Vuodenaikakuvia: Syksy

Voisiko ylin olla joku likusteri tai Japanin likusteri…

Jos se onkin korpipaatsama.
Meillä kasvoi sitä vanhan kodin lehtometsässäkin, mutta en heti arvannut.

Tuo ruskee oksanpätkä näyttää paatsaman varrelta.

2 tykkäystä

Pylväshaavat on juhlapuvuissaan.

5 tykkäystä

Veikkaan ettei ole tuomi. Ei ole kuvas lehdistä. Unohdin sanoa, että kasvoivat Ranskassa…

Todellakin, voisi olla kirpipaatsama.

Sohvakukka tunnisti likusteriksi.:+1: Googlasin ja aitalikusterissa on tuollaiset marjat.

2 tykkäystä

Ahaa, no olkoon sitten likusteri. Aina oppii uutta luonnosta.

Hattivatit kokoontuvat

9 tykkäystä

Sieniretkeläiset

8 tykkäystä

Täällä meri-lapissa ollut varsin lämmin ja märkä syksy. Nytkin on +9,6 astetta lämmintä ja vettä satelee.
Loppukesästä/alkusyksystä keräsin ja sainkin perennojen siemeniä ja ajattelin kylvää niitä suoraan purkkeihin ulos maahan upottaen odottamaan kylmäkäsittelyä

. Taisivat saada jonku ihmekäsittelyn. Nyt on niin jakomielinen olo, kun epäilyttää josko ne selviävät talven yli .

1 tykkäys

Enpä osaa sanoa mitenkä käy. Mulla kävi kyllä huonosti kun sain idätettyä kylmänkukan siemeniä pieniksi taimiksi, laitoin kukkapenkkiin syksyllä, ei näkyny keväällä.

1 tykkäys

Meillä oli kylmänkukka kylväytynyt itse, oli muutama pikkutaimi ison kukan vierellä.

Jotkut perennojen pikkutaimet ovat kyllä yllättävän sitkeitä. Haravoi lehtiä päälle, niin kyllä ne pärjää. Kunhan paikka ei ole liian märkä. Märkyys on pahempi niille kuin kylmyys.

Mulla on tämän syksyn syyskylvönä laitetut salkoruusun taimet jo tämän kokoisia. Mulla on pihan perällä pari tuollaista isoa tynnyrivannetta, jotka olen täyttänyt mullalla. En olisi laittanut vielä, jos olisin arvannut, että syksystä tulee näin pitkä ja lämmin.

2 tykkäystä

Joskus talvehtivat, joskus ei. Sellaista tämä puutarhurointi on.

1 tykkäys

3 tykkäystä

8 tykkäystä

Reunusasterit ja syysasterit jaksavat ilahduttaa.

9 tykkäystä

11 tykkäystä

Loppusyksyn kierros luontopolulla.

10 tykkäystä

6 tykkäystä