Tämä orkidea kukkii nyt kotona

Tässä on sitten kaikki sekaisin laitettuna ikkunalle.

Olen sanonut tämän ennenkin mutta sanonpa taas kerran: ihan on kuin kukkakaupassa, Raakki! hymy

Hyrinä vei sanat suusta. Ihan on kuin kukkakaupassakukkanen

Niin - alkaa olla saman värisiäkin useampia, niin kuin kaupassakin. ;)

Onpa Raakilla upea ikkuna!

Tässä ensin pari itsekukitettua, kolmas raaskupöydältä värin vuoksi mukaan lähtenyt ja viimeisenä tämä peloorinen(+?) alienphale. Jostain syystä tämä kukka saa minut aina ajattelemaan Alien-trilogiaa

...kieli ulkoa

Tykkään tästä eniten...se on koko harrastukseni alku ja juuri silmän isku

Sitten tuo pikkuinen pelastettu:

Ja Alien:

Tämä Cymbidi Madeiralta on jotain 1,5 metriä korkea. Minulla on näitä pari muutakin, mutta ne eivät tällä hetkellä kuki. Purkit alkavat olla ilmeisesti liian täynnä. Kasvi on sen verran suuri, että olen halukas luopumaan niistä. Ilmoittautukoon ken tahtoo. Näyttäviähän ne ovat, mutta vaativat tilaa ympärilleen ja talveksi mieluummin valoisan ja viileän viherhuoneen. Kesät ne ovat ulkolaitumilla lähes pakkasiin asti.

Tässä on viidettä kukkavanaa kukkiva Paphiopedilum. Kaksi vanaa on vielä tulossa. Tämä kasvi on yksi yhdeksästä tällä hetkellä kukkivasta kukastani.

Kaiken kaikkiaan orkideoita on kertynyt vuosien varrella noin 50 kpl:ta.
(Ja lisää on tulossa saksasta yhdistyksen tilaksessa.)
Aina on tilaa yhdelle kukalle...tai sitä järjestetään.

Upeitakukkanen . Olen itse säästynyt vielä tuolta villitykseltä, mutta en kohta uskalla käydä edes kuvia katsomassa etten vaan hurahda....on ne niin ihania ja kauniitano-jaa

Minun ikuunallani kukkii dendrobium hybriidi.

Ikkunalla on nyt ihan esimmäinen orkideani, johon olen täysin hullaantunut, nuppukin on juuri aukeamassa.

No onnea vain! Kyllä noin kauniin kanssa kannattaa hullaantua.

Phragmipedium Grande (longifolium - caudatum grandiflorum)

Phragmipedium Scheherezade (richtii x wallisii)

Tuo on kyllä jo upea. Tulisipa vastaan jossain kaupassa. Apua, vielä toinenkin ja vielä komeampi.

Näyttää ihan Rollareilta 60-luvulla! naurua

Rollarit naurua