Joko voi aloittaa keskustelun ensi kasvukaudesta?
Pukki toi tällaisen kirjan minulle.
+x[quote][/quote]
Mielenkiintoinen kirja takuulla; kiltti joulupukki sinulla.
Koska on ensimmäinen sopiva mullanvaihtopäivä?
Tuon päiväkirjan tilasin myös äiteelle, toistamiseen. Sopivasti tilaa muistiinpanoille.
Nyt olisi vielä kasvava kuu, kirjassa eka päivä on 12.2., silloin alkaa valoa olemaan enemmän. Ajattelin kokeilla jättiverbenaa, vaatinee kylmäkäsittelyn? Jääkaapissa nyt joulun jälkeen tilaa.
Täällä meni jo hopeaputoukset ja heliotroopit multiin . Kun sormet jo syyhyttää niin.
Taidan vielä laittaa maariankellot ja snow daisyt. Kuukalenteri on uus juttu mulle, mutta senverran katsoin että täysi kuu on pian niin silloin ei enää taida kantsia kylvää, noh muina vuosina olen kylvänyt silloin kun on aikaa ja oma kalenteri kertoo
Tärkeintä lienee hyvä oma fiilis? Äkäisenä mikään suju.
Heliotroopinkin siemenet kaivoin jo esille ei karkaa mopo käsistä, ei…
Varsinaisia pärinämimmejä täällä :Wow::Whistling:
No nyt se taas alakaa,aioin kyllä laittaa vaan ”pari” siementä,mutta ku oli taas niin palijon vaihtoehtoja.Keijunmekot,sarviorvokit,isot orvokit ja muuan lissun siemen pääs kans starttaamaan.
Tuota lauttajuttua ei ole koskaan tullut kokeiltua. Pitäisköhän kokeilla. Ei taida ihan pienillä siemenillä onnistua
Ja tietysti oon unohtanut ostaa orvokin siemeniä…
Viikonloppuna voisi jotain kylvää kun vapaat alkavat.
Neilikat jo pinnalla . Begoniat pitää laittaa viikonloppuna
Mun ei parane kylvää mitään, kun täällä on vielä niin kovin pimeää, ja pelakuut ja muut purkkikukat pitävät ikkunapaikkoja hallussaan.
Eilen löysin vaihteeksi siemenpussin, josta on nimilappu karannut. Valkoinen pussi ja pohjalla mustia siemeniä. Lanttua ne eivät ole, eivätkä unikkoa. Täytyy varmaan koeidättää muutama siemen, että saan tähän jonkin selvyyden.
Mua harmittaa tuo Englannin brexitti. Nyt ei enää voi tilata sieltä siemeniä. Ne on paljon halvempia kuin täällä ja valikoimaa riittää. Suomessa postimaksutkin on kahdeksan euron luokkaa, kun taas Englannista postikulut on yhdestä viiteen euroa paikasta riipuen. Esim noi Lillipot neilikat, 50 siementä, postimaksuineen 3,50. Suomesta niitä ei saa
Minä yritän vältellä vielä tomaattien lauttailua…
Tuli mieleen että jos virittelisi pihasta ledivalot sisälle kukkien/tulevien taimien yläpuolelle niin mitä vaikuttaisi. En kyllä tiedä niiden tehoa mutta tulipa äsken ajatus mieleeni…
Nuu,ihan vaan muutama koekappale jos pääsis aikasin omia maistelemaan
Chililautta pitää tänään perustaa. Ensimmäinen suippopaprikan taimi löytyi emokasvin ruukusta marraskuussa, koulin sen tietysti kasvamaan.
Heliotroopit ja keijunmekot kylvin. Eilen napsin talvetettavista kennollisen pistokkaita.
Heliotroopeista iti 3 viidestätoista. Joka vuosi sama juttu. Vaikka laittaisin 50 siementä, vain kolme itää