Vesimeloni , Citrullus lanatus

Mikä aiheuttaa vesimelonien alkujen kellastumisen ja lopulta ruskettumisen? Mun kaikille kolmelle hedelmänalulle kävi näin surullinen

Sarmiska minkä kokoisia ne alut oli?

Jee, mullakin vihdoinkin tennispallon kokoisia alkuja jokusessa vesimelonissa. Melonit on alkaneet sadon tekoon hitaammin, vasta muutaman "ehkä-pölyttyneen" alun olen bongannut sieltä kaikesta lehtiviidakosta..

Kylmyys pysäyttää kasvun . Ensimmäiset melonin alut eivät usein kehity.Vielä ehtii.

Kaarina. Minkä merkkisiä meloneja sinulla on? Minulla hunajamelonit kasvavat parremmin kun vesimelonit samamoissa olosuhteissa.

Kolmesta epäonnistuneesta alusta isoin oli ehkä miehen peukalon kokoinen. Tänään pölytin tämänhetkisen ainokaisen kukan, jossa hedelmän alku… Taitaa olla sato mennyttä :frowning:

Mummi, mulla on tän ketjun sivulla 2 luettelo mitä meloneja ja vesimeloneja mulla kasvaa. Suurimmat alut tällä hetkellä on "Blacktail Mountain" nimisissä vesimeloneissa.

Kaarina: Komea kokoelma. Mistä olet saanut kaikki siemenet? Laita kuvia, sitten kun sato on valmis.

Kylmä ilma pysäyttää tai ainakin hidastaa kasvua. Leikkasin tänään versojen päitä poikki. Kaikki jossa oli herneekin kokoinen alku niin latva poikki. Jos tulisi lämmintä, niin vielä hyvin ehtisi.

Tämmöösiä oli miun pikkuset viikko sitten.. molemmat lajia Black Tail Mountain.

Meloneista ainakin yhessä on sellanen pian pingispallon kokonen alku.. kasvustot vaan vaatis aika rankalla kädellä trimmaamista..

Toinen noista edellisistä Black Tail Mountainista kasvaa edelleen.. toinen jokseenkin jämähtänyt..

Perkasin kasvustoja ja muutama ylläri löytyi pöheiköistä!

Meloni Delicious 51

Meloni Mango Melon

Mango Melon on ruoanlaittoon tarkoitettu meloni. Tästähän saa jo tehtyä vaikka ja mitä naurua

Meloni Noir De Carmes

Neljä tämän kokoista vesimelonia tuli ja yksi nyrkin kokoinen ja lisäksi pingispallon kokoinen. Koskaan ennen ei ole näin huonoa satoa tullut.. Saavat olla maassa, kunnes halla vie varret. Kypsyvät kyllä makeiksi siälläkin. KUvakin on väärinpäin, mutta pyöreissä hedelmissä ei haitane.

onpas mummilla komeat vesimelonit… lähetän omistani kuvia tässä seuraavalla viikolla=)…

Viimeinen vesimeloni on syöty tänään. Ankean kesän johdosta makeus oli vähäinen. Kuvakin on huono.

Kylvin tänään vesimeloni "Very sweet" siemenet multiin. Olin siinä uskossa että se on kasvihuonekasvatettava, mutta tuossahan näytti yllä olevan ulkokasvatuksessa olevasta kuva. Luin nyt koko ketjun läpi ja pahoin pelkään että olen kylvöineni saattanut olla liian aikaisessasurullinen Ainakin täytyy rientää ottamaan ne pois lattialämmityksen päältä, koska se todennäköisesti nopeuttaa vaan itämistä jolla ei siis näytäkään olevan vielä mikään kiirehymy

Viileässä siemenet voi mädäntyä… Anna itää ja sitten pidät viileähkössä. Hyvä valo estää turhan rehevän kasvun.Kun tulee aurinkoisia lämpimiä päiviä, Vie taimet ulos kirkkaassa muovikassissa kassin suu auki = koyhän kasvihuone.

Kiitos tiedosta mummi. Tuo köyhän kasvihuone-vinkkisihän kuullostaa mainiolta ja varmaan käyttökelpoinen varsinkin sellaisille taimille (siis muillekin kuin meloneille) jotka helposti murtuvat/katkeilevat siirrettäessä :slight_smile:

Löysin vesimelonin siemeniä aika myöhään ja ne on kylvety 12,5. Sirkkalehtien lisäksi niissä on vain kaksi lehteä.Ne on vielä ruukuissa ja nostin nyt kylmiksi sisälle.

Tänään lankesin ostamaan Markettapuistosta vesimelonitaimiruukun. Siinä oli kaksi tainta ja yksi nuppineulan kokoine hedelmä ja nuppuja. Lajikkesta eivät osanneet sanoa, mutta veikkaisin litl sugar`ia.

White Wonder vesimeloni on ollut ulos istutettuna jo parisen viikkoa. Korkeaan keinäkasan yksikertaisen harson alle. ne ovat alkaneet jo kasvattaa versoa kylmistä ilmoista huolimatta.Nyt on enään 6 astetta ja pohjoisen taivas ihan kirkas. Yöllä menee nollaan. Täytyy vain luottaa , että kestävät. En mitenkään jaksa kaikkia peittää.

Minä oon kylväny aikoja sitten ja useita viikkoja vaan sirkkalehdet…

Lämmintä lämmintä. Nosta ruukut yöksi vaikka uunin päälle. Kastele ihan lämpimällä vedellä, noin 35 astetta.Eteläikkunalle päiväksi ja sitten toivotaan aurinkoa.