Toivottaren kuvat

Toivotar, olihan nämä edelliset kuvat sinun omia kuviasi? Siis että sinulla on oikeudet julkaista niitä netissä? Toivottavasti ovat :slight_smile:

Eiköhän mulla oo oikeus näitä näyttää,ku on oikeus niitä koneelle ja näyttöön laittaa=)

Ei saa julkisesti laittaa toisten kuvia, pitää olla omat kuvat. Kavereistakaan et saa laittaa kuvia esille ilman asianomaisen lupaa. Joku tietää ehkä vielä paremmin kuinka asia on.

Tekijänoikeuksista ja kuvista tietoa mm. tästä linkistä: http://www.kuvapalvelu.com/ohjeita.php

ja täällä samaa asiaa http://www.digicamera.net/armi/w3kurs/tekoik.htm

Pentissä kuvaa lisätessä on siinä myös aina jo valmiiksi ruksattuna esillä teksti: "Lähettämäni materiaali ei riko tekijänoikeuksia, olen itse vastuussa mahdollisesta tekijänoikeusrikkomuksesta". Eli kuvan laittaja vakuuttaa siinä ettei riko tekijänoikeuksia, ja myös vakuuttaa että on itse vastuussa jos kyseessä on tekijänoikeusrikkomus.

Tämä yleisenä tietona koska asia tuli tuossa aiemmissa viesteissä tässä ketjussa esille

Onkin ihan eri asia, jos ottaa kuvan omalle koneelle esimerkiksi taustakuvaksi näytölle. Se on luvallista, mutta kuvien laittaminen yleisesti eteenpäin näkyville nettiin tai muuten julkisuuteen on luvatonta!

Jos kuvien oikeuksien omistaja tapaa omia kuviaan netissä, niin siitä saattaa olla seurauksena tosi iso lasku!

Eikä Puutarha.net´tiin ole tarkoitus alkaa kopioimaan kuvia muilta sivuilta, vaan käyttäjien omia itse otettuja kuvia!

Mitä sä tuut reuhaamaan,asian voi esittää asiallisesttikkin!!Valvojakun vielä olet,niin luulisi että tiedät.Voin toki poistaa ne kuvat ku niin häirtsee,taitaa syy vain olla toinen ku sanotaan…

Tuli noista kuvista niinb suuri äläkkä että poistan ne,muistakaa siis että VAIN itse otettuja kuvia saa laittaa,ei esim,kaverin tai sukulaisen ottamia,kiinnittäkää niihinki sitten huomiota.

Kyllä kaverin ottaman kuvan voi laittaa, jos saat luvan siihen. Jos kaveris esim. ottaa kuvan sun kukasta tai muusta niin kyllä sen voi laittaa edellyttäen, että saat luvan siihen häneltä.

Nyt voitte olla tyytyväisiä,kuvat on poistettu…Ja mummellille tiedoksi en oo yhdenkään kaverin kuvaa tänne laittanu,mistä tuonki keksit?

Justahan tuossa valvoja sanoo että vain käyttäjien itse otettuja kuvia…

Itsellä on nimittäin netissä sellainen kuva, jonka kaveri on ottanut ja luvan olen kysynyt, sitä vain. Anteeksi vain jos luulit, että sellaista epäilin.

Minä=)

Mieheni ja eppu=)Mummeli asia ok,en pahalla laittanut sinulle mitään=)