Tarhurinliivi, Essu

Tuo viimenen on hyvä, minä tahdon että kalut on takapuolella. Eivät ole tiellä touhutessa. Kukahan tuollasen tekis?

Loistavaa, Tagetes! Sulla on mielikuvitus ja kynä hallussa! Tahtoo lisää!

Aivan mahtavaa Tagetes! Tuo fleecepuku on upea ja mallikin on kovin oikean näköinen :smiley: Tuossa tarkenee kylmänäkin kesänä puuhastella! Saatampa toteuttaa myös sääskimallin, jos sattuu joku hellepäiväkin ensi kesälle :slight_smile:

Liikuttava tuo penttistiinan kuva ja äiti taustalla. Mukana on todellisen elämän tuntua, ja jotenkin tulee ensimmäisenä mieleen että ne suuhun menevät kukat ovat myrkyllisiä. Niisk.

Eiku päinvastoin ne eivät ole myrkyllisiä kukkia. Niiden pitäisi kuvastaa päivänkakkaroita. Ainakaan mun lapset ei oo saanu oireita niistä. Eikä leppäkertuista, eikä kastemadoista. Ja kyllä, muutaman kertaa oon soittanut myrkytyskeskukseen mut onneks mitään vakavaa ei oo noi ipanat suuhunsa laittanu.

No siitä ajattelin kun sillä äidillä näytti olevan niin kiire.

Kuvitus onkin sitten ihan omakohtaisista kokemuksista?

Äidillä on kiire koska lapsi on yleensäkin päässyt itsekseen harhailemaan ja noilla vaahtosammuttimen kokoisilla on tapana paitsi syödä mitä huvittaa, myös vimma kitkeä kaikki se pois mitä aikuiset jättäisivät rauhaan. :DD

Tagetes, olet lahjakas piirtäjä, mahtavan hyviä ja taidokkaita kuvia!!

Aivan ihania piirroksia sekä suunnitellut asut että pikku tapahtumat niiden ympärillä - Penttistiinan äiti juoksee että kalut, siis työ-, lentää ja koiralla on aina jotain mukavaa mielessä8)

Kiitos kiitos. Suunnittelut on tehny noi muut, ovat kuvailleet ja siitä sitten oon piirtänyt. Kiva ku on kelvannu.

Hih, onpa hauskoja kuvia! Taitava olet, tagetes. Nuo kuvat ovat tuollaisia hyvän tuulen tuojia :slight_smile:

Sorruin ostamaan Maalaisunelma-lehden (eka ja vika kerta - ei mun tyyliä puhetta), ja näiden ihanien Tagetesin luomusten jälkeen on pakko laittaa tähän muutama esimerkki, millaisia vaatteita siinä suositeltiin puutarhahommiin:

"Mukavat farkut ja somat mekot viimeistelevät puutarhurin tyylin." Esimerkkejä:

-valkoinen puuvillaneuletakki, hinta 34,90, valkoinen t-paita, 9,90

-savenharmaa puuvillatakki, hinta 229,- kieli ulkoapla pla plaaa

-valkoiset puuvillahousut 120,-

-valkoinen toppi, 95,-

-valkoinen koristekirjailtu puuvillatunika 129,-, sen alla valkoinen paita, silkkinen hiuspanta 19,95, pellavahousut 79,25, ruskeat nahkasaappaat pla pla plaaa 139,-

-valkoiset puuvillahousut 139,-, kulutettu denimpaita 128,-, cowboysaappaat 360,- pomppivaa naurua

-sokerina pohjalla virkattu kitinvärinen tunika 379,-, valkoiset caprihousut 150,- ja alle tietysti valkoinen paita pomppivaa nauruapomppivaa nauruapomppivaa naurua

Tästä valikoimasta onkin helppo valita itselleen sopivat ja mieleiset vaatteet hevonpaksankuskuuseen!!! pomppivaa nauruaihmetyshymyäkieli ulkoa

pomppivaa naurua Kyllä on parempi laittaa rikkinäiset tuulihousut ja 7 vuotta vanha oranssi fleesetakki ja ostaa noiden vaatteiden hinnalla multaa ja muuta oikeesti ihanaa pomppivaa naurua Eipä kuulosta minunkaan tyyliseltä tuo lehti oho

Joo, valkoinen on puutarhurin ykkösväri =DDD ja noin edullisiakin vielä!!

