Yhdistystoimintaa ja tapahtumia 2007 - 2010

Inki, kiitti… kävin - uteliaana - kurkkaamassa tiedoista ja päättelin samaa…;))

Minunkin täytyi ihan tulla onnittelemaan Oliviaa uudesta "virastaan"!

Olet varmasti paras mahdollinen henkilö hoitamaan orkideaosastoa ja sait ison pyörän jo nyt vähän pyörähtämään parempaan suuntaan. Toivon, että saat myös työkaluja avuksesi, sillä muutoin työ on lähes mahdotonta. Harmi vaan, että kesti näin kauan parannusten tekeminen ja nyt on lähes vuoden keskustelut aikamoisena sekametelisoppana palstoilla.

Minun aikanaan tekemäni parannusehdotukset foorumille menivät kuuroille korville ja silmille. :(

Toivon, ettei uusi "virkasi" käy liian aikaa vieväksi ja raskaaksi ja että täällä orkideaosastolla kirjoittelijat vähän paremmin kuuntelisivat ja noudattaisivat moderaattorin ohjeita, kuin muilla palstoilla!

Raakki, kyllä sinunkin parannusehtuksia on toteutettu. Varsinkin löytämiäsi vikoja. Viimeisen vuoden aikana ovat tuleet mm. viestin poisto, muokkaus, ketjun siirto (Tulossa vielä viestin siirto), sekä korjauksia iso määrä. Suuri kiitos antamstasi palautteesta sinulle Raakki!

Tiedoksi enemmän tähän ryhmään liittyen. Tällä alueella on vain yksi moderaattori Olivia. Muiden moderaattoreiden moderaattorioikeudet orkidea ryhmiin on ainkin toistaisksi estetty…

Ylläpidolle -tarkoitinkin tuolla kirjoituksellani juuri lähinnä orkideaosastoa! Tein jo heti foorumin uudistamisen jälkeen aloitteen ja ehdotuksen orkideoiden nostamiseksi etusivulle ja uudistin ehdotukseni kesäkuun lopulla. Sitä vaan vastusti voimakkaasti eräs toinen silloinen moderaattori, eikä päätoimittajakaan oikein innostunut asiasta

Itselleni ei tällä foorumilla ole enää aikoihin ollut juuri muuta kiinnostavaa, kuin orkideaosasto ja kuvagalleria. Ja kun nuo päivänpulinat kuitenkin valtaavat etusivun, niin se on jotenkin luotaan työntävää. :(

Kyllähän tämä edistystä on, joskin vähän turhan kauan kesti, ennen kuin parannuksia tuli!

Olen Olivian kanssa jutellut aika paljon näistä asioista ja orkideaosastosta. Varmaan onkin hyvä ratkaisu tuo muiden moderaattoreiden estäminen asioihin puuttumiseen sillä osastolla - sekin vaan olisi pitänyt mielestäni toteuttaa jo vähän aikaisemmin. ;)

Raakki, oletko käyttänyt hakuna siitä vetolaatikosta tulevaa Viestiketjut-valintaa? Silloin etusivulle tulevat useimmiten näkyviin myös aktiiviset orkideaketjut. Orkideojen nostaminen omaksi ryhmäkseen on todella järkevää.

Ai niin ja nythän niihin keskusteluihin pääsee suoraan etusivun keskustelulaatikon alta, joten joka tapauksessa tilanne on nyt parantunut:)

:_) "eräs toinen silloinen moderaattori" = mai-lee.
enhän minä vastustanut enkä vastusta nytkään. ihmettelin silloin ja ihmettelen nyt, miksi orkideoja kohdellaan toisin kuin esim ruusuja ja kärhöjä. ylläpitäjällä, suorakanava oy:llä on varmasti ollut ihan hyvä syy tähän nyt tehtyyn päätökseensä, johon minulla ei tietenkään ole mitään syytä olla tyytymätön.

En halua enempää tätä kinastelua jatkaa nytkään - totean vain, että minulla on kyllä kaikki asiaan liittyvät sähköpostit ja hölöviestit edelleenkin tallessa!

Piste!

