Huoltomaalasin ulkoeteisen ikkunat ulkopuolelta. Keräsin mansikat.
Mulla jäi kyllä pihalla tehdyt hommat tosi vähäisiksi. Istutin penkkiin pieniä sinisiä kerrottuja akileijan siementaimia (Kurppa kiitos siemenistä) jotka odotti koulimista. Jos taimet ei tästä yhen vaiheen yliharppaamisesta tykkää niin mulla on kyllä onneks millä mällätä kun tuli kylvettyä silleen reilusti. Kokeilin nyt kummiskin oikaista kokeeksi.
Niin ja kävinhän mä aamupäivällä kaivamassa yhdeltä pihalta mäkimeiramipuskan (todellakin iso puska) ja rohtosuopayrttiä itelleni. Pelastin ne pyynnöstä jatkamaan elämäänsä. Ikäänkuin mulla ei olis jo ennestään ongelma siitä mihin mä tänvuotiset kaikki saadut ja kasvatetut oikeen saan istutettua Onneks ihminen selviää positiivisista ongelmista pahemmitta traumoitta
Muuten ei vaan ulkopuuhat ottaneet tuulta alleen tänään, oli niin kylmän näköstä ja olosta pitkälle iltapäivään saakka.
Mites sun keltaiset lupiinit, ovatko kasvaneet?
Kävin toisella paikalla sirpin kanssa leikkelemässä heinää ja nokkosia marjapensaiden ympäriltä.
Myöhemmin keräsin 10 litraa mansikoita.
Eilen istuskelin terassilla auringossa,haahuilin pihalla ja kasvihuoneissa.
Onneksi sisar ja hänen tytöt tuli kyläilemään
Siirrellyt sadetinta paikasta toiseen koko päivän ja ruukkukukat kastelin kannulla.
6 tuntia jo sadetus ollut päällä, kuivaa on taas ku saharassa.
Aamulla ajettiin vihreet ja minä trimmeröin reunat.
Ollaan viikko kaupungissa, joten kannoin vettä Hedelmätarhaan, metsäpuutarhaan, perennapenkeille ja kasvimaalle. Täällä oli kuulemma tullut reilusti vettä ukkosen kanssa perjantaina. Ihmettelinkin miten maa onkin vielä kostea. Ilma suorastaan painostava.
Tuin kaksi hedelmäpuuta.
Poimin kesän ensimmäiset mustikat metsäpuutarhasta. Tällä kertaa ehdin ennen metsäkanalintuja ja supikoiria.
Tänään alkoi lomat, huomenna mökille ja suoraan puutarhahommiin!
Mukavia loma aikoja AleksiFin, hienoja lomailmoja tiedossa sinulle ja tervetuloa joukkoomme!
Ostin Kalmian perjantaina ja rupesin poistamaan tarha-alpia, missä olis sille paikka, mutta oli niin lujasti maassa etten jaksanut tehdä mitään. Pitää odottaa että saan apua.
Paljon mukavampi sää tänään, ei niin hiostava. Aamulla mustikassa, neljä saavillista leikkelin kukkineita ja karsin puskia. Äsken keräsin mansikoita. Muutaman tunnin vaan loikoilin puutarhakeinussa.
Kastelua!
Tulin ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon kotiin. Tein sitä sun tätä rivakkaan tahtiin.
Kurppa,minen oo muuta tehennykkään ku loikoillu sielä täälä
Vaatii aika paljon vielä opettelua, ehkä parin eläkevuoden jälkeen pystyy paremmin.
Yritän mennä kolmeksi päiväksi mökille, ilman että teen mitään.
Aamulla vein orapihlaja-aidan leikkuujätteet kaatopaikalle, samalla hain listat eteisen lattiaan ja ensi kevääksi multaa (oli kyllä tosi painavia säkkejä, märkää) saunan piippuun maalin, jos vaikka sää sallisi maalauksen. Äsken kävin keräämässä kolmisen litraa mustikoita. Nyt ei välttämättä enempää tarvi.
Talkoohommissa heinäpellolla. Siitä on vajaa 50 vuotta, kun viimeksi ajoin traktoria. Minun hommana oli olla traktorikuski, kun kerättiin heinäpaaleja pellolta lavakärryyn. Hyvin tarkeni,lämpötila 28 C.
Hitsit, ton hommanhan voisin tänään tehä loppuun. On yli 30 astetta kuuma varjossakin mut jospa vesihomman jaksais tehä.
Kiitti vinkistä
Mä kävin aamupäivällä soutelemassa, siirsin veneen paikasta toiseen. Vähän yli tunnin soutelin aika hiljakseen. Sillon ei ollut vielä näin kuuma, ja järvellä kävi pikkunen tuulenvirekin paikoin.
Pesin neljä isoa mattoa. Hyvin tarkeni, useasti piti käydä varjossa huilaamassa ja juomassa.
Keräsin mansikoita, löytyi vähemmän kuin muutamana edellisenä päivänä.
Täytin vesikanisterit ja kärräsin ne kasvihuoneen sekä kurpitsan luokse.
Jatkan tänään trimmeröimistä. Pitäisi käydä keräämässä pois lpiininkukintoja kadun varresta jätesäkkiin. Kumma kun ihmiset ei itse omalta kohdaltaan poista kukkineita.