Minulla kaipaa uutta päällistä kaksi vanhaa nojatuolia. Niissä on nahka mennyt rikki. Malli on niin monimutkainen etten ajattelekkaan itse päällystää. Uudet saisi halvemmalla kuin päällysteet mutta tuolien mukavuudesta en halua luopua. Ovat yli 40 vuotta vanhat, ohutta nahkaa ja silti kestänyt näin kauan jokapäiväistä käyttöä.
Minä aikoinaan päällystin yhden tuolin ja annoin sen minun siskolle.
Nuorena tyttönä ostin ekan kämpän parvekkeelle muovisen kukkalaatikon. Se on ollut välillä osiksi purettuna varastossa, kun tuo valkoinen väri ei ole miellyttänyt silmää. Muoviruukkujen maalausprojektin onnistuttua päätin maalata laatikonkin. Maalasin sen jo osina viikko sitten ja tänään kasasin sen ja tein hieman paikkamaalausta.
Hieno tuli! Mitä maalia käytit?
Tuo oli jotain halpaa Lidlin 2+1 värilakkaa. Sen pitäisi olla muoviinkin soveltuvaa ja kestää ulkonakin, mutta saa nähdä miten se tuossa pysyy. Puolihemmeä olisi ehkä ollut parempi kuin tuommonen kiiltävä. Tuo laatikko on ollut jo muutaman kerran kierrätyskuormaan menossa, joten ajattelin ettei se ole iso menetys, jos maali ei siinä pysykkään.
Puuilon valkoset peltiämpärit ehostettu.
Tuo pinkki hortensia on kyllä vaihdettava. Pitää tehdä pinkki ämpäri sille.
Minulla on kovapuutuolit ja huomasin, että yhdessä tuolissa ei ole tasaiset jalat, vaan yksi on takana ylhäällä.
Testasin onko vinossa tukipuu johon tuolin jalat menee ja niinhän se on syynä. Tukipuun toinen pää on hieman korkeamalla, niin vesikupla näytti. Yritin irtottaa sen tukipuun, mutta näytti vaikealta.
Ne tuolit saa litteäksi.
Korjaus, purkasin uudestaan sen puutuolin ja ongelma löytyi.
Siinä missä on selkänoja on ihan vino.
Pistin vanhan painavan aurinkovarjon jalan selkänojan päälle ja toiseen jalkaan porakoneen salkun. Saa nähdä suoristuuko se noja.
Nyt on neulojalla ergonominen mittatilaustuoli. Tein paksun istuintyynyn joka nostaa istujaa ja jättää olkapäät rennosti alas ja kyynärvarret levolliseen kulmaan. Monesti huomaan että olen nostanut neuleen korkealle nokan eteen ja sitten on hartiat jumissa. Pikkutyynyillä voi tukea kyynärvarret takaa niin että puikot pääsee vapaasti liikkumaan. Parin euron rulla kirppikseltä on sopivan korkea jalkojen lepuuttamiseen.
Kankaana Ikean löytölaarista jokin sohvan päällisen osa viidellä eurolla ja Stemmasta sain täytteeksi huonekalujen kuljetus suojana ollutta vaahtomuovia.
Pitää näitä tekstejä korjailla kun minun kirjallinen ulosanti on niin sekalaista. Varsinkin kun tihraa puhelimen näytöltä pientä tekstiä huonon näön kanssa. ![]()
Hieno!
Valtsun “Luodolla” neuleen innoittamana lainasin Islantilaisneule kirjan. Rupesin tekemään Botanical - mallia. Tykkään tehdä samaan aikaan molempia hihoja ja vartalo-osaa. Nuo mustat törpöt on K-kaupan leikkokukka sankkoja, pysyy kerät hallussa.
Tällaista villapaitaa teen. Kirja on Merja Ojanperän: Ihanaa Islannin villasta.
Tuunasin jouluvaloja vanhoista koristeista. Korin hain kirppikseltä vitosella ja ikkunan raamit löytyi kodinkoneliikkeen romukasasta. Kirppikseltä parin euron kangas ja maalia löytyi varastosta. Kutkuttaisi tehdä kesäksikin jokin tuollainen ikkuna tylsän näköiselle seinälle.
Ihana idea! ![]()
Mulla on nyt mieluinen taulu. Sain ystävältä joulutervehdykseksi postilaatikkoon yllätyskirjeen (A5) jossa oli aiheeltaan juuri mua varten ajatuksella hommattu keittiörätti. Aivan ihana ja hauska (tieteellinen nimi
).
Se on tossa pöydällä seilannut ja äsken hoksasin että teen siitä taulun liimaamalla sen mulla jonkinlaista käyttöä oottaneeseen keittiökaappiovi-malliin. Siinä oli aikalailla passelin kokoinen “ikkuna” rätille.
Nyt vielä jonkinlainen ripustussysteemi ja eikun paikkaa etsimään ![]()
Mulla on tämän päivän projektina ison seinäpeilin ja edesmenneen tädin jäämistöstä mulle kulkeutuneen vitriinilipaston maalaus, pinnat on jo pesty maalipesulla ja seuraavaksi vedän kalkkimaalin päälle. Katsotaan, mitä tulee.
Tuo kalkkimaali on kyllä loistava. Sisko käsitteli keittiön pöydän ja tuolit sillä, on hieno kun puun syyt jää näkyviin ![]()
On kyllä tosi kaunis huonekalu. Toivottavasti onnistuu.
Itse en ehkä raaskisi.
En raaskisi
minäkään. Sellakalla käsitelisin kun kaappi ja peili eivät joudu alttiiksi teemukeille tms
Ihan kiva tuli tästä peilistä.
Erityisen tyytyväinen olen tähän vitriiniin. Ehkä vähän vielä tasoittelen, mutta vanha ruskea väri saa kuultaa läpi.
Tämä oli muuten kaunis, mutta lakkapinta oli todella naarmuuntunut ja lisäksi tässä oli jotain ihmeellisiä aasialaisen tyylistä tarrakuvia, jotka pilasivat koko huonekalun. Ne olisi pitänyt hioa irti ja lakata koko mööpeli uudelleen, ja se olisi ollut aivan liian suuritöinen homma.
Hieno tuli ![]()