Unikko: Siperianunikko, Papaver croceum

Katsoitteko Myytinmurtajista sitä jaksoa missä ne testas tuleeko huumetestissä väärä positiivinen jos on syönyt unikonsiemeniä sisältäviä leivonnaisia? Sekä bageleilla että unikonsiemenkakulla tuli ikävä tulos (positiivinen) huumetestissä. En tiedä käytetäänkö Suomessa samaa testiä kuin USAssa, mutta olisin varovainen unikonsiemenien syönnissä jos on menossa vaikka työhaastatteluun. Meillä ei kai työnantaja salaa testaile töissä käyviä. Vielä.

Näkyi myytinmurtajien testissä. Oisko ollu, että verikokeessa näkyy, mutta pissassa ei.

Jep, mutta ei käytännössä tunnu

Miten paljon nuo mahto myytinmurtajissa niitä vetästä? Meinaan, jos mä käytän unikonsiemeniä, niin ne on lähinnä koristeena jonkun sämpylän päällä tms. Eikä niitä yleensä vedetä ku yks kerrallaan. Mut aika hauska, pitää kattoa löytyykö kyseinen jakso jostain nettiavaruudesta. :slight_smile:

Nytku vielä tunnistaisin lajikkeeni… :smiley:

Ne söi siinä mahan täyteen kaikkia leipiä ja pullia missä vaan on unikonsiemeniä. Nuo testit on kyllä tosi tarkkoja, että näkyy kyllä. Mää oon kyllä käsittäny niin, että ees oopiumiunikon siemeniä ei voi väärinkäyttää. No, ainakaan niitä mitä ihan kaupoissa myydään. Näkyy vaan testissä jostain syystä, vaikka eikö niitä ole niin käsitelty, että sitä huumaavaa ainetta niissä ei enää ole. Ja tais muutenkin olla maitiaisnesteessä se vaikuttava aine, eikä siemenissä niinkään.

Se huumaava aine on tosiaankin muualla kuin siemenissä. Se valmistetaan muusta osasta kasvia. En lähde tässä selittämään :slight_smile:

Olen leiponut sellaista kakkua, missä unikonsiemenet ovat pääosassa ja oikein rouskuvat hampaissa. Maku oli kyllä huumaava, nam. mutta muuten en huumaantunut.

Kaikki nuo tavalliset unikot ovat jonkin sortin oopiumiunikoita.

Äkkiähän löytyi googlella tarkat ohjeet tohonkin hommaan :confused:

Yks suomalainen foorumi hyppää aina silmille, jos etsii vähänkin joitain sellaisia kasveja joilla voi olla huumaavia vaikutuksia. Muutamia viestiketjuja sieltä lukenut ja voi että on sekopäistä porukkaa…

Varmaan sama foorumi, mikä hyppäsi mulla yks päivä esille aitokissanmintun kohdalla. Yritin etsiä, miten tuo kissoihin vaikuttaa. Etteivät vaan jää koukkuun ym. Niin jotain narkkien vinkkejä vaan löyty foorumi täynnä. Miikoksen kans ihan samalla linjalla, sekopäistä porukkaa. Ihan paha mieli tulee, jos erehtyy lukemaan niitä juttuja…

Mutta hyvähän se on tietää mitä sitä pihallansa kasvattelee. Minusta unikot on valtavan kauniita, oishan se nätti piennar, kun laittais idänunikkoa ja siperianunikkoa kasvamaan, seassa lunnonkukkina on jo leinikkejä, päivänkakkaroita, apiloita ja erilaisia heiniä.  Iskee vain kauhia vainoharhaisuus päälle nuista narkkijutuista. Käy vielä joku riipimässä tyhjäksi minun pientareen, ja keittelee jotain myrkkyjä niistä. No, jos ei kuitenkaan.

Hah, tuli jo mielikuva ryömivistä/hiipivistä unikkovarkaista :smiley:

Mut oikeesti, ammatilliselta näkökannalta katsottuna se on ihan mieletön energia ja suunnitelmallisuus millä narkomaanit toimii päivästä toiseen. Eri asia on sit nää kaverit, jotka tuolla kyseisellä foorumilla järkeilee juttujaan…

Kyllä sitä joka lähtöön porukkaa riittää. Ja varmasti löytyy unikkovarkaitakin. Esim. meillä piti töissä pistää käsidesit piiloon, kun alkoi olla viikottain käsidesivarkaita… No, onneksi asuu niin kaukana sivistyksestä, että ehkä nämä minun unikot ja aitokissanmintut on turvassa narkkareilta. :slight_smile:

Kyllä se on niin, että jos teilläkin unikot ja kissanmintut yhtäkkiä katoais niin kyllä se olis joku naapuri kokeiluhimoneen. Ammatikseen tuota tekevät ei siihen vaivautuis. :slight_smile:

Ihanaa, nämä ovat itäneet ja ensimmäisissä on jo oikeat lehdet tulleet. Viime vuonna yritin samoja kasvattaa, mutta yksikään ei itänyt, mutta nyt vaihdoin paikkaa. Toivottavasti kukinnot ovat sitten noita ihania värejä eikä mitään keltaisia tai oransseja ole erehtynyt joukkoon.

kuva

Lupaavalta näyttää, kun ensimmäinen siemenkylvöistäni avaa ensimmäisen kukkansa.

kuva

Onkohan mulla tuota samaa?! Samanlaiselta ainakin näyttää. Nuo ovat olleet meidän pihalla melkoinen pettymys. Muutama kukka on tullut, mutta en ymmärrä miksi varret makaavat maassa pitkin pituuttaan.

Mun on siis tuosta ylemmässä kuvassa olevasta siemenpussukasta. Lajike on Pink Champagne.

Juuri sitä samaa minullakin! Toivottavasti se nyt tuosta reipastuu ja kasvattaa vahvemmat varret. Väri kukassa on kyllä herkullinen.

Tänä aamuna oli avautunut edellistä tummempi pink champagne unikko.

kuva

Tässä näkyy tuo väriero.

kuva

Upea!

Kylvin näitä punaisten ja valkoisten siemeniä yli kymmenen vuotta sitten. Alkuun niitä tuli parina vuonna, ensin oikean värisiä ja sitten mitälie. Sitten ne katosi moniksi vuosiksi kunnes viime vuonna etupihan kävelypolulle ilmaantui yksi kektakukkainen laattojen väliin. Sitä kierrettiin kun en raaskinut kaivaa pois ja nyt niitä siementaimia on satoja joka paikassa vierivieressä viiden metrin säteellä. Talon toiselle puolelle on männyn alle varjoon tullut pudonneiden neulasten päälle samanlaisia, oranssikukkaisia ja ne on aika kaukana keltakukkaisista. Onko nämä siperianunikoita ja voiko niitä siirtää? Harmi ettei kamera hämärässä toista sitä voimakasta väriä. :frowning:

näyttää minun silmiini pikemminkin keltavaleunikolta…