Tomaatti, Solanum lycopersicum, Osa 6 (alkaen 10.8.2024 ->)

Tuo on vain niin pojan näköinen sitten jos tekee satoa… :blush:

Mie kyllä puhuisin " pojasta" jonka latva terhakkaasti pystyssä :wink:

1 tykkäys

Nyt napsahti päässä,amppelitomaateista tippuu nuput.
Laitettiin lämmitin kasvariin ja vietiin amppelit ja muitaki sinne.
Katotaan raskiiko pitää yön päällä ja ei tarttis völijätä taas kaikkia takasin.
On kyllä ennusteessa ens yölle pari astetta pakkasta :tired_face:
Ja,taas yks tomaatti poikki,Krimin musta.Isot kohta aukeavat nuput,latva roteva ja pieni multatila.Keikahti pöyvvältä enkä ehtinny napata,ei onneksi irti asti lähteny,lastotettiin ja katotaan miten käy :grimacing:

1 tykkäys

Toivotaan paranemista💪

1 tykkäys

Hooo,nyt se katkennu tomaatti punnertaa kukkaa auki :smiling_face_with_three_hearts:

6 tykkäystä

Mulla on Vilma-pensastomaatin taimet kasvaneet tänä vuonna pituutta aivan liikaa. Uskaltaisinko katkaista ne? Siitä ei varkaita poisteta, niin ajattelin, että haaroisi sitten.

Se haarautuu kyllä kun pääsee kesällä ulos, mutta saathan tietysti latvasta juurrutettu toisen yksilön.

11 tykkäystä

Jestas sentään että siellä pohjoisessa ollaan jo noin pitkällä :clap::blush:

1 tykkäys

Hienolta näyttää :+1: ja hienot on taimet.

2 tykkäystä

Ei enää pystyny pitämään sisällä,pieni purkki ja multaa ei juuri ollenkaan.
Lehet alako menemään keltaseksi jo.

1 tykkäys

Mullakin on kaikista tomaateista Vilmat kasvaneet isoimmiksi. Korkeimmat on jo noin 30 cm.
Muina lajikkeina mulla on Tigerette Cherry, Sleeping Lady, ”Karvarin keltainen” sekä oma hybridi.

2 tykkäystä

Naurattaa tuo Karvarin keltanen :joy::joy:

3 tykkäystä

Onko hyvä lämmitys kasvarissa? Kun Kempassa on kuitenkin vielä pakkastakin….

1 tykkäys

Tomaatit ja chilit ja mansikkakoisot pääsi tänään verannalle. Toivottavasti ei tule kovia pakkasia.

1 tykkäys

On hyvä ja tehokas lämmitin.
Just katoin niin ti- ke yönä -1,muuten jo plussalla yötki :+1:t3:

3 tykkäystä

Tajusin just että mulla on ihan liikaa tomaatintaimia. Oikeesti ihan liikaa, en millään saa niitä kaikkia mahtumaan kasvamaan. Valkeni mulle äsken kun niitä isompia sisältäviä laatikoita kannoin yöksi sisälle ja samalla mietin et millonhan pääsen ne istuttamaan. Tulin sisälle ja näin ne kymmenet taimet jotka vielä sisällä oottaa et pääsis edes päiväks kasvariin jossa niille ei siis oo tilaa.

:hushed: Aivan järkyttävää!!

Nuu, tuo taimivaihtoon tomaatintaimia… mulla ainakin tytärpuolet kumpikin ottaisi mielellään niitä, mullahan ei ole runkotomaatin taimia lainkaan kasvamassa tänä vuonna… Ajattelin, ett ostan tori.fistä heille taimia, koska sieltä löytyy aina.
Eivät pysty itse kasvattamaan kodeissaan sisällä mitään, koska kissat tuhoavat kuulemma kaiken…. :grimacing:

1 tykkäys

Ei niitä pysty sillon todennäkösesti enää mitenkään ehjänä kuljettamaan mihinkään. Jos nää tällä hetkellä pienemmät on sillon vielä kuljetuskokosia niin kyllä tuon.

1 tykkäys

Kiitos! :smile: