Merilevää minäkin joskus annan mutta se ei ole oikein lannoite muuten täytys tilata sitä taas iso ämpärillinen kaupasta pikkupuilloissa se on tosi kallista
Ihan samaa mieltä kuin mumimyy. Olen ikävien kokemusten kautta huomannut, että kasvu pysähtyy taimilla, jos kastelee liikaa. Juuret mätänevät, vaikka koko kasvi ei kuolisikaan. Ainoastaan pinnassa pienet juurenpätkät.
Mistä kaupasta olet Mumimyy sitä tilannut?
http://www.neko.fi/merilev4.html
Täältä tilaan sen saa myös haettua sieltä suoraa jos asuu lähellä muistan että Biolanilta saa kanssa kun soittaa ja kysyy
taidanpas itsekin testata sitä perennamultaa kylvöihin, jos noin sanotte. jos vaikka jotain kasvuakin alkaisi tapahtua.
Kiitos, Mumimyy!
Oho, enpäs vielä eilen huomannutkaan, että ensi vuoden kylvöketju on avattu!
Kylvöt on aloitettu tai ainakin melki.
Olen tänään silpunnut 6 lasinpesuneste kanisteria ja alkanut kirjoitteleen niihin nimiä siemen pusseista eli pohjustus töitä ennen kylvöjä illalla tutkin kylvöraamatusta muutamiin kylvö ohjeita
Eieihei ei kai nyt vielä mitään kylvetä, mä en ole vielä herännyt talviunilta, tosin vähän käänsin kylkeä, kun tänään tuli postista ensimmäinen siemenluettelo. Laitoin sen tarkasti talteen mutten ollut vielä ollenkaan kiinnostunut sisällöstä. Öö… no ihan vähän vaan vilkaisin niitä missä oli kuvat, mutten muuten.
Ostin kaupasta jo makeita suippopaprikoita, joista otan siemeniä. Lauantaina ajattelin ekat kylvää. Samoin muutaman chilinsiemenen laitan tyrkylle. Mitenkähän on kuun asennon kanssa. Ei taida olla oikein suotuisa, ehkä pitäisi odottaa pari viikkoa. Tai siis teen toisen kylvön uuden kuun aikaan ja katson, onko jotain vaikutusta. Nyt on aikaa tehdä poikkitieteellistä tutkimusta;-)
Olen laittanut kylvöastian pohjalle tavallista puutarha multaa ja pinnalle pari senttiä kylvömultaa.
Kokeilin toissa vuonna kylvää noita kaupan suippopaprikoita. Hyvin itivät ja kasvoivat, mutta paprikoiden saanti oli heikkoa. Voihan se olla, että omat taitoni ja olosuhteeni eivät riittäneet, mutta siitä opein että ostan aina suippopaprikan siemenet. On kuitenkin sen verran suuri vaiva ja aika niitä kasvatella, että haluan saada tuloksiakin…
Minä laitoin viime vuonna tuota makeaa suippopaprikaa hyvin tuli paprikoita nyt yksi on minulla sisällä talvehtimassa vielä hengissä lehdet kyllä on käynyt vähiin mutta uutta lehteä on tulossa
Siis kaupan paprikasta otin siemenet
Eli mulla oli vain huono tuuri lajikeen suhteen - pah.
Avasin viimekesäisen kalebassin äsken. Osa siemenistä on itänyt kurpitsan sisällä, ja ovat jo sirkkalehdellä.
Siemeniä olisi kalebassista tarjolla. Siis niitä ei itäneitä.
Mulla oli se israelilainen punainen suippopaprika nimeltään
Viippu no sulla on jo taimia:D muut vasta kylvää
Olenpas mä nopee
Ei oo häpee olla nopeee!
kolme sorttia Helleboruksen siemeniä saivat kuumaa vettä niskaansa, huomenna pääsevät multaan.
Mun suippikset oli niin mauttomia ja muikeita, etten taida niistä siemeniä ottaa, joten unohdan toviksi kylvöhommelit. Mahtaakohan missään kaupoissa olla edes vielä mitään siemeniä.