Entinen kaivomökki sai tänään uutta väriä pintaan, kurpitsanoranssia.
Mökki tulee päätymään kasvimaan reunaan tarvikemökiksi. Lannoitteet, harat , pikkulapiot ym. löytyvät jatkossa sieltä missä niille on tarve. Loppuu se ärsyttävä eestaas ramppaaminen kun aina joku tarvittava juttu on alueen toisessa päässä.
Tänään valamisteltiin valakkaripenkki.
Pikkupelakuut katkoin ja laitoin alustalle jossa vien net aitotalliin.
Isomma5 pelakuut siivoilin ku kukkivat vielä niin komiasti.
Oon ollu tänä kesänä laiska ku enoo yhtään kertaa siivonnu niitä kunnolla vai mihinse aika on hurahtannu
Tyyninä päivinä ja iltoina ilma on sakeanaan tuoksuja.
Useimmilta ne jäävät huomaamatta kun ei ole aikaa olla ja aistia ympärillä olevaa.
Tässä pihalla istun ja nautin, minä onnellinen.
Kastelua, omenien keruuta. Korjasin yhden vesisäiliön perustukset ja tuli samalla vuosien sakat pohjalta sikvottua.
Toiselle tehtävä sama. Mutta en jaksanut säiliötä kannulla kerralla tyhjätä.
Siementen keräilyä perennoista ja ruohonleikkuuta.
Huomasin kauhukseni, että elokuussa suorakylvetyt salkoruusut ovat jo tämän kokoisia! Apua! Ja minä kun luulin, että syyskylmät olisi tulossa jo.
Mä sain niin ison trauman siitä taannoisesta hirvikärpäshyökkäyksestä et ihan heti en metsään mene vielä .
Tekis mieli kyllä.
Halusin olla tänään ulkona koko päivän, en säilöä sisällä. Niinpä kasvimaahommien jälkeen aloin kitkemään pihalla. Ihan mukavaa hommaa. Mitään ei tartte ajatella, senkun vaan istuu auringonpaisteessa, haraa ja kitkee pikkuhiljaa edeten. Vähän kuin laiskottelis
Ulkoilutin kelaleikkuria, Leikkasin lopun, eilen aloitin. Ihana sää, aurinkoinen ja tuulinen. Tuuli kuivatti kasteen, joten ei tarvinnut odottaa myöhäisempää aikaa. Ei olisi ollut vielä ihan pakko, mutta luvassa on useita sadepäiviä.
Kävimme mökillä. Oli aikamoinen myräkkä, mutta lämmintä.
Kotona kastelin oman pihan ja keräsin aika monta ämpärillistä omppoja. En usko tuleviin sateisiin ennen kun näen.
Käväistiin koirien kanssa heti aamulla sienimetsällä, koska iltavuoro kutsuu.
Aivan ihanaa syyskelia riittää.
Samettijalkoja löysin 5 litran ämpärillisen, ne on jo viipaleina kuivumassa ja 3 seitikkiä, niiden kausi ei oo vissiin vielä kunnolla alkanut , sekä jotain tummaa orakasta, pitää lajike selvittää tarkemmin, että mitä väriä siitä voi saada.
Eilinen kova tuuli varisti männynneulasia joka paikkaan ja myös oksia. Monta tuntia meni puhaltimen ja harjan kanssa että sain terassit ympäri talon siivottua ja oksat kerättyä.
Puolen päivän aikaan aurinko alkoi näkyä. Ihailin luonnon kaikkia värejä. Oli mukavan lämmin. Viime yönä ja aamulla oli tullut mukavasti sadevettä ja tynnyrit täynnä.
Voisi ruveta pikku hiljaa pesemään ruukkuja ym ja käymään ylipäätään ruukut läpi. On paljon ruukkuja jotka ovat osittain rikki mutta olen ajatellut että ehkä johon vielä kelpaa.
Nyt päätin että hävitän kaikki sellaiset jotka ei enää ole ollut aktiivi käytössä.
Tänä kesänä on ollut vaan suuria ruukkuja käytössä daalioille ja kannoille. Sama on varmasti myös ensi vuonna.
Kävin kasvarissa kääntymässä, siellä kaikki ok ja odottaa siivousta. Katselin sääennusteen ja oli aika masentavaa, perjantaista keskiviikkoon sadetta ja epävakaista. Siivous siirtyy.
Mulla meni yli puolet päivästä sisällä keittiössä. Pihalla jatkoin kulkualueen kivimurskapinnan siistimistä kitkemällä, vielä jäi monen metrin matka tekemättä. No melkeen lopussa jo kuitenkin.
Kasvimaalla piti vielä seistä letkun jatkona, on kurpitsaa kurkkua ja juureksia siellä vielä kasteltavana. Ja tomaattien plus omenoiden keruuta tänään niinkuin aiempinakin päivinä. Pidin huolta että kerkisin käydä rannalla kävelemässä ja kahvittelemassa. Liekö huominen tänpäivän toisinto