Ebay on ainakin orvokinsiementen aarrepaikka.
Tässä osa mun kylvölautalta poimittuja orvokin sirkkalehtisiä, jotka ehkä voisivat kukkia alkukesästä.
En koskaan saa orvokkeja Vapuksi kukkimaan vaikka kuinka varhain aloittaisin.
Ebay on ainakin orvokinsiementen aarrepaikka.
Tässä osa mun kylvölautalta poimittuja orvokin sirkkalehtisiä, jotka ehkä voisivat kukkia alkukesästä.
En koskaan saa orvokkeja Vapuksi kukkimaan vaikka kuinka varhain aloittaisin.
Mullei näy vielä pyhää piikiä orvokkikylyvöissä
Minäkin sain vapailla aloitettua kylvöt! Muutamia chilejä laitoin sekä paprikaa. Jokunen orvokkikin meni ja tomaatti Yellow Mini Balcon.
Mullakin siinä kylvölautalla (kylv. 28. joulukuuta) vasta noin 1/3 oli siirrettävissä multiin. Nyt näyttää taas muutama itu puskevan suodatinpaperille, että ensi viikolla pääsee hiplaa mullan kanssa.
Toisetkin lisävalot tuli laitettua, kun pian on kummiski ahdasta.
Mitäköhän mun "haluu välttämättä listalla" nyt olikaan: sininen kirjosalvia (Salvia Vidiris) Monarda hybrida Bergamo ja sit joidenkin koristeheinien siemeniä :-) noi kaksi ensin mainittua on ainakin MUST!!
Näitä ihanuuksia tarkoitin tuossa edellisessä viestissäni... Kasvatteihin niitä jo viime vuonna.
Viime vuonna mä kasvatin pienen erän myös höyhenheinää, Pony Tails ja ihastuin siihen tosi paljon, ensi kesänä yritän kasvattaa tätä paljon. Se on nyt talvellakin ihan hieno.
Exotic Gardenilla on ainakin ollu purppuravärimintun siemeniä, hintaakin tietenki on.
Ja tuli mieleen että kirjosalviat yleensä siementävät ympäristöönsä niin että niitä yleensä nousee sitt enemmän kun tarpeeksi seuraavana kesänä.
Juu, Raya, huomasin: 7,95 tais olla hinta!!
Mukava tieto, että kirjosalvia saattais siementää..
Mullakin on pari pussillista hentohöyhenheinän siemeniä. Mihinkäs aikaan olet niitä alkanut kylvämään Vilhelmi? Ja tuo kouliminen myös mietityttää kun ohjeissa sanotaan että 2-5 taimea koulitaan per purkki. Menisköhän ihan koulimatta jos harvaan kylvää?
Villi ja vapaa rocoto otti ja iti viikossa! Minä oottelin niitä vasta helmikuulle, mutta näin on 100% itävyys ja vauhdikasta hommaa. Myös 'Indian red' ja oranssi Habanero innostui auringosta. Ihanaa! Tästä se hyysääminen alkaa.
Nyt olen laiskottunut kylvöjen kanssa. Tekis mieli laittaa ne hankilylvötkin,mutta en ole jaksanut.En oikein tiiä että mitähän sitä laittaisi sinne,ehdotuksia?
Älä Nasty välitä, jonkun sortin kylvölaiskuus on miullakin, ei oikeen mikkään nyt nappaa tai innosta. Ja yleensä alan jo het vuodenvaihteessa suunnittelemaan ja pähkäilemään esm amppeli-istutuksia , kun niitä amppeleitakin ruukaa yli 30 olla joka kesä, mutt nyt ei olleskaan vielä ainakaan kiinnosta ajatuskaan.
Miulla on nuo chilit ja pelakuut laitettu. Hirveesti olen toppuutellut itteeni etten laita kun en yhtään tiiä keväästä että missä ollaan ja onko edes sitä kasvihuonetta käytössä. Viime kevään taimi tuhot pelottaa takaraivossa niin sekin tässä vähän … ja laiskuutta.Mullat ja hiekat ob valmiina,siemenet kans mutta…plääh.
Jeee,keijunmekot ja orvokit pinnassa!!7päivää meni molemmissa.
‘What a feeling…’
Täälläkin pienet orvokit aloittelee matkaansa
Lautalle pääsi chileistä Hot Lemon,Criolla Sella,Santa Natalia,Orange Rocoto,Kondom Paprika,Goats Weed,Rocoto"villi ja vapaa"Yellow Star,Montufar ja Sugar Rush.
Tässä alotus,mikähän minua vaivaa??Ite en ees pysty syömään chilejä,mutta niiton niin mukava kasvattaa.
Ja hyvin taas alako,laitoin kelemun astian päälle ja ku käänsin selän niin se losahti keskeltä sisään.Osa siemenistä levis vääriin paikkoihin kelemun mukana ku raastoin sitä pois veestä.No,sitten kesällä kyselen taas täälä,että mikähän se tämäki on(heh,heh)(nolo naamahymiö)
Karvari,siulla vähän sma kuin ittellä että tykkään kasvatella chilejä mutta en juurikaan syö niitä. Mutta se hyvä puoli tässä puutarha hommelissa onkin että tästä voi nauttia monella tapaa =)
Tämän ketjun viestejä saatetaan siirtää lajikohtaisiin ketjuihin joissa ne hyödyttävät harrastajia vuodesta toiseen.
Katso myös: Idätys; apuvälineet, nimilaput, kylmäkäsittely, pikkutaimien lannoitus ja hoito, lisävalaistus, kesäkukat siemenestä, kasvatuspurkit, karaisu ja kesäkukkien pistokaslisäys/latvominen.
Miedot Chilit “Big Jim”, “Sugar Rush”, “Aji Fantasy”, “Bishops Crown” ja Jalapeno, sekä punainen paprika “Eripari” kylvetty. Jokaisesta lajikkeesta vaihtelevasti 2-5 siementä, yksi siemen per potti ja potit lattialämmityksen päälle itämään. Kylvän aina yhden siemenen per potti, jää se koulimisvaihe kokonaan pois. Ja taimien määräkin pysyy näin tolkullisena kun heti alkuun pystyy hahmottamaan kuinka monta ruukkua ikkunalaudoille tulee.