Uskon että raakilla on kyllä enemmän ansioita ison pyörän pyörähtämiseen kuin Olivialla :wink: Mutta niinhän se on ihan fysiikan lakien mukaista että isot pyörät pyörivät hitaasti pienet nopeasti…

Olen nyt pikkuisen yrittänyt rauhoittua ja hillitä ärtymystäni tuon mai-leen viestin jälkeen. Täytyy ihan suoraan myöntää, että meillä on sukset menneet tosi pahasti ristiin tuon moderointijakson aikana ja minulla hyvin herkästi hihat palavat hänen kommenteistaan. :(

Ja jos hän edelleenkin haluaa leikkiä moderaattoria orkideaosaston viestiketjuissa, niin minun on ihan pakko pysyä jatkossa pois täältä!

Minusta oli reilusti tehty ylläpidolta, että he myönsivät vikoja olleen foorumilla ja minä voin samoin myöntää korjauksia ja parannuksia tehdyn - tosin aika verkkaiseen tahtiin. :(

Sanon vielä senkin, että olen joutunut tosi paljon käyttämään aikaa niiden vikojen ja virhetoimintojen todistelemiseen siksi, että mai-lee on koko ajan väittänyt foorumin toimivan loistavasti ja virheettömästi ja suoraan sanoen monesti haukkunut palstalaisia tyhmiksi ja osaamattomiksi koneensa käyttäjiksi!

Minusta mai-leen olisi jo korkea aika ottaa järki käteen ja keskustella asioista normaaliin tapaan, eikä koko ajan olla haastamassa jonkinlaista riitaa palstoilla! Tällä foorumilla on ollut käsittämättömän paljon riitelyä ja kinastelua uudistuksen jälkeen ja ne yleensä ovat käynnistyneet juuri näistä ongelmista käytön kanssa. Siinä on sitten kasviasiat jääneet aivan toisarvisiksi. :(

Jos tämän viestini joku katsoo netiketin vastaiseksi, niin sen voi kyllä poistaa palstalta!

Raakki, mai-lee ei ole enää moderaattori…

Mää lissään tähän sen verran että ite uskalsin vihdoin tänne jotaki sepustaa sen takia ku aattelin että jos mennee väärään paikkaan nii Raakki sievästi neuvoo oikian lootan.  Ja tämä on nyt vääräsä paikasa mutta kummiski... Voin poistaa ... Kiitos Raakkisydän

Inki - tiesin kyllä ja siksi sanoinkin, että ..."leikkiä moderaattoria"... - kun puheet on aina vaan entisen tyylisiä! :(

Olivian toimenkuvaan kuuluu nyt orkideaosaston järjestyksenpito ja hän sitten siivoilee asiattomia viestejä oikeisiin paikkoihin tai jopa poistaa niitä, jos tarpeelliseksi näkee!

Kiitos kommentistasi, jäkälä! :)))
Eiköhän jätetä nyt nämä viestit tänne ja Olivia sitten harkitsee niiden kohtalon! ;)

Jatkossa kuitenkin toivon kaikkien noudattavan hänen pyyntöjään ja ohjeistustaan, ettei tehtävä tule liian raskaaksi! Ei hänkään pitkään jaksa ja ehdi siivoustöitä tekemään, jos ihan tarkoituksella paikkoja sotketaan!

Vaikka tämä kaikki on ollut vähän ikävää aikaa ainakin itselleni, niin tapahtuneet saattavat kuitenkin koitua ihan hyväksi orkideaharrastajillekin. Täälläkin ylläpito heräsi ja teki tarpeellisia muutoksia foorumille ja onhan ihan hyvä, että on valinnanvaraa ihmisillä. Joku tykkää pulista pentin puolella ja taas joku toinen lueskella ja keskustella jollain rauhallisemmalla ja enemmän kasviasioihin keskittyneellä ja paremmin järjestystä noudattavalla foorumilla.

Ja sitten osa ihmisistä hoitaa kasveihin liittyvät asiansa pääasiassa kasveihin keskittyneellä foorumilla, kun ne on helpommin sieltä löydettävissä. Sitten kun tekee mieli seurustella ja pulista kaikenlaisista muista päivän asioista, niin siirrytään pentin palstoille puhumaan sitä sun tätä ihan noin nimetylle palstalle. ;) Eikä tuossa minusta ole mitään pahaa, kukin valitsee oman mielensä mukaan vapaaehtoisesti itseään miellyttävän paikan.

