verran että mennään päivä kerrallaan. Tekemistä on enemmän kun jaksamista.

2 tykkäystä

Heeh, me nuoret :grinning_face_with_smiling_eyes:. Asariina, se on suhteellinen käsite :+1:

Terkuin yks työeläkeläinen, puutarhatöitä ei lasketa :sweat_smile:

1 tykkäys