Tässä minun ihanaiset
Tällainen sinivuokko kukki tuttavaperheen pihassa. Omassa pihassa on vain niitä tavallisia.
Tosi hieno. :w00t:
Onko se ostettu, vai onkohan luonnon muodostama muunnos?
Miten sais sinivuokon leviämään muut vuokot leviää hienosti mutta tuo sininen on samankokoinen joka kevät enkä uskalla siihen koskea. Pitää ostaa sille kaveri niin ehkä lähtis leviämään?
Mulla löytyy sinivuokon alkuja sieltä täältä ympäri pihaa. Siirtelen niitä sitten parempiin paikkoihin, etteivät joudu jalkapallopelin sotkemiksi, eikä kukaan aja niitä leikkurilla. En sitten tiedä, pitääkö olla monta yksilöä ennen kuin alkaa muodostua siemeniä?
Meillä on sinivuokot levinnyt joka puolelle. .Uskon että hiiretkin niitä siemeniä kuljettaa.
Jostain luin, että muurahaiset kujlettavat sinivuokon siemeniä,. ja pihassani sinivuokkoja onkin vähän siellä täällä. Aitapensaitten juurella saavat rauhassa kukkia.
Muurahaisia miekin veikkaan. Taimia on siellä sun täällä.
Sinivuokko on nätti kukinnan jälkeenkin.
Hyvä maanpeittokasvi, puput vain tykkäävät siitä liikaa.
Syysvuokko
Pitääpä koettaa syysvuokkoa uudestaan. Ei selvinnyt aikoinaan mutta nyt vois jo selvitä. Lähden kohta syysalennusmyyntiin, vois laittaa tuon listalle.
On tosi hienon näkönen
Hankkijan alesta joskus ostin jonkun vaaleanpunaisen (lapun mukaan) syysvuokon. Hengissä edelleen, mutta kukkaa en ole päässyt näkemään. Siirtyi tuonne pihlajan alle väljemmille vesille, jos nyt joskus edes kukkis.
Mie ostin monta kertaa kaupasta, eivät pärjänneet. Tuon olen saanut puutarhaystävältä, vanhaa kantaa.
Viime talvi taisi tappaa mun syysvuokon :(.
Löysin minun siirretyn sinivuokon nyt vasta, kerkesin jo luulla sen hävinneen. Ottaessani jänisverkkoja pois hunajamarjojen ympäriltä se löytyi, tai siis sen lehdet, eihän se tietenkään nyt kukkinut, olikin melko lähellä reunimmaista hunajamarjaa.
Valkovuokot on kukkineet tai nyt parhaimmassa kukassa, osa vielä vasta tulollaan toisessa paikassa.
Kerrottu vaaleanpun. valkovuokko.
Sorry, kun huonoja kuvia, mutta känny on mitätön.
Luultavasti Green Fingers
Vestal