2016 Kylvöt

Keijunmekot sarviorvokit ja tavis orvokit koulittu.

Tomskut pääs isompiin purkkeihin.

En vaan tiiä mihin nuo oikeen taas mahtuu.Vissiin pitäis laittaa taas lisää valoja :confused:

Viimein on itänyt yksi chili. C. chinensis keltainen siemenkirjeestä nostaa pientä päätään kissanhiekan seasta. Siinä 6 muutakin siementä.

Eka chilisatsi ei ole itänyt ollenkaan mutta tämä on toinen yritys. Annan vielä pari päivää ekalle lautalle armonaikaa ja sitten roskikseen, jos eivät idä.

Kokeile chililauttaa vielä lämpimässä ennen kuin luovutat. Välillä käyvät ihan uunin päällä, tosin siellä viileämmällä kulmalla.

Mulla paprikat 10 kpl on näin "isoja" - siis ei montaa senttiä korkeita. Viikonloppuna koulin ne ja jos tarkkaan katsoo niin näkee kasvulehtiä, jee !! Kylvetty 22.1. Viime vuonna kylvin 3. päivä ja huhtikuussa oli kunnon raakileet. Aikaa vaatii tosi paljon ja sen sanon että on tää paprika aika venkula kasvatettavaksi broken heart

kuva

Nyt myös Barak-chili noussut kissanhiekasta. Tänä vuonna kissanhiekka toimii, viime vuonna lautta idätti tosi hyvin. Nostin ekan lauttasatsin kylppärissä lattialle lämpöön, mutta olen jo menettänyt toivoni.

Paprikat kasvaa =)

kuva

Myös chilit on hyvässä kasvussa.Isoimmat jo näiiiin isoja =)

kuva

Riehuiita, sitten on vielä tämä kylvöraamattu, jonka ohjeiden mukaan kylvän perennat.

Namia kasvamassa. Orange Rocoto.

kuva

Eikö tuohon ylös voisi laittaa myös tuota Miikoksen linkkiä ja tuota kylvöraamattua, ettei aina tarttis hakea niitä? Olisi aina siinä valmiina.

Lisää yksi hyvä: siemenen ja pikkutaimen ulkonäkö, itämisaika, kylvöaika ja -menetelmä theseedsite

Sama kuin kylvöraamattu mutta kuvien kanssa.

Tuon linkin olinkin jo unohtanut. Kiitos!

Tästä ketjusta saatetaan siirtää joitakin viestejä lajikohtaisiin ketjuihin joissa ne hyödyttävät harrastajia vuodesta toiseen.

Katso myös: Idätys; apuvälineet, nimilaput, kylmäkäsittely, pikkutaimien lannoitus ja hoito, lisävalaistus, kesäkukat siemenestä, kasvatuspurkit, karaisu ja kesäkukkien pistokaslisäys/latvominen. kylvöraamattu

kiitos, nuu:-)

onhan se totta, että tuolla yläreunassa ovat perin lähellä, jos vaan muistaa sinne katsoa. tarpeeksi lähellä ovat minulla kyllä olleet tähänkin asti, kun omissa kirjanmerkeissäni ovat...

Tästä se taas lähtee. Esikot laitettu turpeeseen :slight_smile:

Tuntuu niiiiin hitaalta pikkutaimien kasvaminen. Ihan kuin ei orvokit, chilit ja mansikat olisi venyneet milliäkään pitkään aikaan. Orvokkeja taisin hiukan ylikastella. Pari pikkuista heitti henkensä crying

Nasty, onko sulla nuo chilit ja paprikat pelkässä kissanhiekassa? Lannoitatko jo tuossa koossa?

Nimim. Kohta taimet mullakin:)

Täällä innostuttiin kokeilemaan myös kissanhiekkaa taimikasvatuksessa.. Ainoa mikä häiritsee tällaista hajusteyliherkkää on toi Raindow molerin hajuste (joka kyllä hieman hälveni päivän liotuksen ja huuhteluiden jälkeen).. Jotenkin on joka vuosi taimimullan laatu vaan huonontunut ja nyt viimeisimmän mullan myötä tulleet miljuuna pikkukärpästä vei viimesetkin innot multakasvatukseen.sad

Tänä vuonna chilit ja tomaatit tahtoo koekasvaa passiivihydroissa..Toivottavasti kokeesta tulee menestys 

Kekkilän mullat on ainaski ihan p## seestä.

Kekkilän multa on minustakin ihan kakkaa nykyään  Nyt onneksi löysin Biolanin taimimultaa, se on tosi hyvää, kevyttä ja kuohkeata eikä homehdu niin kuin Kekkilä. Se Greencaren Grobiootti multa on myös hyvää. Mulla on varastossa myös vielä yksi iso säkki Belindan kylvömultaa ja sekin vaikuttaa ihan hyvältä ja oli paljon halvempaa kuin muut mullat. Mut mä olen aina tykännyt eniten Biolanin mullasta