Roikkui ruostumassa tässä vanhassa talossa kun otimme sen. Nyt se on päässyt tuohon esile.
Kaiketi neilikkaa ja kovasti levinnyttä KELTAISENA kukkivaa maksaruohoa. On tosi nätti kun ei kuki, näyttää kasvavan hiekalla ja kalliolla kun ei mitään.
Tuo keltanen on nättiä ja kasvaa tosiaankin tiiviinä kasvustona, mulla on sitä pieni tukko tai oikeastaan kaks, mutta niitä ei vielä voi jakaa.
Niin piti vielä sanoa, että aivan ihana tuo kelloköynnöksen kello!!
Tuo ruostunu tuuli(?)kello on aivan i-h-a-n-a! Mää rakastan kaikkea ruostunutta ja rustiikkia vanhaa kamaa, myös vanhalta näyttävää uutta kamaa, en oo kovin tarkka sen suhteen. Potager näytti myös unelmaiselta, ollapa tuommoinen!
Mulla oli toinen kello joka oli kans tosi söpö, semmonen tummunu messinkinen. Ihmettelin sen katoamista ja tänään kun otin vettä saavista tuli mukana yksi sen kaunnisti kaartuvista kelloista! Aputarhurit ovat taas häärineet!
Onneksi potager kuvassa ei näy vesiheinät laatikoiden sisäpuolella
Tässä minun kasvimaa. Siinä on nyt katteet, paljon hernettä ja härkäpapua kun sadonkorjuun jäkeen ajattelin pistää mansikkaa siihen taas kolmen kesän tauon jälkeen. Seuraava ränsistynyt mansikkamaa saa alkaa kasvimaaksi tulevina kolmena kesänä.
Härkäpavun musta-valkoinen kukka ei ole hullumpi, kelpaa kimalaisellekkin
Vanhassa isossa padassa asuu tänä kesänä pasuunakukka ja koristekurppa joka valuu isona kalliolle toivottavasti.
Talon kulmalta pihalle päin. Tuon ison penkin takaa kurvataan kalliolle jossa potager ja kasvari. Siinä reunassa on kasvamassa luostarinköynnösruusu jolle toivottavasti saan kaariportin piakkoin niin sitten kalliolle mennään ruusuisissa tunnelmissa.
Ihanaa kalliota ja korkeuseroa! nimimerkillä: tasapläntin omistaja…
Tämä kuva melkein samasta kohtaa mutta kalliolle päin. Sielläkin on pikku terassi johon pitäisi piakkoin hankkia uusi kalusto inhan sinisen tilalle. Laatikossa on bataatti maata myöden ja ruusupapuja tuossa ristikossa joka toivottavasti kohta peittyy..
Tämmöisen aarteen ostin, tähkähietalilja. On sitten kaunotar minun silmään
Upea kasvari sinulle tulossa! Hieno lämmitys systeemi, eipä olisi tullut mieleeni. Ja tontti sitten! Kadekadekade!
Pioneja ruusupenkin takana. LAjikkeet ei tiedossa
On se tähkähietalilja kaunis, ostin itekin keväällä ensimmäiset kokeeksi
Kiitoksia kovasti!
Tässä on minun pitkällisen odotukseni täyttymys, hän kukkii! Vuoden alusta melkein olen kasvatellutkin!
Petunia suihkussa
Ihana pesä Tipilinnulla!!! Kävin läpi koko ketjun pesänteon alusta asti ja ihastelin kaikkea kaunista, erityisesti kasvihuonetta ja viherhuonetta. Kaunis kallio, johon tehdä pesää.Kiitos kierroksesta!
Mukavaa että viihdyit. Tämä on varmasti ollut keidas ennen ku pääsi villiintymään muutaman vuoden ajan. Nyt kaivelen esiin vanhoja istutuksia yms. Mukavaa kun kaikki on huolellisesti tehty, penkeissä paksulti multaa.
Aivan ihana valkoinen ruusu aikoo avata ensimmäisen kukkansa
I