Kertoisikohan joku tuoksuuko purppuratuomen kukat yhtä ihanasti kuin tavallisen tuomen kukat? Jotkuthan eivät tykkää tuomen tuoksusta, mutta minä tykkään, ah miten keväistä.
tuoksuu kyllä tuomelle… :O)
Kiitos vastauksesta. Tuomi siis haaveissa pihalle.
Jostain mystisestä syystä en saa tänne ladattua kuvaa meidän upeasta isosta tuomesta kukkivana:( Muita kuvia saan kyllä laitettua, mut en sitä. Kokeillut olen jo kahdella eri kuvalla eilen ja tänään. Höh, yritän vielä, mutta tässä nyt kuva edes kukinnosta. Tänä vuonna olisi tarkoitus hankkia purppuratuomi:)
Kuudes kerta toden sanoo, onnistuuko… Se onnistui sittenkin, tässä kukkapilvi
Oooh… ja tuoksu on varmaan ympäristössä huumaava!
Tuoksu tulee sisälle asti, vaikka on tuolla aika pihan perällä…
Jo on tuomella kokoa, sehän on tosi korkeakin, kun vertaa tuohon rakennukseen.
tarvii kylmäkäsittelyn, ja lämpökäsittelyn, ja kylmäkäsittelyn, jos perusvaatimukset on kuten yleensäkin Prunuksilla. Eli jätä varjon puolelle, ja odota jotain tapahtuvaksi vuoden kuluttua. Prosessia voi nopeuttaa pitämällä 3 kk jääkaapissa, 3 kk huoneenlämmössä, ja vielä yksi jääkaappikierros, sit jo pitäis itää. En ole idättänyt itse, annan luonnon hoitaa sen homman.
Ostimme viime vuonna pihaamme ihanan purppuratuomen ja nyt sen juurella kasvaa kaksi puolen metrin versoa. Voiko niitä jotenkin irrottaa ja saada kasvamaan erillisiksi puiksi?
vimasa, entäpä jos letität kaikki yhteen voi kasvaa mukavan näköinen runko.
Tänään taas olen aina ohimennessä käynyt nuuhkimassa nuita kukkia.
Tekeekö purppuratuomi juurivesoja, jos sitä ei leikkaa? Entä syövätkö jänikset ja rusakot purppuratuomea? Tuottaako purppuratuomi paljon roskaa? Voisinko istuttaa sen 2m päähän naapurin rajasta? Paljon kysymyksiä minulla… osaisikohan joku vastata?