2010 Vuoden ulko- ja pihapuuhia, Suljettu

Olisipa mai-lee oikeassa! Yleensä minulle on jäänyt jotain lehtiä edellisvuodelta hyvä voimaisen näköisenä odottamaan uutta kasvua. Nyt ei osassa mitään, mutta odottelenpa toivekkaana, jos ne sittenkin lähtisivät kasvamaan.

Sen verran on tienlaidassa männynalunen kuivunu että meinasin sen tänään haravoida, ompahan se vähempänä

Esikoinen on huomenna anoppilassa hoidossa, joten pääsen minäkin aamun neuvolareissun jälkeen pihapuuhiin. . Haravointia ainakin tiedossa (täytyypä kokeilla sitä katuharjaa soran poistoon nurmikolta…), ja jos perennapenkkejä kans vähän ropsuttelis. Toivottavasti ei ihan kaatamalla sada ja pikku neitikin nukkuis päiväunensa kunnolla.

Minä jo kylvin palsternakat 17. pv ja kokeellisesti vähän salaattia ja retiisiä, ja 20. pv porkkanat, sipulit, lantun, punajuuren ja kehäkukkaa. Saas nähdä kuinka käydään tänä vuonna. Viime vuonna istutin 22.4 ja ihan hyvin onnistui! Olen myös laittanut kurpitsoille “lasagnepenkin” aluille ja haravoinut saadakseni täytteitä luomukseeni. Kasvimaa alkaa olla kyllä hyvälla mallilla. Penkit ovat kaikki jo valmiina. Kaalet pitäisi vielä jossain vaiheessa istuttaa ja sitten kesemmällä herneet. Kasvihuone pitää ottaa varmaankin seuraavaksi käsittelyyn! Siunattu kevät ja puutarha!!!

Tuli vadelma viljelys siivottua ja aidanne korjattua talven jäljiltä. Oli lumi tehnyt tuhoja saas nähä tuleeko vadelmia ensi kesänä.

Minä en uskalla siivota perennapenkeistä vielä mitään, vähän vain nostelin vanhoja liiskaantuneita lehtiä esikoiden päältä.

Viimevuotisista siemenkasvatteluista on ensimmäisen talven yli selvinnyt melkein kaikki. Ja kun useamman taimen laitoin aina samaa kasvia, niin vaikka osa olisikin kuollut, niin aina muutama on näköjään hengissä. Syksyn -80 % alesta ostetut reppanan näköiset valkoalpit ja palavat mooseksetkin pukkaavat vartta. Ale tähtikellokin on hengissä, voi tätä iloa ja onnea! :slight_smile:

Kaivoin maasta kolme todella vanhaa punaherukka pensasta. Niiden tilalle on aikaomus laittaa pieni kasvimaa.

Tällaisella jäätävällä räntäkelipäivällä jääneet vähiin pihapuuhat. Siirtelin saunanverannalle pelargonien emokasvit ja samalla siirsin sinne osan kesäkukantaimista. Pääsivät samalla myös vähän isompiin ruukkuihin. Toivottavasti se pysyy plussanpuolella. Liukuoven saa kiinni.

Pistin toppapuvun päälle ja keräilin kassillisen roskia pihalta, tehokkaasti on talvellakin leikitty. Lisäksi löytyi kaksi istutuslapiota, vasara, saha ja maalarinteippi majan rakennustyömaalta. Vähän tuli haravoituakin ja nypittyä ruohoja perennapenkeistä. Hanskat tuoksuu nyt vahvasti, kun katkoin iisopin ja mäkimeiramin varsia.

Pitäisköhän munkin laittaa toppapuku, hakusessa olisi kaksi puukkosahaa, sekatöörit ja halkaisukirves. Noin muuten aina räntä/lumikuurojen lomassa pienimuotoista haravointia ja muuten vaan huuhailua tyyliin “pistinkös tähän jotain viime kesänä”.

Puukkosahoista off topic, liiterin 7 euron on melkeistään parempi kun Bah…n ammattikäyttöön tarkoitettu, 25€. Ja se Bah…o on aina jossain hukkusessa ;p

Ainakin munkki tarkenis…toppapuvussaan

Olipa hän nokkela

Isäntä tässä päivänä muutamana kantoi kasvimaalta sisään mun linkkarin. Milloin lie pudonnut taskusta, en edes huomannut kaivata. Taas voi todeta sen mitä ennenkin: mihin joutuisin ilman häntä? isännän vastaus: vanhainkotiin.

Saatu tänään yksi penkki valmiiksi jäi reunus viime vuona tekemättä. Lisäsin multaa ja istutin esikon reunoihin. Koko homma sai lumipeitten päällensä

On se kumma kun ne tavarat hukkuu aina kummasti mäkin hain tänään istutus lapioo tosi kauan vaikka niitä kolme pitäisi olla. Ei mitään hajua missä ne kaksi on

Minulla on ties kuinka monet taskuun mahtuvat sekatöörit. Autossa, kassissa, taskussa, eteisessä, kellarissa…koska mikään ei ärsytä enempää kuin etsiä esinettä jota tarvitsee jatkuvasti.

Joku lainaa aina niitä ja ne jäävät sille tielleen. Kun olen kylvänyt niitä moneen paikkaan aina jotkut ovat minun ulottuvillani.

Viimein ostin liiteristä sen puutarhajakkaran. Jospa tulis sitä kuljetettua mukana, kun siinä on se säilytyslokero työkaluille. Eivät ainakaan putoile kuten taskusta.

Mulla myös sekareita joka paikassa, autosta toiveikkaana etsitään viimeisiä mutta koskaan ei löydy mun pakista, sieltä minne ne kuuluu? :o
Ja se JOKU on todennut ne hyviksi ties minkä johdon tai putken katkaisuun, ihan vaan siksi ettei löydä omia työkalujaan mistään  Pahin oli meidän ainoa kunnollinen F:n häälahjaleipäveitsi, kerran bongasin sen varaston lattialta. Se oli kuulemma tosi hyvä jonkun sähköjohdon katkaisuun

Juu en edes ajattele mitä se JOKU tekee minun leikkureillani-olen ottanut oikeudekseni ostaa uudet, jos näen niitä käytetyn väärin. Sitten on itellä ne hyvä ja uudet taskussa eikä harmita niin suuresti että se JOKU ryövää niihin ihme hommiinsa niitä sekatöörejä.
Sillai on kadonnut monet hyvät pihdit metallilankatöistäni jne.
Sitten kun joskus sen vuoksi muutama palkokasvi menee nenään ja avaan sanaisen arkkuni niin ollaan ihan että "emmää ole nähny niitä ikinä käyttänytkään…"

Joo, “ja mitä jätät niitä joka paikkaan??” :smiley: