Unet, enteet, oudot kokemukset

Olen minäkin kerran katsellut itseäni katon rajasta. Olin ottanut kipulääkkeeksi Panacodia, tiskasin ja katselin katon rajasta kun fairy kuplii kivasti. Nauroinkin ääneen moiselle jutulle siinä tiskatessa. Sen jälkeen en ole ottanut noita pillereitä.

Minoon kans ollu kerran katonrajassa.Olin alle parikymppinen ja olin kovassa kuumeessa.Sieltä kattelin ku nukuin sängyssä.Sitten heräsin ja lähin keittiöön,en ehtinny ku pökräsin keittiön ovelle.Suorin siitä nopiaan takasin sänkyyn.
En sen jäläkeen oo kiikunu katonrajaan.

Katossa olen killunut kuten Karvari, kovassa kuumeessa nukuin vanhempien sängyllä ehkä viisivuotiaana. Pelästyin kokemusta ja itkun kera siitä ponkaisin keittiöön hakemaan turvaa vanhemmilta. Eipä sen koommin ole kuume ollut kova, eikä katossa ole tullut killuttua.

Varjoihmiset  
Oletteko törmänneet tällaiseen ilmiöön? Nyt löysin tälle ilmiölle oikean nimen.
Lainattu suoraan Wikipediasta:
Varjoihmiset ovat harhanäkyjä, jotka ovat joillekin uskomusolentoja. Jotkut näkevät toisinaan näkökenttänsä laidoilla, sivusilmällä, ihmisen kaltaisia yleensä tummia tai mustia hahmoja, jotka kuitenkin katoavat, kun niihin kohdistaa katseensa. Toiset ovat paljon herkempiä näkemään varjoihmisiä kuin toiset. Valtaosa ihmisistä on kuitenkin joskus nähnyt tällaisen näyn.

Taipumus nähdä varjoihmisiä selittyy silmien toiminnalla ja psykologialla. Näkökentän reunoilla silmien erotuskyky on erittäin huono. Jokin kohde tai alue näkökentän reunalla voidaan helposti tulkita muuksi kuin mitä se on. Ihminen etsii luonnostaan ihmishahmoja ympäristöstään, ja on taipuvainen näkemään niitä satunnaisuuden joukossa. Tätä ilmiötä kutsutaan pareidoliaksi. Toisinaan epäselvä havainto tulkitaan ihmishahmoksi. Kun katse tarkentuu kohteeseen, aikaisempi tulkinta kumoutuu, jolloin tuntuu, että ihmishahmo katosi. Kyseessä voi myös olla suoranainen aistiharha. Esimerkiksi heroiinin käyttäjät saattavat nähdä tällaisia näkyjä, ja myös eräät mielisairaudet (kuten skitsofrenia) aikaansaavat harhanäkyjä. Valtaosa varjoihmisiä näkevistä ei kuitenkaan käytä huumeita tai ole mielisairaita.

Usein varjoihmiset kuvitellaan aaveiksi. Joidenkin mukaan varjoihmiset ovat ihmisenkaltaisia olentoja tai henkiä, jotka jostain syystä eivät voi tai halua tulla nähdyiksi.

Bobbien vuoro :slight_smile:

Kiitos netti talutuksesta Irsa. Olen aika sokea kana myönnetään.

Virkistetään hiukan höpöpalstaa.
Näin viimeyönä niin kummallisen ja hupaisan unen että on pakko kertoa se täällä koko maailmalle. Viisaammat tulkitkoon huumorilla jopa toivoisin tulkintaa. :slight_smile:

Istuin unessani vanhassa ulkohuusissa jonka istuinosa oli punottu lahoista risuista. Kaksi muuta ihmistä istui molemmilla sivuillani toppa puvuissa. En heitä tuntenut mutta olimme sulassa sovussa keskenämme selvästi.

Samassa laho risuistuin romahti. Tipahdin sinne jonnekin lavan taa joka oli täynnä heinäistä kompostoitunutta sitä itseään. Kakkaseinät alkoivat sulkeutua edessäni olin vähällä hukkua sinne kakkatunneliin. Huusin apua.
Tunnelin suulta työntyi muutamia voimakkaita käsiä jotka vetivät minut lujalla otteella ulos maailmaan kakkavankilastani.
Heräsin sitten kissan mouruamiseen.
Mitä tuo uni tarkoittaneekaan? Toivon sen olevan hyvä enne. :slight_smile:

tänään toimii tietotekniikka.
tämä ketju löytyi haki sitä sanalla unet tai enteet tai oudot ts ei mitään tarvetta muistaa otsikko kuin vähän sinne päin:-)

Nuo samanaikaiset unet ja kokemukset on tavallaan jänniä. Muutama kuukausi sitten näin unta. Vastasin siinä puhelimeen. Minun piti mennä pesemään ja pukemaan ex ukko arkkuun, kun kukaan muu ei sitä suostunut tekemään. Seuraava pätkä oli, kun soitettiin perään, kun olin homman tehny, että ny se heräsikin. Samoihin aikoihin tyttö näki unta, jossa kinasi setänsä kanssa hautaamisesta. Siinä oli lopulta käynyt niin, että toinen setämies oli ottanut lapion ja alkanut montun kaivuuseen jonnekin metsän laitaan…
Mä oon tullu ihan vaan siihen lopputulokseen, että meillä on liikaa mielikuvitusta ja aika karua sellaista. Ukko on hengissä edelleen, tais päästä lusimasta pois niihin aikoihin.

Minäkin näin isäni kuolemaa ennen unen;
Olimme isäni kanssa muka kirkossa.
Toisella puolella käytävää istui tätini (äitini sisko)joka oli jo kuollut vuosia sitten.
Poislähtiessä kirkosta tuo tätini otti isää kädestä ja sanoi että sinä jäät tänne minun luo. Yritin kiskoa isääni mukaani mutta en saanut ja yht äkkiä näin kun ne leijui yhdessä pois ja hävisivät kirkon kattoa kohti näkyvistä.
Tätini vei isän mukanaan ja minä jäin yksin kirkkoon.
Isäni nukkui pois muutama päivä sen unen jälkeen.

Yleensä jaska tietää rahaa,mutta tuo vaikuttas huonolta ku meinaa hukkua.
Mulla kans etiäisiä,esim, joku asiakas putkahtaa mieleen kesken kaiken ja häviää sitten mielestä.Kohta soittaa tai tulee käymään.
Isäni kuolemasta on jääny, varsinki alakuaikoina,tunne etton jossaki.Hiihtolavulla varsinki tuntu etton takana tulossa,ja ku vilikasee taakse sieleioo ketään.
Väinö-kissa kulijeskeli pitkään kuolemansa jäläkeen huoneissa.

Irsa, Tönönvahti ja Karvari Ai että sain kylmiä väreitä nuista jutuistanne!

Varsinki tuo Karvarin kertomus isästään liikutti minua kovasti, tuli myötätunnosta ihan tipat linssiin eikä linssille jäänytkään…tuo kaipaaminen ja tuo lähellä olon aavistus…ihan oikeasti itkettää! :frowning:

Kerran näin unen jossa eräs levoton nuorimies jonka elämä oli ollut täysin hunningolla jo pitkään…tuli vierailemaan uneeni ja kertoi minulle vuolaasti olevansa todella onnellinen! ja että hänelle on alkanut uusi parempi aika! Hän oli täynnä tyytyväisyyttä ja onnea!
Parin päivän päästä näin lehdessä hänen kuolin ilmoituksensa.

Meille oli eilen tullu pikkulintu sisälle…Uluko-ovi ollu auki ja yhtäkkiä lintu räpistelly sisällä.Mussukka sitä pyytämään ja saiki kiini,vieny ulos.Oli jääny kyhyjöttämään minun pelakuitten päälle eikä lähtenny lentoon ku vasta sitten ku musdukja oli ruiskauttannu pikkusen vettä.
Meilläpäin uskotaan,että jos luonnonlintu tulee sisälle tai änkiää mahottoman liki niin tarkottaa sairautta tai kuolemaa.
Onko teillä tämmösiä uskomuksia?
Just ku tätä kirijotan niin perhonen lenteli sisään.

Ehkä nämä helteet ovat niitä Ilmestyskirjan lopunajan vitsauksia:

Ilm 6:8 Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian

Äsken laitoin perhosen ulos, oli viettänyt ilmeisesti yön kanssani. Mitä odotan tulevaksi…

Kastiin oudot kokemukset.
Vein tytärtäni töihin, huomasin tien vieressä kuorma-auton, jonka rengas oli just levinnyt. Ajattelin että oli kolmas auto tällä viikolla, kun näen tien poskessa. Tätä ajatellessa meni vaihdelaatikko toimimattomaksi. Auto vuoden vanha. Tytär laittoi hätövilkut, minä pysäyttämään takaa tulevaa autoa ja pyysin kyyditsemään tyttären kilometrin päähän töihin. Samalla tuli paikalle poliisit ihan pyytämättä ja siirsivät auton tien sivuun. Sitten soitto assistance oalveluun hinuria varten. Hinaus tuli vartissa ja vei minut kotiin. Kaikki tämä tapahtui reippaasti alle tunnissa. Outoa, että kaikki järjestyi heti, nyt jo vara autokin pihassa.

Bobbie,tuota ilosanomaa minäki toivon :slight_smile:

Olipa taas uni. Mulla oli olevinaan kamala kiire pnettitreffeille Tampereelle. Hidastavana tekijänä oli, että jouduin osallistumaan 50 km hiihtokilpailuun ja olin viimeinen lähtijä. Jokin koulujen välinen kisa. Porukalla kokoonnuttiin ensin yläasteelle, josta käveltiin ala- asteelle. Siellä itekukin otti jotain lihasoppaa evääks omaan astiaan ja pojat etti vielä lisäpurkkeja, kun tarvitsivat astian hirvenlihoille. Sieltä sitten hiihdettiin letkassa taksisin yläasteelle, jossa lähtöpaikka oli. Valtavasti oli lunta ja varsin mielenkiintoinen puikkelehtimis polku kaikenmaailman pihojen kautta. Ite kisa jäi kokematta, kun heräsin jo tässä siirtovaiheessa, takanatulijoita töyrään laella odottelin ja manasin hitaasti etenevää kaakattavaa kanaparvea.

Suksiin en o muuten hipassukkaan varmaan kahteenkymmeneen vuoteen.

Kerronpa minäkin uneni jonka näin syksyllä ennen syntymäpäiväni.
Isäni on ollut haudassa kohta 30 vuotta.
Unessani tuli tuossa mökin rappuja ylös ja hänellä oli kädessä valtava kimppu punaisia ja valkoisia ruusuja jotka ojensi minulle. Tyttäreni istui kuistin pöydän ääressä ja kysyi kuka hän on. Kerroin että ukkisi jota et ole ennen nähnytkään. Siihen se filmi katkesi. 
Jälkeen muistelin että siinä unessa isälläni oli samanlainen pusakka/lyyssi joka hänellä oli kun olin pikkutyttö kotona. 
Olen ajatellut/kääntänyt asian niin että oli enne tästä uudesta minästä kun sain nuo lääkkeet ja elämä korjaantui.