Karvari, se on nopea =) Kasvaakin nopsaan pubescensiksi :P
Uutta mahdollista chilikiertolaista odotelessa laitan vanhoja siemeniä ja viimevuotisten siemeniä kylvölautalle. Heitin viime vuonna hyviksi havaitut jääkaapin mukana tulleet mitkälie voirasiat roskiin ja humasin pikkuleipomossa muovisia korkeakannellisia rasioita kääretortuilla. Niitä kääräreitä kun ei meillä syödä, menin kysymään saisinko ostaa pari tyhjää rasiaa ja sain ne sitten ihan vaan kaupanpäällisinä. Ohutta styroxlevyä on ollut siivouskomeron hyllyllä odottamassa. Uuden kuukalenterin mukaan ensi viikonloppuna pitäisi olla optimaaliset olosuhteen ekoille kylvöille. Saapa nähdä mitä tapahtuu.
Minäkin aion laittaa heti kunhan kerkiän, ahkeraliisoja “koemielessä” ja jos hyvin kasvavat, otan niistä sitten keväämmällä latvapistokkaita, niin kuin tein viime vuonnakin. Paprikat laitan hetimmiten kunhan postista tulevat. Siis eilen tilasin siemenet
Vilhelmi ja Satu-71, oletteko esikasvattaneet kirjosalviat vai laittaneet suoraan maahan?
Minä esikasvatin kirjosalvioita muutaman viikon keväällä ennen ulos istuttamista. Voi olla että ehtivät kukkimaan ihan hyvin myös suorakylvönä, pitäiskin kokeilla tänä keväänä heitellä muutamat siemenet suoraan maahan
Maariankello, mä taisin esikasvattaa jokusen viikon, kylvin varmaan maaliskuun lopussa/huhtikuussa…Maahan päästyään vahvistuivat sitten nopeasti.
Kirjosalvia on kyllä ihana ja kiitollinen kasvi. Se on minulla kestänyt täydellisen kuivahtamisen ja melkein hukuttamisen, kukkii taimipurkissakin jos unohtaa istuttaa, ja nyt se on kasvanut iloisesti itsekseen siementäen kasvimaalla jo kolme vuotta Ja on musta hauska talventörröttäjäkin!
Prismassa on
Pistänkö murulle viestin, tuo kissanhiekkaa Prismasta. Vois vähän ihmetellä, toiskohan. Siinähän on se tuoksu, mutta ei ole valinnanvaraa, sinne sitte.
Mä oon huuhdellu ja lakkaa pölisemästä siinä samalla
Maaretti, haje vaan itte ku ei se sun muru tuo kuiteskaan oikeeta
No, pirskatti, kun just sittarissa ajattelin tänään käydä. On siinä prismakin ihan vieressä ja matkalla noita pienempiä k-kauppoja, hmm.
Jadetsu,tällääs ny kuva siitä oikeasta kissanhiekasta. Mä toimin paremmin näkömuistin avulla.
Ootapa hetkinen
Tämmönen säkki son
No niin, nyt Lyytikin tajuaa, mistä on kyse.Kiitos!
Jadetsu, oikiassa oot, en uskaltanu pyytää, kun kuiteski ois ollu väärää plaatua. Kävin ite hakemassa. Tuon kuvan olisin tarvinnu, löytyihän se pussi kumminki.
Pyörähikkö kukkapuolella?
Ainahan mie siitä läpi kävelen, en huomannu mitään kiinnostavaa.