Taitaapa olla liian voimakasta imetyksen aikana ainakin sisäisesti. En ole kokeillut muuta kuin tuolla yhdellä tapaa sitä. Itselläni kivut helpottaa ajan mittaan muutenkin levolla. Sinulla on ilmeisesti kovempia kipuja. Toiset saa helpotusta kipuihin ruokavaliolla mutta siitä ei itselläni ole mitään kokemusta.
Nasty76, vielä selästä, sinulla on varmaan joku diagnoosi selästä koska olet noin kauan ollut sairaana, itse olen sairastanut selkääni lapsesta asti, välillä se oli tosi kipeä eikä siihen löytynyt mitään selvää syttä miksi se on kipeä. Sitten jo vanhana osuin sattumoisin hyvään fysikaaliseen hoitopaikkaan ja kipu selästäni hellitti. Hoitaja sanoi että lantioluu on väärässä asennossa (en enää muista mihin nähden)Nyt sitä on hoidettu muutamia kertoja ja kivut häviää välillä ja tulee taas takaisin lievempänä mutta kokonaisvaikutus on hyvä.
Minulla on selkä myös oirehtinut lapsesta saakka. Skolioosi todettiin jo kauan sitten. 8 vuotta sitten tuli ensimmäinen välilevyn pullistuma jota ei hoidettu. 5 vuotta sitten pamahti uudelleen, jota ei edelleenkään hoidettu. Siitä alkoi melkoinen lääkäri/lääke rumba jossa vieläkin olen. 4 vuotta sitten todettiin nikamarappeuma joka on edennyt alhaalta laskettuna kuudenteen nikamaan, tällä hetkellä on 3 pullistumaa joista yksi on vuotava. Lannenikama on minullakin väärässä asennossa.Koko aikana en ole saanut muuta kuin särkylääkkeitä ,joista ei ole ollut apua.
Viime vuonna pääsin vihdoinkin Ortonille hoitoon jossa kävi selväksi että apu tulee liian myöhään, työ kuntoon selkää ei koskaan saa ,mutta hiukan helpottamaan arkea. Hoidot jäi viimeistä kertaa vaille vajaaksi sillä kuin ihmeen kaupalla, tulin raskaaksi (edellisestä lapsesta aikaa 14v ) ja tällä hetkellä kotona siis 3 kk ikäinen poika
.
Kipujen kanssa elelen ja KELAn kanssa tappelen kun he asiantuntijana sanovat että olen työ kykyinen. Päivät menee koirien, lasten ja tuon puutarhan kanssa, josta saan paljon sisältöä elämään. Sen mitä nyt aina kärsii tehdä.Onneksi on tuo ihana mies joka ymmärtää ja auttaa ...kääntää kasvimaata ja rakentaa kasvihuoneita ja ja ja . Eikä kertaakaan ole naputtanut tänäkään keväänä kun purkit ja putelit valtaa taloa kun taimen kasvatus on päällä
Emo, oletko kaivannut palmuöljyä saippuoihin. Kuukkeloituani tovin löysin Helsingistä kaupan, jossa sitä ois myynnissä. En enää kyllä muista missä. Tuli vaan mieleen, jos kerran oot siellä viikon.
Nasty, mulla oli molempien synnytysten jälkeen, just siinä kolmen kuukauden kohdalla ihan jäätävät nivelkivut. Polvet, nilkat, lonkat, ja pahimmat oli ranteet. Välillä en vauvaa uskaltanut nostaa kun tuntui että ranteet pettää. Aamuisin oli pahimmillaan. Se johtuu ihan hormonaalisista muutoksista synnytyksen jälkeen, eikä kaikille sellaista oiretta tule (kuten ei tule liitoskipujakaan, mulla liitoskivut oli niin pahat etten meinannut kävelemään päästä). Tietenkään en lääkärin sanaa vastaan rupea väittämään, mutta kuulosti nyt vaan kovin tutulta
Iiris-kukka, en oo pitkään aikaan tehnyt saippuaa tai palashampoota, mutta shampoo alkaa kyllä olla lopussa. Täytyy kuukkeloida.
Punaista palmuöljyä näyttää ainakin ruohonjuuri kaupassa olevan.
Tilhiski; en kyllä epäile sinun sanaasi yhtään, se lääkäri ei oikein uskaltanut sanoa juuta eikä jaata näihin ja heittikin vaan veikkauksen. Tällä odotus kerralla minulla oli liitoskivutkin sitä luokkaa , etten kärsinyt liikkua viimeiseen 2 kuukauteen mihinkään. Aiemmissa (14v & 19v) ei moisia kipuja ollut koskaan, ei edes nivelkipuja. Eli vanhuus ei tule yksin .
