Ostin tänään Anttilasta sellaisen pikku rasian. Vetää melkein desin.
Laitan miehen kaverille jalkarasvaksi purkillisen, käyttäköön vaikka pihvinpaistoon jos ei jalkoja viitsi rötvätä.
Karitevoita, avokadoöljyä ja pellavansiemenöljyä.
täällä paikalisessa halpis kaupassa oli noita saman näköisiä kolme kpl 1,45€ muovia ne tai jotakin muovi sekoitetta mutta ne ei vedä kyllä desiä olivat pienemiä
Nehän olisi sitten hyviä huulirasvapurkeiksi.
kyllä niitä muutaman lähti mukaan saas kattoo sitten koska niihin jotain rasvaa pläytän.
Nyt on kyllä töissä 6 päivänen työ viikko että menee suunnitelmat jonnekin eteen päin koskahan tässä kerkiää joulukin pakkaa päälle
Nyt on ostettu vaaka. rasvat unohdin prismasta ostaa, typsiöljyä ja kookosrasvaa löytyy kotoa. Terrassa kattelin tänään viemerinavauslipeäpulloa, mutta siinä merkissä ei oltu mainittu sisältöä tarkemmin. jäi ostamatta.
olen kyllä tehnyt ihan bilteman kaustisella soodalla eli lipeällä. Ehkä siinä on epäpuhtauksia, mutten ole huomannut. Jos jotain sakkaa jää tai kaikki ei muuten liukene, olen jättänyt ne purkin pohjalle kaatamatta rasvojen sekaan. Onnistunut on. Ehkä tuurilla, mutta kuitenkin.
No niin, nyt on elämäni eka erä saippuaa tehty. vartti sitten laitoin muottiin kovettumaan. Ei ollut edes vaikeata. Pistin joukkoon tervan tuoksua, ehkä jonkun muun mielestä liikaa. Mun mielestä tervantuoksua ei ikinä voi olla liikaa. Nyt koko asunto tuoksuu tervalle:D
Laitahan huomenna kuvia kun olet leikannut ne.
Koitan laittaa. Piti myös sytykeruusuista laittaa kuvia, mutta tämä typerä kone ei suostu lataamaan kuvia kännykästä koneelle jostain syystä.
Pitää kai etsiä varsinainen kamera jostain paikasta x…
Sellaista vielä kysyisin, että netissä olleessa ohjeessa kiellettiin alumiinimuotin käyttö, mutta silti sanottiin, että muotit pitää vuorata hyvin. Onko lumiinimuotti siis todella kiellett, vaikka olisi hyvin vuorattu, esim elmukelmulla?
Ymmärsin, että alumiinimuottia voi käyttää, kunhan on vuorattu. Se itse alumiini syöpyy vissiin siitä lipeästä mutta muovi ei. Muovikassia oli joku käyttänyt, paksumpi muovi siinä ainakin. Mutta niin päin, että kassin kuvio on poispäin saippuasta, ettei siitä väri tartu.
Nyt se sitten tapahtu tilasin lipeää, kaakaovoita, karitevoi, muutamiä tuoksuöljyä
.
Kaupasta täytyy nyt sitten etsiä muita öljyjä.
Onko mehiläis tarhalta ostettu mehiläisvaha paljonki erilaista kun tää kosmetiikaan tarkoitettu vaha ja mitä on valkoinen mehiläisvaha.
Noin se napsahti mumikin nalkkiin ;D
Löysin lasisen kakkuvuoan, siitä tulee piparkakkusaippuan muotti
Hyvä mumimyy, siitä se lähtee:)
Mä käytin niitä viermeri rakeita. taisi onnistua ihan hyvin. lipeää myytin eioona apteekissa.
Osaako kukaan valaista mua noista mehiläisvahoista?
Sitten katselin meitin kauppa noita öljyjä no ei siellä ollut mitään palmuöljyä eikäa maissiöljyä sen paremmin kun manteli tai pähkinä öljyä onko ne ruokakauppa kamaa yleensä. No seessamiöljyä oli näiten normi oliivin ja rypsiöljyn lisäksi vielä vasta katselin yhtään pulloa ei koriin mennyt enkä niitä hintojakaan edes tutkinut.
Pellavansiemenöljyä on ainakin ruokakaupassa. Terveyskaupoissa on hamppuöljyä yms, hnnoista en tosin tiedä. Täältä mie tilasin. Näköään nyt kiinni:/
Mie aattelin että tilaan “kunnon lipeää” kun annan noita tuoteita jos jotain valmiiksi saan myös pojalle ja pojanpojalla on vähän herkkä iho niin tuumasin ettei tule mitään allergiaa epäpuhtaan lipeeän vuoksi.
Suunitelmissa olisi tehdä kyvin kuivalle iholle sopiva saippua ja samaten rasvaa samaan ihotyyppiin.
Minkä hintaista se viemäri lipeä on kun se vahavalimon oli 12€ 4kg no tulle siihen vielä se matkahuoltorahti päälle mutta tuli sieltä vähän muutakin tilattua kun lipeää.
Mistä niitä huulirasva hylsyjä oikein saa
Miekin totesin tuoksukaupan olevan kiinni Kurppa mitä siellä maksoi kaakaovoi kg
Tuolla lipeäntilauspaikassahan on myös jotain öljyjä.
Kaakaovoi maksoi 50g pala 1,90€.