Voin kertoa että näiden ylössaamiseksi joutui jonkin verrn vuodattamaan hikeä, verta ja muutaman kyynelenkin.. Nyt ne asuu toisaallla osa ja toiset odottavat vielä uutta sijoituskohdetta..
Onneksi aina välillä voi käydä ihailemassa Jean d''arceja ruusupenkin reunassa
Onneksi lopulta pääsee jo vähän sommittelemaan.. Kaivon tyhjentäjälle kai on soveliasta jättää polku?
Lamppu vaan ei suostu syttymään.. Mitähän siihen penkkiin laittais. Niinpäs väliaikahommana tehdään pengerrystä tuijille ja istutetaan muutama happaman maan penkin takalaitaan. Jotain tohonkin mahtuis, kuolleen(kierto tappoi) rhodon paikalle. Taustalla naapurin pihaa..
Päädytään ongelmanratkaisun keskeiseen ideaan, siirretään syssymmälle.. Eli siemenpussit esiin ja kesäkukalle koko keksinto. Vähän niinku vyöhykkeittän, korkeet keskelle jne tulee laitettua kohtuuttomast? siemeniä. Ja huppu päälle että varmasti pysyy kosteus ja itää ennenku liikkuu ympäriinsä siemenet. Kaunis ratkaisu ei aina ole paras, vai mitä sanotte raksamuovista ja pensastuesta rakennetusta hikimajasta?
Toimii ainakin, tosi paljon on itäneitä!!
No tuohan on aivan loistava idea. Ja lopuksi vaan harso paikoillaan et tottuvat aurinkoon ja ulkoilmaan ja kun paljastus avataan lopullisesti - oi mitä kukkaloistoa! Siis valkoista, oletan? Ja sinä oot sit siinä kameran kanssa, et mekin nähdään.
Aivan oivallinen idea, kertakaikkiaan. Ja taikurien tapaan; huppu pois ja simsalabim, kukat kukoistavat täydessä loistossaan. -Tuostahan pitää ottaa mallia.
Näinhän mä oon suunnitellu, simsalabim… Saa nähdä kuinka oikeessa elämässä käy. Joku kasvi siitä määrästä onnistuu varmasti! Pitää vielä tehdä kivistä reunus kunhan saan sen hiekkakuorman…
Kohta kukkii eka pioni! (vuohenputkikin)
Paljon ukonhattua ja ritarinkannusta(sinisiä pettureita) ihan tontin perimpään nurkkaan nöyryytettyinä.. Ei kuka vaihtais valkosiin
Ja nyt mä lähden vihdoin alottaa kasvarin tekoa! Jippii! Ukko reipastu sittenkin!!! Kuvia luvassa projektista…
Kasvarin tekeminen ei oo kivaa kun välillä sataa kaatamalla, salamoi ja sit taas paistaa!
Mutta tämmöset auringot paistaa pihamökin takana. Eka narskut ja sit noi alpit..
Saskatoonit ja aurinko:)
Musta-valkoista tulpustoa ja narskun lehtiä(keltaisuudellaan yllättäneet kukinnot nypitty)
Tulevan kasvarin nurkalta(kuvassa nurkka jo valmis!) kalliolta kuvattuna meidän pihaa. Kallion alla heti iso perennapenkki jota olen suuresti tänä keväänä muokannut ja siistinyt. Pihakatoksen vasemmalla näkyy pala vierasmökin kattoa. Oikealla talo ja viherhuoneen nurkkaa. Grillikodan takaa alkaakin naapurin maat.
Merkillinen sininen häntäheikki tulokas mun valkoisessapenkissä. Mikä tuokin lajiaan lienee? joku microkokoinen akileija? Lehdetkin muutama sentin pienellä.. En muista moista nähneeni koskaan tai ylipäänsä noin onnettoman pientä akileijaa..
Lähikuva kukasta, tunteeko kukaan?
Tämä narsku ihan tilatun värisenä
Näitä narskuja en muista edes tilanneeni mutta tuossa niitä kasvaa, kivoja ovat!
Tämmönen pionikin kukassa jo. Taitaa näillä helteillä jäädä kukinta erittäin lyhyeksi..