2025 vuoden ulkopuuhia

Kirjokakkarat nuutuneet, oli pakko kantaa niille vettä ämpärillä. Niillä on juuret niin pinnassa että kuivuvat nopeasti.

Kolme kertaa uimassa, muuten vaan ollut.

9 tykkäystä

Omituista, lämpö laski 22 asteeseen ja pilvisty. Ulos siis ja pahan tekoon, nypin naapurin elämänlankaa pois omasta verkkoaidasta. Oli kasvanut nopeasti nyt helteillä.

1 tykkäys

Kastelua, ylläripylläri.

Mä oon jälleen kerran kulkenut monia päiviä pihalla ympäriinsä yrittäen löytää pari paikkaa jonne tehdä uusia perennaistutuksia. On ruukuissa taimia jotka on pakko saada istutettua että juurtuvat ennen syksyä. Ja on ruukuissa pikkutaimia kasvamassa, niille oltava paikka viimeistään ens keväänä. Rankkaa tää puutarhailu !

Ja nyt, just äsken se paikka mulle valkeni. Huomenna tehdään, ei tartte kaivaa ja multaakin pitäis olla jo varastossa tarpeeksi sitä varten. Huutelin miehelle että nyt mä sen paikan tiedän, tuu kattomaan. Hän vaimeesti vastas että onko pakko tulla, menee yöunet :sweat_smile:

Näin ne mietinnässä ólevat asiat kirkastuu kun antaa pikkusen aikaa ajatuksille, yhtäkkiä ratkaisu on selkeesti mielessä. No toisaalta, tähän uuteen tehtävään penkkiin mä joudun kyllä siirtämään osan jo muualla olevista perennoista mutta niiden jättämiin tyhjiin paikkoihin saan istutettua ainakin jonkin nyt vielä ruukussa paikkaa etsivän perennan.

“tää pitäis siirtää” - lause tuntuu tutulta ja tutummaksi näyttää tulevan. Mut lopussa kiitos seisoo silmää tyydyttävän oman pihan muodossa.

Se toinen tarvittava penkki, sen paikka ei oo mulle vielä auennut mut onhan tässä aikaa ajatusta muhittaa sillä aikaa kuhan tää nyt ideoitu saadaan tehtyä :joy:

7 tykkäystä

Täällä menee kaikki vapaa-aika sadettimen siirtelyssä ja kukkien kastelussa.

On kyllä taas niin kuivaa, ku olla voi.

Ruusutarhaa pitää tietty siistiä joka päivä.

Tuo on viheliäinen kasvi. Kun rohkenisin ottaa asian naapurin kanssa puheeksi, leviää tännepäin. Vuohenputki on levinnyt saskatoonipuskiin siemenistä. Kiinteistöhuolto leikkaa samoilla koneilla kaikki hoidettavat pidät ja joutomaat, ei ihme että leviää.

Mulle tuo ”tää pitäs siirtää” on vieras.
Siirtelen tosi vähän kasveja paikasta toiseen.
Nostan pois jos leviää liikaa joku.
Eilen(asentohoito ollu viikon ja nyt loppu) putsailin varovasti rikkiksiä penkkien päistä ku pysty istullaan ja pää suht pystyssä tekemään.Mussukka putsas taas muut.
Kastelua taas illasta,alakaa loppumaan säiliöstä vesi,1000 litraa menny muutamassa päivässä.

Mulle ollut myös vieras tähän saakka mut nyt kun on tullut parissa vuodessa paljon uutta, ja koko ajan pukkaa vaan lisää niin huomaan et tekemääni uusimpaan penkkiin sopis hyvin joku jonka oon viime vuonna istuttanut silloin tehtyyn penkkiin ja joka nyt kasvussa ollessaan näyttää siltä ettei se oo oikeassa paikassa.

2 tykkäystä

Tuo on melko helppo vielä nyppiä verkkoaidasta pois mutta se pitäisi tehdä usein, ennenkuin kukkii. Pahempi on vuohenkello mikä on levinnyt samasta suunnasta joka puolelle ja sitä kasvaa nurmikossakin, juuret leviää maan alla vaikka leikkurin alle jääkin. Naapuri on uusi, kasvit on edellisen omistajan istutuksia.

Kävin tunnin verran soutelemassa, kuuma sielläkin.

Vähän kukkapenkkejä aion kitkeä ja uimassa käydä useaan otteeseen.

2 tykkäystä

2 tuntia hikoiltu helteessä ja tässä vaiheessa on uusi perennapenkki joka sai alkunsa eilen illalla ideasta. Pakko huilia välillä mut kyllä me tänään päästään jo levittämään multaa penkkiin ja haketta käytävälle.

10 tykkäystä

Nuu se ryhtyy tuumasta toimeen.Arvostan tässä helteessä. Itsellä on niin puhti pois.Onneksi nyt näyttää varjonpuolen mittari vain 23C,mutta sääskiä ja varsinkin paarmoja ihan hiton lailla.Tuntuu ihan että aivotkin ovat saaneet jonkin lämpöhalvaus.

3 tykkäystä

Makaan auringossa uinnin jälkeen ja kuuntelen äänikirjaa

4 tykkäystä

Hieno projekti, Nuu! :+1:

3 tykkäystä

Mä vietän lomapäivän huomenna jos keli pysyy suht tyynenä. Meen soutelemaan aamupäivällä. Penkin viimeistelyllä ei oo hirvee kiire, teen istutuksia vasta kun helle on ohi.

1 tykkäys

Kasvimaitten päitä oon putsaillu rikkiksistä siihen asti ku istullaan voi tehä,mussukka urakoi loput :confounded_face:

1 tykkäys

Pakko vain nauttia muuten, ei voi ulos mennä. Koetin äsken käydä mutta heti oli paarmalauma kimpussa. Ei auta vaikka laittaa tököttiä. Oisko niitä sen takia niin paljon kun on tuo lehmälauma tien toisella puolen. Mahtaa myös niitä raukkoja kiusata.

Täällä on ollut tosi isoja paarmoja, ei tosiaan haluu tulla niiden puremaksi. Niitä ei oo koko ajan

Nytkin tätä uutta penkkiä kasataan + 28.6 asteessa, lukema varjossa, ja täydessä auringon porotuksessa. Hikisiä ollaan ja sillonhan yleensä paarmat viimestään tulee paikalle. Nyt ei oo ollut kuin yks sillon kun alotettiin. Kärpäsiä on kyllä, yök

Miksette käytä Thermoshelliä???
Ei tuu paarmat ja sääsket lähelle.

1 tykkäys