Tiikerikukka, Tigridia pavonia

Voi kun onkin kaunis kukka,onko tuo perena vaiko sipulikukka,tuota pitää ehdottomasti hankkia meitinkin pihalle

Voi kuin kaunis.

Pilkkua kun viilataan, niin tuo on mukulakukka. ;)
Meilläkin on ainakin ollut tuota keltaistakin, mutta en tiedä onko enää - nyt kukkivat pelkästään punaiset.

Kiitos Raakki viilauksesta huolimatta mukulakasvi siis

raakki,keräätkö siemeniä tuosta.joku vuosi sitten sain siemeniä ,ja ne kukki hienosti,mutta viime talvena kaikki talveutettavat kukat kuoli.jos keräät niin olen jonossa käsi ojolla!

En muista, että tuosta olisi koskaan siemeniä kerätty, kun lähinnä maatiaislajeista niitä keräilemme.

mutta jos…!

Elämäni ensimmäinen tiikeri auki! On se hieno <3

Pitäisköhän nämä esikasvattaa? Ostin Lidl’istä eilen ja sipulit näyttävät aika kuivilta eli mietin että säilyvätkö sisällä lämpimässä siihen että ne voisi maahan istuttaa.

Moi!

Vähän samaa pohdiskelen tässä kuin Iirisruusuki. Jos nyt laitan tigridian sipulit (ja gladiolukset) maahan, mahtavatko ehtiä kukkia v- vyöhykkeellä?

Ostettu Lidlistä tänä keväänä. Onkohan ne saaneet kylmäkäsittelyn jossakin vaiheessa? Mä oon ihan aloittelija kukkahommissa.

Nyt on jo sen verran lämmintä meillä Espoossa että huomenna ajattelin istuttaa suoraan avomaalle. V-vyöhykkeestä en osaa sanoa mitään. Ei sipulit mun mielestä kylmäkäsittelyä tarvi, pikemminkin päinvastoin. Jos on liian kylmää, niin eivät kasva. Jos sulla on esim. suojainen parveke, niin ruukussa kasvavat nopeammin ja kukkivatkin aiemmin kuin avomaalla kasvavat.

Mä pistin maahan jo pari viikkoa sitten.

Kiitti vinkeistä! Taidan istuttaa mahd pian maahan. Katsotaan miten käy…

No nyt ne on istutettu. Mielenkiinnolla odotan, nouseeko maasta mitään. Luultavasti varret ainakin.

En ole tiikerikukkaa kasvattanut kuin kerran monta vuotta sitten, kun sitä sain jostain kaupanpäällisenä. Hyvin silloin kukkivat, vaikka en varmasti näinkään aikaisin niitä sillon laittanut maahan. Nyt päätin kokeilla taas, kun ovat niin hauskan näköisiä. Toivottavasti värit olisivat vaan mieleisiä, kun ovat semmoisesta värisekoituslaatikosta peräisin.

Kohta aukeaa ensimmäiset kukat :slight_smile: Punaista ja keltaista on tulossa.

Täähän on tosi ihana! Ens vuonna täytyy ostaa enemmän.