Loppuiko nivelkipusi sitten jossain vaiheessa ja mikä niihin auttoi? Aamuisin ihan pelottaa nostella poikaa kun tuntuu ettei ranteet kestä ja poika tippuu lattialle.
Nasty, en muista tarkkaan kauanko kivut kestivät. Itsekseen häipyivät eikä ne nyt kuukausitolkulla kiusanneet. Olisko sitä pahinta kestänyt kuukauden päivät. Mutta kyllähän sitä sanotaan että kropalla menee vuosi raskaudesta ja synnytyksestä toipumiseen. Vanhempana pitempään kuin nuorempana -siitä mulle ei ole henkilökohtaista kokemusta koska minä en nuorena ehtinyt lisääntyä.
Kurppa, on vaan niin kallista tuo Ruohonjuuren palmuöljy. Emo, etnisiä kauppoja kuukkeloituani löysin sitä öljyä.
Katotaan kerkiänkö käymään. Asun siskon luona, ja kyläpaikkoja olis joka illaksi.
hoyabella, kukinta siitä vaan jää väliin koska juhannusruusu kukkii edelliskesän versoilla.
Herkes lapio heilumasta,,,,vasen kyynärpää heittäyty niin h*****n kipeeks että huutaa piti. Jäi yks kivikon teko kesken mutt pakko oli poistua paikalta, nyt vaan kiroilen ja lähen saunaan.
Yks tuttu maansiirtourakoitsija oli eilen isännälle puhunu että että hän vois vesiyhtiöltä rekan-nupilla tuoda multakuorman jos tarvii........NO; TIETENKI TARVII; AINAHAN SITÄ TARVII, mutt ensin pitäs monta kymmentä multasäkkiä roudata vaikkapa navettaan ja mihin hiiteen tällä tontilla pääsee rekannupilla että saa kuorman kipattua, ja käsi on sökö,,,ja kyllä ahistaa.
Tänäänhän tuli sitten lopulta ihan nätti keli, vaikka räntää piti sataa. Sain sitten jotain vähän touhuttua pihallakin vaikka muuta luulin. Lannoitin rodot, ja asensin tulppaanien juurille p*skapanokset huomista vesisadetta (jos nyt sitä sentään tulisi) odottamaan. Tahtoo sanoa, kaivelin ihan sormin koloja sipuleiden sekaan, täytin ne kanankakalla ja mullat takaisin päälle. Jos vaikka saisivat lisäpuhtia noustakseen myös ensi keväänä...
Tuli vielä vähän villivihanneksiakin kerättyä, kitkin siis pieniä vuohenputken ja nokkosen alkuja kulhoon, silppusin ja ryöppäsin. Pakastimeen taidan ne tuupata, kun ei justiin nyt ole heille sen kummempaa käyttöä.
Kummasti meni vielä tämäkin päivä ruukkuistutusten kanssa, kun ei taas kaikki mennyt ihan putkeen vaan tuli sellasta soutamista ja huopaamista. Ja kesken jäi. Sää parani loppua kohden ja hyvää teki oli olla ulkona.
Voi harmi raya. No jos huomenna olis taas parempi tuo kätesi.
Ei puhettakaan että pääsisi vielä ruukutushommiin. Maa oikein kunnolla jäässä.
Meilläkin ollut yöpakkasta. Kävin kuitenkin keräämässä/leikkomassa viimeisiä oksia. Enempää kumartelua ei tämä selkä kestäiskään. Onneksi tuo selätin vähän auttoi, kun keikuin siinä heti perään. Katotaan uudestaan iltapäivällä.
Met kaiveltiin talviteloilta semmoset taivaanvanhat nelipyörävankkurit ja niitä tarvis nyt ruveta fiksaamaan. Vedettiin ne hevostallin eteen ja suunnittelin istuttavani sinne kyytille kunnon kukkapläjäykset kesäksi.
Nyt tarvis vaan ruveta hiomaan ja maalaamaan ja suunnittelemaan millä vankkurit saa vuorattua, vai laittasko ihan vaan laatikkoistutukset.
Ilmoittelen vielä täälläkin puisista terassilaatoista (90 cm x 90 cm)jos jollekin kelpaa…ehjät joista ruskea maali vähän kulunut,näitä 9 kpl (yksi mennyt kahti) ja vielä yksi pitkän mallinen (90 cm x 270 m).Pois saisi hakea jos vaan jollekkin on tarvetta…heittelen ne muuten pois nurkistani.