Tänään olen onnellinen / onnittelen (alkaen 19.1.2018 ->)

Onnea Piivi!

Kerroin vuosi sitten että sain saksalaiselta jättikasvisharrastajalta siemeniä annettavaksi suomalaiselle jättikasvisyhdistykselle, ja siinä samalla hän laittoi minulle henkilökohtaisesti omista kasvatuksistaan 50 eri tomaattilajikkeen siemeniä sekä lisäksi eri jättikasvisten siemeniä.
Kasvatin kesällä peltokurpitsoita, mm. myös hänen kasvattamastaan kurpitsasta saadusta siemenestä. Lähetin nyt alkuvuodesta hänelle joitakin siemeniä peltokurpitsastani jossa on hyvät geenit, toisena niistä se hänen peltokurpitsansa. Ajattelin että hän saattaisi olla kiinnostunut kokeilemaan mitä siemenistä kasvaa.

Mitään ei ole kuulunut sieltä päin, mietin jo että onkohan kirjeeni mennyt perille. Kunnes tänään postilaatikossa odotti pehmustettu kirje häneltä. Täynnä siemeniä. Erilaisia jättikasvisten siemeniä sekä taas suunnilleen sama määrä eri tomaattilajikkeiden siemeniä hänen omista kasvatuksistaan. Haukoin henkeä kirjeen sisältöä plaratessa.

Jotain oon tehnyt oikein tässä maailmassa kun tällaista mulle tapahtuu, jo toistamiseen. Hyvin onnellinen ja hiukan hämillänikin tällä hetkellä. Yhteistä puhekieltä meillä ei ole mutta siementen kieli on nähtävästi sama maasta riippumatta  :kiss:

Mussukka on ostannu mulle tänään uuven kasvivalon pyytämättä.Tai oonhan minä kitissy ku ei riitä valot mihinkään ku on taas niin palijon kasvatteja(ja lisää aion kylyvää)
Minun rakas :heart_eyes:

Olen niin onnellinen ja huojentunut, kun lapsenlapsi, joka oli vaihto-oppilaana USA:ssa, on tänään kotiutunut kolmen lentomatkan jälkeen.

Paljon Onnea Jontte:slight_smile:

Runsaat onnittelut minulta Jontelle!
Olet täällä jonkunaikaa piristänyt tätä keskustelu palstaa ja toivottavasti piristät jatkossakin. Uusia aktiivisia käyttäjiä tänne varmasti kaivataan, ettei intternetin eräs parhaista suomalaisista foorumeista täysin näivety.

Onnea ja ikälisää itse kullekkin synttäripäivän juhlijalle :slight_smile:

Korona karanteenin keskellä kirjoitan (Olin Kanarialla alkukuusta ja viime viikon lopulla ilmoitettiin, että suotavaa olla kaksi viikko karanteenissa. No kohta kaksi viikkoa kulunut)
Niin kävin kuitenkin eilen optikolla, kun lääkärillä oli jäänyt merkkaamatta akselit, kun kävin kaihileikkauksen lopputarkastuksessa viime kuun lopulla ja uudet lasit piti tilata.
MUTTA se ilonaihe, viisi silmäleikkausta tehtiin melkein sokeisiin silmiini, toiseen kaksi leikkausta ja toiseen kolme (näkökyky toisessa 40 % ja toisessa 20%) niin nyt uusilla laseilla toisessa 100% ja toisessa 60 %.
Nyt katsellaan ensi kesänä kukkia ja kasveja. Revitään rikkaruohoja ei kasveja.
Vaikka reissun aikana oli kasvihuone painunut ihan kasaan lumen painosta, ei merkkaa mitään. Uusi hankitaan.
(vanhakin oli näitä halpoja sadan euron ja uusi tulee samanlainen),
Aurinkoista kevättä odotellaan ja satoisaa kesää.

Minun tytär soitti kans lentokentältä että ovat kotimaassa. Palaavat Thaimaasta parin viikon lomalta. Ei tiedä itsekkään vielä miten töiden kanssa jatkuu kun koulut on suljettu.
Karanteenissa vissiin mutta joutuuko kuitenkin etäopetusta järkkäämään ja suunnittelemaan kotonaan. 
Kyllä se vaan tulee onnellinen olo kun kuulee että ovat kotosuomessa varsinkin tämmöisenä aikana. Äiti on aina äiti ja huolissaan vaikka ei aina tarttiskaan. 

Suokukalle Paljon Onnea!

Sylin täydeltä onnitteluja Suokukalle :slight_smile:

Tänään olen onnellinen :heart:

Vitsinpujut Kesänlapsi!!  Onko noi multasäkkejä ??!! Kuinka isoja ja kuinka monta säkkiä ?  Ei tartte sun miettiä että täytätkö jonkun astian tai penkin tai minkä vaan vähän vajaaksi vai täräytätkö täyteen :smiley:

Sain toisen ompelukoneen takaisin korjaajalta. Vaikka keksinkin tekemistä koko ajalta ilman konetta, oli lähes vieroitusoireet. Minulla on siis kaksi vanhaa ompelukonetta ja luulin että kun toiseen tulee huollon/korjauksen tarvetta, käytän toista. Äidiltä saamaani Husqvarnaan jäi “pakki päälle”, kuulemma tyypillinen vika. Liike on kaukana, mutta onneksi vävy käy siellä töissä ja kilttinä miehenä toimi lähettinä. Lähetin molemmat korjattavaksi samalla kertaa, mutta toiseen pitää löytää uusi osa.

120 kpl 50l säkkejä. Kekkilän puutarhamultaa. Mulla on ollut jo 10 vuotta haaveena iso potageralue. Nyt minä sen teen. Osa menee uuteen mansikkamaahan (joka on myös altaissa), osa kasvihuoneeseen, ja osa toki kesäkukille. Irtomultaa menee joka vuosi useampi kuutio uusiin perennapenkkeihin. Sitä ei voi käyttää syötäville kasveille, koska se on tehty ihmisen jätöksistä. Sattui sitten netraudassa olemaan hyvä tarjous isoille määrillä multaa. Tämä tuli halvemmaksi kuin halvimmat sekundamullat. 

Potagerprojektista laitan kuvia sitten joko tuonne potagerketjuun, tai omaan henkkoht ketjuun. Kaikki on valmiina jokaista ruuvia myöten. Nyt vain odottelen roudan sulamista, että pääsee lapion varteen. :ok_hand:

Kakapolle Onnittelut:slight_smile:

Lämpimät syntymäpäiväonnittelut Kakapolle !

Synttärionnittelut Kakapolle :slight_smile:

Onnea Kakapo!

Minä olen ollut tänään 51 vuotta saman miehen kanssa naimisissa:smiley:::w00t::Whistling::smiley::smiley: