mulla on pari reunustraakkia makuuhuoneessa. Oon kastellu kerran kahteen viikkoon sillai reilusti, ihan melko tyytyväiseltä vaikuttaa. Ovat varjon puolella, se taitaa sopia niille.
Tähän alle siirrän täplätraakkipuuta koskevan keskustelunpätkän.
Vielä yks juttu… Uskallanko leikata pitkän varren pois? Ja jos voin niin lähteekö se kasvamaan uudelleen, kun sen laittaa multaan vai kärsiikö se siitä paljonkin???
ei ole itsellä kokemusta tuosta lajista, mutta ei siitä luulis mitään haittaa olevan jos leikkaat, ja jos leikkaat niin kokeile ihmeessä juurruttaa sitä pätkää. sittenhän sen tietää.
Kiitti, jospa se ei tykkäis kovin huonoa, mie kerron joskus miten sille kävi. Sen verran luin traakkipuista, että ne täytys keväällä leikata, mut kerranhan se kirpasee…
Minä olen ainakin kattoon asti kasvanutta reunustraakkipuuta katkonut “ansiokkaasti” useampaankin kertaan. Se katkaistu latvus on päässyt saman tien multaan emokasvin viereen samaan ruukkuun, eivätkä ne ole juurtumatta jättäneet. Nyt tosin tuosta koko traakista on ihan muista syistä muistot vain jäljellä. Se näet heittäytyi aivan liian suureksi meidän tiloihimme.
Ootko katkassut sen “keskellä” talvea? vaiko vaan keväällä?
En juuri harrasta ei kukkivia kasveja, mutta nämä kirjavat ovat minun mielestäni kauniita.
Tässä edellisen kaveri vähän toisenvärisillä juovilla.
Sande24, vähän tää vastaus tässä on myöhästelevää sorttia.... mutta parempi myöhään, kuin ei ollenkaan.... kai?
Noista traakin katkaisuista: jos en nyt ihan väärin muista, niin ei siinä hommelissa ole tainnut olla mitään määrättyä ajankohtaa. Jollei tuolla korvien välissä sitten jokin "automaatti" ole ajoittanut sitä keväälle. Muistelen kuitenkin tehneeni sitä "tilanteen ja fiiliksen" - ja joskus törröttävien latvustenkin - mukaan. Nythän tuo iso traakki on jo historiaa - ja kasvamassa tuollainen uusi kirjavalehtinen sellainen. Jota ei liene tarvitse katkoa vielä vuosiin...
saisiko nuo traakkipuun alimmat lehdet ihan helposti vain pistämällä pimeään hetkeksi,kun noita on jo kerääntynyt tuplasti enemmän kuin paljasta runkoa,kun nuo eivät tahdo kuollakaan pois ajallakaan
senkun leikkaat lyhyeksi ja sitten rapsit kuivuneet tyngät pois myöhemmin.
Ostin juuri reunustraakkipuun,ja olen täältä yrittänyt tietoa hakea,mutta vaikea lukea kun puhutaan välillä erilajeista,niin voisiko joku kiltti laittaa hoito-ohjeita??=)
Katsoppas tosta vasemmasta reunasta kasvikortisto → huonekasvit → reunustraakkipuu. Siinä on hoito-ohjeita
kiitos!Katsompas sieltä=)
Onkohan tuo traakkipuu miten myrkyllinen? Meillä on koira syönyt salaa kaikki latvukset, mihin on vain yltänyt. Siispä ainakin ovat herkullisia koiran makuhermojen mukaan.
hei kaikille. Minulla on dracaena massangeana, eli tuoksulohikäärme puu,leveälehtinen tuoksutraakkipuu.
Olin 3 viikkoa matkoilla ja puuni on nyt aika huonona.. Melkein kaikki lehdet olivat ihan ruskeat,kuolleet. Poistin kaikki "kuolleet" lehdet. Vähän jäi vihreitä jäljelle. Eli ei puu voi olla kokonaan kuollut.
Mitä minun pitäisi siis tehdä,ettei puuni nyt ihan kuolisi kokonaan?
Auttakkee minua!!!
J29579…jne… joka tuossa yllä kyselet ohjeita traakkipuustasi, kävisitkö laittamassa itsellesi nimimerkin. Se tapahtuu tuolla oma profiili-kohdassa. Kuten varmaan huomaat meillä kaikilla täällä on nimmarit, se helpottaa sekä keskustelua että muutenkin yhteydenottoa. Nimmarin lisäämisen jälkeen tervetuloa tänne keskustelemaan
Kyllä se luultavasti alkaa kasvattamaan uusia lehtiä jos runko on napakan tuntoinen…
No nyt minulla on nimimerkki. =) Anteeksi,en aikasemmin tajunnut sitä lisätä.
Runko tuntuu mielestäni napakalta. Mutta tänään kun otin kuivuneita lehtiä pois,niin se vähän repesi ja sieltä pöllähti aikamoinen haju sisältä. onko normaalia? Haisee kostuneelle(?)