2018 kylvöt

Millä tässä motivoituisi kylvämään yhtään mitään kun joulusta ei pääse millään eroon! Jos tuo rutjake olisi edes tiputtanut yhdenkin lehden mutta ei. Ihan oikea se on, ollut ikkunalla kolme ja puoli kuukautta.

Minoon suht vikkelään siirtänny multaan,net kasvattaa mahottoman nopiaan juuret ja mitä isommaksi päästää sen herkemmin juuret rikkoutuu.

Raivostuttaa,ei ijä mulla jättilantut :(. Oon tehenny kolome kylyvöä ja yks taimi :frowning:
En ala ku en osaa :frowning:

Karvari,  laitoin viesti

Ylläkirjoittamani meni uusiksi yrttien osalta: kanelibasilikaa kylvetty, päämääränä parvekelaatikko ilmansuuntana etelä.
​Purjosipulit ja ruohosipulit kylvetty. Samoin tomaatteihin lisätty lajike Balkoni yellow.
Mult​aostosten lisukkeita…

Large Leaf basilikaa,sitruunabasilikaa,meiramia,parsakaalta ja purijoa autotalliin.Hankeen saksankirveliä.
Harmi,timjamin siemeniä ei ollukkaan,täytyy tästä siemenkaupoille.Muistutan ittiäni etten varmaankaan tarvi muuta.

6 erilaista tomaatin siementä laitoin kahvinsuodatinpussien väliin, kostutin ja lasipurkkiin (vähän vettä pohjalla). Purkki lämpöpatterin päälle. Katotaan onnistuisko nuokin noin. Lombardo chili onnistui tuollai paremin kuin lautalla, lähti se siemenen kuori irti siellä papereiden välissä.

Muutama päivä sitten sain tomaatin siemenet kylvettyä. Ekat siemenet tänä vuonna. Ehkä tästä alkaa heräilemään. Tilasin Siemenkauppa.comista uusiakin. Erilaisia kesäpäivänhattuja, kurpitsoja, kyssäkaalia. :slight_smile:

Multaostoksilla tänään, jos huomenna jaksaisi istuttaa chilejä ja tomaatteja maitopurkkeihin.

Nuu,heti laitoin kylyvömultaan.Viileä noin 18 astetta,kostea,ei litimärkä.Eivät päässeet kuivumaan.Pengoin seittemän päivän päästä varovasti hammastikulla,ei mitään löytyny.Niista aiemmista kylyvöistä yks siemen itäny.
Jossei nuita oo vaan mulle tarkotettu :frowning:

Kyllä niitä hitaasti itäviä kylvöksiä kannattaa vähän kaivella, eihän muuten tiedä onko mitään tulossa  :rolleyes: 
Olen idättänyt aina tomaatin siemenet lämpimässä, noin 25 asteessa. Tänä vuonna laitoin kaksi siementä ja molemmat iti. Muutamassa päivässä. Taidan vielä kokeilla idättää viileämmässä, ihan mielenkiinnon vuoksi. Jos ei viikossa idä niin sitten kaivelemaan …  :slight_smile:

Alkaa pikkuhiljaa herätä kylvöhalut. Laitoin turvenappeja turpoamaan ja tomaattilajikkeita on nyt mietinnässä.
Luulen että tänä vuonna valitsen matalia kirsikkatomskuja.

Ylvalii, minulla on niin monen vuoden kokemus viidakkomaisesta tunnelmasta kasvarissa, ajattelin helpottaa työtaakkaa :smiley:

Joku oli hätänen tomskujen suhteen… Tiny Tim, Ildi ja 2x Vilma odottavat maitopurkkeihin pääsyä.

Chileistä ja paprikoista napsin pois ekoja nuppuja,ei kirvelly mieltä yhtään :smiley:

Yhdestä chilistä minunkin pitäisi nuput nyppiä… Taas.

72 kpl sammareja koulittu,keltasta,oranssia ja Carmenia.
Vielä oottaa vuoroaan kolome lajiketta.Oo,miten tykkään sammareista :slight_smile:

Hankikylvöjä vaan kuusi lajia, olenkohan tullut vanhaksi vai vaan laiskaksi;)
Kolmesti olen kylvänyt hopealehdet, eivät idä. Tänä keväänä tilatut siemenet. Tänään kylvin vanhoja isomman lajikkeen siemeniä. Jotenkin niitä pitää aina miun istutuksissa olla. Saa nähdä kuinka nyt käy.
Viikonloppuna kylvin ryytisalviaa ja persiliaa.

Siemenlaatikko unohtui kylmävarastoon syksyllä. Kestääköhän esim. tomaatti, chili ja muut vilukissakasvien siemenet pakkasta? Kuiviahan ne on, mutta…

Kylvin viime viikolla lautalle mutta vielä ei näy elonmerkkejä. Tosin se oli vasta torstaina. Ja nyt ehdin jo sekoittaa lautan siemenet vettä lotraamalla. Koskahan opin että tuo lautta ei vaan toimi mulla.

Hienohelma,jos tarvit siemeniä niin vinkkaa.