2016 Kylvöt

Ei :smiling_imp:

Minä tein juur hankikylvöt, 5 laatikollista. Kylvömultapussin suljin tiiviisti, koska sitä ei tarvita vielä pitkään aikaan… Mutta ne keijunmekot vois kyllä vielä kylvää ja …

No huh,ei pysty sitten millään pysyttäytymään 

Kylvöissä karkaa aina mopo käsistä mieltä

Nipsu: valovaihtoehtoja on vaikka kuninka. Mulla on ihan tavallisia E27 kantaisia pöytävalaisimia ja yksi katosta roikkuva malli. Ja niihin ostan Prismasta polttimon, jonka kyljessä lukee päivänvalo KIRKAS valkoinen. Siinä on 6500 K (Kelviniä)

Ehdottomasti on valosta apua, ei tulisi muuten tähän vuodenaikaan mitään..

Minä olen käyttänyt taimivaloina tavallisia loisteputkia ja nykyisin itsetehtyjä ledivaloja sekä sellaisia 10 ja 20W työ- ja ulkovaloiksi tarkoitettuja LED valonheittimiä. Valaistusketjusta löytyy paljon tietoa niistä ja muista vaihtoehdoista. Meillä tulee niin huonosti luonnonvaloa ikkunoista ja sisällä on aika korkea lämpötila, joten taimet tarvitsevat paljon valoa. Siksi pidänkin valoja siihen asti kunnes saan taimet siirrettyä kasvihuoneeseen. Valot palaa mulla aamusta iltaan n. 12-13 tuntia vuorokaudessa.

Multiin pääsi: 

Orange Sun-paprika

Chilejä:

Numex Conquistador

Aji Cristal

Aji Fantasy

Sugar Rush

Hercules

Hungarian hot Wax

Blondie

Impala

Kaksi viimistä mulle uusia, muut vanhoja tuttuja.

Kiinarin siemeniä, omia risteytyksiä laitoin myös.

Tilasin siis exotic gardenilta sellaisen led nauhan joka tarkoitettu taimikasvatukseen. Toi nauha sopii parhaiten mun tapauksessa. Mielenkiintoista nähdä miten erilailla taimet kasvaa nyt kun saavat lisävaloa verrattuna aikaisempiin vuosiin. Ekat kylvöt teen varmaan helmikuun alussa jos siihen maltan odottaa…

Onko vielä olemassa tuota Pirkka paakkuuntumaton kissanhiekkaa? Parista Citymarketista en ainakaan löytänyt. K-Menun paakkuuntumatonta löytyy, en huomaannut katsoa sisältöä

Meidän kaupassa oli vaan hyllyn reunassa lappu Pirkka paakkuuntumaton kevythiekka 3,–e. ja hyllyt tyhjinä kun siellä on käynnissä ilmeisesti joku inventaario. Eiköhän sitä löydy jo seuraavalla reissulla niin pääsen testaamaan siihen kylvöjä.

Mikään inventaario siellä oo  käynnissä vaan penttiläiset on aloittaneet kylvöt

Keijunmekkoja tekis niin mieli kylvää, mut joutuu odottaa kun saa reissut tehtyä, kaipa vielä helmikuun lopullakin ehtii…

Ehtii juu :slight_smile:

Impectalle lähti eilen vuoden ensimmäinen siementilaus mm. erilaisia tomaatteja (sungoldista viinimarjatomaattiin) ja pensaskärhön siemeniä ym. Saas nähdä kuinka nopeaa saapuvat, vaikka kylvöhommat taidan aloittaa virallisesti maaliskuun alussa eli ei mitään kiirettä... 

Ekaa kertaa muuten tilasin impectalta siemeniä. Innostuin tilaamaan, kun siellä on todella laaja siemenvalikoima ja hintakin reilusti halvempi vrt. esim. exoticgardeniin, joka myy lähes samojen kasvien siemeniä, mutta karkeasti n. 2 euroa kalliimmalla per pussi, sekä impectan toimituskin halvempi vrt exoticiin.

Jännityksellä odotan siemenien saapumista.

Mulla on vasta menossa se prosessi että tilaan siemeniä sekä hankkiudun eroon joistain huonekasveista jotta olisi tilaa kylvöksille. Jännitän erityisesti tänä vuonna tomaatteja … Meinasin nyt sitten kokeilla sitä että kasvatan ne tosi aikaisin ja istutan ulos pistokkaita enkä siementaimia.

Tänään uudelleen kissanhiekka ostoksilla, supermarketissa tyhjää edelleen ja kaupunkimme toisessa marketissa löytyi 1 pussi Rainbow paakkuuntumatonta. Kuva kyljessä näyttää ruskeita ryynejä joten toivottavasti on nyt oikeita kolmatta kauppaa meillä kun ei olekaan tässä minikylässä.

Tuoteselosteessa varmaan lukee onko moleria vai ei.

Höh, paria kolmea lajia "tarvitsisin". Tietysti Impectalla, Seedaholicilla tai Thompson&Morganilla ei kenelläkään ole näitä kaikkia.

Jelittolla on, mutta sieltä olen vain kerran tilannut ja yli puolet jätti itämättä.

Mitäs se Vilhelmi meinaa kylvää, kun on niin hankalaa saada siemeniä? :smiley: