Meillä tänään onnisti ennusteen kans,kerranki meni mynkään.
Piti sataa koko päivä,mutta aamusta tihuutteli vähän,päivällä jopa aurinko näky.
Nyt kolomesta asti satannu,alakaa olemaan jo maat märät,eioo hyväksi liiallinen sajekkan.
Taimet nyt tsekattu ja istuteltu,loput oottaa noutajaa.
Jätin vielä muutaman paikkotaimen itelle,näyttää että kukkapenkit on kokenu inflaation talaven aikana.
Harvensin nauriin taimia taas,levittelin katetta valakkareille,parsalle,kurpoille ja härkäpavuille.
Huomen aletaan kitkemäön kasvimaata ja saan loput katteet leviteltyä.
Meillä meni kans ennuste mynkään. Tänään ei pitäny sataa kuin aamulla vähän mutta lähes kokopäivän on tullu vettä.
Vain iltamassa yritin puuhastella ulkona.
Kolme matalaa auringonkukkaa ja kolme neilikkaa sain ruukutettua kun alkoi taas satamaan.
Olis pitäny vielä istutella mutta alkoi tympimään koko homma.
Kylmä ja sateet kasvattaa vain rikkoja ettei kerkee kierrosta loppuun kun jo pitäis aloittaa uusi.
Kasvimaan olen jo kahdesti kitkeny joten onneksi se on ihan jees.
Täälläkin meni sade-ennusteet pieleen. Piti sataa taukoamatta sit kun se 11 maissa alkoi. Ei kyllä paljoo tuntia enempää sadellut ja sekin oli tosi vähästä.
Tarkotti sitä että iltapäivällä pääsin vihdoin kitkentähommiinkin. Tänä vuonna on ihan hirveen rehevää, saa jatkaa kitkemistä vielä pitkään ja hartaasti
Minulla on taimien istuttamiset pahasti kesken. Joka ilta olen yrittänyt saada jotain tehtyä, mutta tänään oli liian kylmä tuuli ja oli pakko tulla sisälle. En saanut kuin kolme tomaattia istutettua ruukkuihin, jotka vein vielä kasvihuoneeseen. Lisäksi istutin taimiruukuissa olleita kannoja ja oxaliksia isoihin ruukkuihin.
Tomaattien ruukutusta täälläkin sateiden lomassa ja nyt illalla oli poutaa.
Kaikki jo aikaisemmin ruukutetut kannoin tomaattimökkeihin ja osan kylmästi ulos. Harsolla kyllä peittelen vielä öiksi ja jos on kova auringonpaiste niin suojaan päivälläkin alkuun että tottuvat ulkoelämään.
Ihana helpotus mulla että kaikki tomskut on jo ulkona ja ilman suojia. Ja kaikki hyötikset on istutettu ja kesäkukan taimet paikoillaan myös.
No hankikylvötaimet alkaa olla koulimisvaiheessa ja istutettava jossain vaiheessa, ja ens viikolla on taimivaihtotapaaminen eli taimien istuttelua on edessä kesän mittaan edelleen, mut sehän on vaan ihanaa kun saa etsiä ja laitella paikkoja kasveille joita puutarhaystävät ovat antaneet. Ihan erityistä