Minä itse olen välttänyt tuota kinastelua eri foorumeista, enkä ole edes kaikkia juttuja viitsinyt lueskella. Ehkä kuitenkin on ihan terveellistä, että on muitakin vaihtoehtoja olemassa ja se tavallaan pakottaa ylläpitäjät kaikilla foorumeilla kehittämään niitä jäsenistön haluamaan suuntaan. Olisikohan viimeaikojen tapahtumat tälläkin foorumilla laittaneet vähän vipinää pääkallonpaikalla ylläpitoon ja ohjemointiporukkaan? ;)

Olen mielestäni aika hyvin ylläpidon kanssa tullut toimeen täälläkin, vaikkakin ajoittain on pinna ollut aika kireällä ja se varmaan on näkynyt selvästi palauteviesteistänikin heille. En ole polttanut siltoja takanani, mutta nyt toistaiseksi seurailen foorumin kehitystä vähän taaempana, enkä välttämättä ihan joka päivä enää sisään kirjaudu tänne - ellei foorumilla ole minua kiinnostavaa keskustelua ollut.

Joten hyvää joulun odottelua vaan kaikille ja erityisesti orkideaihmisille - että pysytään edes vähän osaston asioissa. ;)

Kiitos Raakki hienosta puheesta ja kannanotosta.  hymy

Sitä samaa. Sitä samaa minäkin. Mutta ilmoitelkaa milloin Orkidealehti alkaa tipahdella luukuista.

Kiitos!

Tosiaankin - nyt on taas pitkään rönsytty ihan ohi aiheen palstalla! :(

Asiaan - ei kolahtanut postilaatikko vielä tänään ja nyt sitten täytyy monta paivää odotella! ;)

Hei kaikki keskustelijat!

Kyllä JanneKoo on oikeassa - sivustakatsojana tässä muutoksessa olen ollut. Raakki on ollut upea isähahmo, kannustava, kärsivällinen ja aina valmis auttamaan. Onneksi hän itsekin toteaa, ettei ole siltoja polttanut takanaan, vaikka kieltämättä aikamoinen rymistys tässä on viime päivinä ollutkin.

Kiitokset Raakki, siis kaikesta menneestä mutta myös vielä tulevasta! Iloahan tämän harrastuksen tulee tuottaa eikä pahaa mieltä.

Se, että sain moden valtuudet, johtuu aivan käytännön syistä, mutta kunhan tässä asiat selkiintyvät, toivon saavani teistä jonkun tilalleni.

Vaikka sieltä peräkammarista päästiinkin jo tuvan puolelle, eivät tilat tee foorumia, vaan keskustelijat. Kyllä siihen tarvitaan kaikkia teitä mukavia ihania innokkaita orkideoihin hurahtaneita ihmisiä! Osallistukaa ja auttakaa, kysykää ja vastatkaa - ja vastatkaa vaikkei vielä kysyttäisikään, Ihan kuten ennenkin.

Tämäkin keskustelu on käyty aivan väärän otsikon alla - mutta kunhan saamme jaotteluun vielä ainakin yhden kansion tällaista yleistä keskustelua varten, niin jatketaan siellä. Ja jottei kenellekään jäisi epäselväksi: täällä ei tarvitse - mutta saa - olla yhdistyksen jäsen;)

Onpa hyvä, että Olivia laittoi noin hienon puheenvuoron. Raakkia minäkin haluaisin kiittää. Raakki oli tulilinjalla orkideaihmisten puolesta pitkään ja sai niskaansa kaiken mitä tuli. Ja silti jaksoi sinnitellä. Monesta hyvästä neuvosta olen Raakille iki-kiitollinen.   Kaikki harrastamme mielenkiintoisia orkideoita, mikä on hieno yhdistävä side meidän kaikkien välillämme.

Ja tämäkin asia väärällä palstalla. Onneksi on Olivia modena.

Aina mä myöhästyn joka paikasta kun jotain tapahtuu täh?

Ei se haittaa - parempi myöhään kuin ei silloinkaan!