Tämä orkidea kukkii nyt kotona

Colmanara Wilcat Bobcat kukkii jo toista kuukautta. Helppo hybridi.

Miltonia Kaycee Heinz, jakopala Sirkkahelenan kasvista.

Dendrobium (kingianum) Silcockii kukkii ja lisää kukkavanoja on tulossa. Pieni sulotar.

p.aryter oli auki tänään

Ensimmäisenä itse kukittamani nimetön yksilö (luulin olevan sama kuin Harilla eli Odontocidium Russiker Goldregen, mutta pilkut ovat erilaiset).

Sitten kolme ostamaani kaunotarta. Jos joku tietää kahdelle nimettömälle nimet niin olen kiitollinen. Erityisiä hoito-ohjeita saa myös kertoa.

Tässä neljävanainen Burrageana Nelly Isler.

Kukka läheltä:

Ja nimettömät:

11-vanainen pienikukkainen:

ja 7-vanainen

Päivä piristyy kauniita kukkia katsellessa! Marna,kuinka vanha Colmanarasi on kun on tehnyt noin hienot kukkavanat?

Teksti katosi jonnekin. Eli kuvassa Thaimaan tuliainen cleisostoma elegans. Kukkien näkemistä varten pitäisi olla suurennuslasi :-)

vautsi!kivan näkönen erikoisuus alqahiraeleleekö korkilla lasikossa?

Murdero - ei ole kaapissa eikä korkilla. Yksi cleisostoma-pariskunta on kookoskuoren palasella ja toinen korallilohkareella, kaikki roikkuvat ikkunalla. Jostain syystä korallikasvit ovat lihavamman näköisiä. Upottelen niitä joka aamu muiten paljasjuuristen kanssa, ohimennessä myös suihkuttelen jos muistan. Se, että yksi niistä päätti ruveta kukkimaan oli aikamoinen yllätys. Mun omistuksessa ne ovat vasta tämän vuoden helmikuusta.

Maikki06: Tuo 11-vanainen orkideasi muistuttaa oncidium -hybridiä nimeltä ´Catharina Zog´ ja 7-vanainen kasvisi voisi olla Beallara Eurostar ? Esimerkiksi So Natural -orkideatarhan nettisivuistoilta löytyy molemmat (Sonatural.nl), Beallara Eurostar cambria-lajeista.

Tuo 7-vanainen tuskin on Beallara Eurostar, terälehdet kun ovat eriväriset kuin Eurostarilla. Beallara se voi hyvinkin olla, tai jokin vastaava hybridi. Hakusanalla Miltassia voisi löytyäkin. Ainakin kukka on samanmuotoinen kuin Miltassia hybridit.

Samaa mieltä... Tuo 7-haarainen  voisi olla esim. Miltassia Royal Robe. Itse ostin vastaavan pari vuotta sitten, mutta parissa vuodessa sain sen taantumaan niin kituliaan näköiseksi että heitin lopulta menemään... :) Parempaa onnea sinulle! :)

Pompidou. Se on ollut minulla pian 4-vuotta ja varmaankin 3-vuotias minulle tullessa, koska kukki. Eli siis noin 6-7-vuotias. Joka vuosi kasvattaa 1-2 bulbia ja tekee 2 kukkavanaa/bulbi. Tykkää paljosta vedestä kasvukaudella ja ulkoilusta kesällä puolivarjossa. Talvella hieman kuivempi. Sitkeähenkinen otus.

Marna, minkälaisessa istutusmateriaalissa tuo sinun Wildcattisi on? Laitoin omani vuosi sitten semi-hydroon ja tuntuu siltä, että se ei ehkä tykkää olostaan siinä.

Terve kaikille

Uutena kävijänä tällä palstalla, ajattelin laittaa myös muutaman minulla nyt kukkivan
orkidean kaikkien katsottavaksi.
Orkideoita itse olen harrastanut jo aika pitkään, enemmän ja vähemmän, mutta on
niitä kertynyt jo pari kolme sataa, en kyllä ole laskenut. Lähinnä kiinnostavat luonnonlajit
kuten Laeliat, Cattleyat ja Paphiopedilumit toki muutkin kiinnostavat.
Suurin osa on hankittu Saksasta vuosien mittaan, ja samalla on saanut paljon orkideoihin
hurahtaneita ystäviä sieltä ja myös paljon vinkkejä kasvatukseen.

.
Masdevallia ''Mary Staal''

Laelia Tenebrosa ''aurea form'' Brasiliasta

Paphiopedilum ''''Michael Koopowitz''''

Paphiopedilum ''''Moustache''''

Jopas on komeuksia! Tervetuloa palstalle, varmaan vastaisuudessakin ilahdutat meitä hienoilla kuvilla!

Hienoja ja harvemmin nähtyjä
näyttää kasvarissa (?) olevan mukavat oltavat...kiintoisa pläjäys, toivottavasti näemme pian ne loputkin!

Ratu. ''Villikissani'' on tavallisessa kaarna-hiili-seoksessa, ripaus rahkasammalta ja pyökinlehtiä ja sarvilastua. Kastelen kerralla paljon, mutta annan kuivahtaa välillä. Ravinnetta hieman laimeampana kuin ohjeessa sanotaan. Kiitollinen kukkija.

Hyrinä, joo kasvarissa ovat toukokuusta lokakuun puoleen väliin, tosin lämmitystä
täytyy pitää päällä. Viime vuonna olivat lokakuun loppuun ulkona, kun toin kasvit
sisään oli maassa 10cm lunta ja ulkona +1 astetta lämpimän puolella.
Sähkökatkokin oli jossain vaiheessa viime syksynä ja lämpö laski nollaan, mutta eivät
orkideat kärsineet lainkaan, vaikka olin varma, että osa olisi entisiä, sitkeitä sissejä ... kaikki.

Rossioglossum '' Rowdon Jester ''

Paphiopedilum Villosum flavum

Vandat päivittäisessä kylvyssä

Vanda Adisak x srakaew 4n