Katsos Emo, lehden nimihän onkin MaalaisUNELMA :wink: -kaukana siis totuudesta mitä ilmeisimmin…

En kyllä tuon hintaisia vaatteita, valkoisia varsinkaan, puutarhahommiin laittaisi -tai voisihan noissa vaatteissa lukea puutarhalehtiä ja suunnitella puutarhaansa kuohuviinilasi kädessä :wink:

Nuo vaatteet tosiaan kävisivät hyvin silloin, kun tarhurilla olisi käskettäviä tekemässä työt, ja itse vaan pasteeraisi ympäriinsä päivänvarjo toisessa ja viinilasi toisessa kädessä, ja komentelisi, että ota tuosta vielä tuo voikukka!

Minä ostin tuon lehden, vain, ja ainoastaan tuon jutun takia... Kuvat on otettu upeassa kasvihuoneessa/orangeriassa, siitä halusin kuvia. En siis vaatteista nauruanauruanauruanauruanaurua.

Muuten, tuo uusi kirjoitus avatteressani on tuosta jutusta bongattu...

No no no, onhan tuossa ihan järkevääkin pukeutumista mukana: ruskeat nahkasaappaat! niinViimekesänä todellakin sateiden jälkeen pihassa, palstalla ja nurmikolla tarvittiin järkeviä jalkineita. Harmittavan tyylittömänä sitä ihminen typeryyksissään kulkee.

Nuoriso aina kritisoi käyttämääni vaatetusta: Aattele nyt miten noloo, jos katoat ja julkaistaan tiedote : kadonneella oli päällään vihreät kumisaappaat, vaaleanpunaiset toppakäsineet (ne kun on ehjät, lasten hylkäämät EIKÄ niissä tule rakkuloita kämmeniin vaikka kuinka haravoisi), lilat housut (joo, ne pitää tuulta, on mukavat, kuivuu pesussa nopeasti ja maksoivat aikoinaan ihan kauhean paljon, olivat muodikkaat eivätkä koskaan kulu puhki), oranssi anorakki (hirveen hyvä suojaväri metsässä, karhu huomaa sen heti ja menee pois ,enkä sitä siis joudu säikkymään, hirvenmetsästäjä ei ammu minua vanhana koppelona, ja siinä anorakissa on mukava huppu ja se on vettähylkivää kangasta) ja kirkkaanpunainen puuvillapipo!

YLEENSÄ käytän tämän sarjan vaatetusta vain kun kaikki muut puutarhakamppeet on pesussa, mullassa ja vähintäin hevonpaksassa. Kerran unohdin viedä auton huoltoon ja kiireessäni syyspuuhissa nämä kamppeet päällä ajoin auton huoltamolle ja kävelin takaisin sateessa kotiin. Konditorian kohdalla halusin ostaa croisantteja kaffen kanssa nautittaaksi. Myyjätär tyttö tuijotti croisantteja ja siten minua päästä varpaisiin ja sanoi viileästi: "se on kallis" Kannattaa siis valita ne tyylikkäät vaatteet päälle kompostin tyhjennykseen ja kohopenkin kokoamiseen ettei tarvitse hävetä silmiä päästään!!!

Piirrokset edellä on loistavia, taisi sauna napsahtaa pois päältä kun täällä näitä hihitellään. pomppivaa nauruanauruaPostikorttisarjan näistä soisi kehiteltävän. Olisi niin kiva muistaa tuttuja puutarhanhoitajapari kortilla, tuo suuri rusetti on hiano! Kännykkäfirmalle mainoskortiksi tuo kännykkäaiheinen kuva, juu.

Emo, meillä isäntä osti meille tuon lehden ja mie sain juuri noilla puutarhurin asustevalinoilla viikon parhaat naurut. Ehkäpä laittaisin 150 euron valkoiset housut puutarhahommiin…ei sen puoleen, en usko että tulisin ikinä niin hulluksi että maksaisin yksistäkään housuista 150 euroa :smiley: