Vein tänään hankikylvöt ulos, mutta ennen sitä piti 10 itänyttä lajiketta koulia erilleen… Eivät vissiin kaivanneet kylmäkäsittelyä itääkseen. Pidän itäneet pari päivää täällä sisällä, jotta näen selvisivätkö hengissä siirrosta ja sitten vielä saunamökkiin viileämpään jatkamaan kasvua.
Sain tänään siirrettyä lautalta muutaman itäneen chilin .Laitoin niistä puolet nyt kokeeksi tuohon kissanhiekkaan,saas nähdä miten menestyvät siinä. Toiset kappaleet taas laitoin ihan multaan joten vertaanpa nyt kumpi parempi.
Nasty76 oliko helppo asettaa pikkuiset chilitaimet kissanhiekan sekaan?
Tänään oli ekan kerran kevään valoisuus pari tuntia. Kohta meikäläinenkin laittaa chilit lautalle.
Ihan helppoa se oli.Miulla o aina apuna sellanen pitkä terävä puutikku jolla pikkuiset taimet saa nätisti ilman että tarttee runnoa. Ne tarttuu kiinni siihen tikkuun ittestään ja siitä nostaa sit pottiin. Ekaa kertaa tätä kissanhiekkaa kokeilen chilien pienokaisilla…
Kirjosalvia, olipas hieno. Sitä kyllä pitää jostain saada!
Vilhelmi, löysin salvia vidiriksen siemeniä.
45 Tahitian hibiskuksen siementä (10 eri yhdistelmää) laitoin multaan.
7 alkua pääsi lautalta multaan
Mie laitoin tänään taas koemielessä ahkeraliisan siemeniä itämään
Tomaattia, paprikaa ja chilejä oon kylväny jo tos aikaisemmin ja hyvin ovat itäneet. Kohta pitäs jo purkittaa.
Vanhoja kelloköynnöksen siemeniä on vermikuliitissa lojumassa, jos joku vahingossa itäis.
Ahkeraliisaa jo nyt ? Minä olen aina kylvänyt ne vasta helmikuussa. Mutta tuota kelloköynnöstä pitäisi varmaan kokeilla taas, viime vuonna ei itänyt yksikään siemen
Varsinaiset kylvän sit taas myöhemmin. Vaik viime vuonna otin tammikuussa kylvetyistä ahkeraliisoista pistokkaita
Purkkeihin/Lautalle/Lautalta purkkeihin on päässeet Chileistä Peter Pepper, Pink Tiger, Chinese Five Color ja Aji Fantacy. Tällä viikolla pitäisi tulla kirjekuorien mukana mm Bulgarian Carrot, Lebanise Marbles, ja kaikkea muuta uutta ja jännittävää!!
Paprikaa laitan tänään, taas tuota Hamik F1 jota oli viime vuonnakin. Oli niin hyvää ja kiva että tänä vuonna uusiksi.
Kai se pitäisi joku pieni tomaattipuskakin laittaa jo tulemaan, joku ihan pieni vaan, ihan vaan sen tuoksun vuoksi ;)
Täällä on ahkeraliisat jo itäneet, samoin lumihiutalepurkissa näkyy pientä vihreää elämää Myös vaahtera-auliot ovat itäneet.
Maariankello, mulla kasvoi viime vuonna kirjosalviaa (sinistä ja roosaa) ja tykkäsin siitä kovasti. Keräsin vähän siemeniä syksyllä ja aion kohta tehdä pienen koeidätyksen josko lähtevät kasvamaan. Ehdottomasti kylvän niitä kyllä tänä keväänä taas, kukkivat niin kiitollisesti myöhäiseen syksyyn saakka.
Vaahtera-auliot nostelee täälläkin päätänsä. Sekä se ainokainen tomaatti. Chilit itää kukin ajallaan,joka päivä on joku uusi ja joistain ei kuulu mittään.LAitoin muuten pari violettia ja pari valkoista kelloköynnöstä kokeeksi. Mie on niiiiin pulassa vielä…vaikka en ole edes aloittanut =)
Tomaatit TinyTim ja Maja siirtyivät lautalta multaan
Kyllä niitä Salvia Vidiriksen siemeniä varmaan löytyy ehkä jo ihan Suomestakin, plantagenista tms… Oli kyllä todella kaunis ja kiitollinen viime kesönä, mulla oli sitä paljon.
Nyt on taas kuu sellainen, että on hyvä aika kylvää
Onko tuo Montufar pikkusen nopia??
Eilen laitoin lautalle ja nyt jo näkyy juuren alaku???Voiko olla mahollista.
Salviasekoitus vuodelta 2006, sinistä, valkoista ja vaaleanpunaista + vuohenputkea