2025 vuoden ulkopuuhia

Minä uskon vakaasti että Nuu ei ensi kesänä tee muuta kuin nauttii upeista aikaansaannoksistaan.. :thinking: :sweat_smile:

2 tykkäystä

Ne suopayrtit sai oman paikkansa tien reunassa rohtoraunioyrttien jatkeeksi. Tein kyllä ihan kunnon penkin niille. Raunioyrtit silloin tänne muutettaessa vaan kaivoin maahan ilman sen kummempia kommervinkkejä. Olis varmaan suopayrteille kelvannut sama tyyli mutten hoksannut ennenkuin kaikki oli jo valmista.

Ruohosilpulla peitin pinnan että kosteus pysyis paremmin.

2 tykkäystä

:blossom: Saatat olla vähemmistössä.. :blossom: Huumorin kukka on yks kauneimmista kukista :grinning_face_with_smiling_eyes::blossom:

1 tykkäys

No ompas kyllä Nuulla hienon ja huolitellun näköistä.
Kyllä passaa seuraavina vuosina nautiskella työnsä tuloksia.

1 tykkäys

Minä kävin pari tuntia keräämässä kuihtuneita kukkia. Ei kyllä enempää jaksanu tuolla paahtavassa kuumuudessa.

1 tykkäys

No,en kyllä usko.
Tänään melekeen kolome tuntia järvellä.
Illalla taas kastelua :roll_eyes:

1 tykkäys

Karvari, Millasella veneellä liikutte? Poikkeetteko rannassa jossain vai ootteko koko ajan veden päällä? Onks teillä joku aktiviteetti siinä järveilyssä mukana, esim kalastus?

Kysyn kun kiinnostaa onko sulle järveily täyttä rentoutumista, ihan vaan oleilua. Mulle se taitaa olla ainoita juttuja millon en suorita yhtään mitään, nautin vaan täydestä sydämestä. No paitti kun nyt noin sanoin niin suoritanhan mä tänä kesänä tossakin. Mulla on vene nyt sellasessa rannassa mistä soutaa puolessa tunnissa rantaan jossa on uimalaituri. Huomaan sinne mennessö kiskovani airoista tehokkaammin kun sit palatessa :joy:

1 tykkäys

Meillon semmonen leveäpohjainen kaatumaton vene,nyt on ollu sähkömoottori.On ihanaa ku ei tuu katkua ja ääntä.
Tämmösillä helteillä ei tuu kalaa,eli ihan vaan nautin olosta ja kelistä.
Kahavit,kurkkua ja vissyä eväänä.Ne evääthän on parasta kaikessa.
Ollaan käyty tuossa Pöyliöjärvellä josta muinoin pyyettiin niitä kirijolohia.
En mee siinä veteen ku on sinilevää.
Eilen korkkasin uimaveen ekaa kertaa tälle kesälle,oikiasti tänään olis se kaks viikkoa tullu :roll_eyes: leikkauksesta.
Oli kyllä ensin hölömöä ku ei ollu onki veessä,mutta meneehän se näinki :sweat_smile:
Ei yleensä käyvvä rannassa jossei mulle tuu vessahätä :wink:

2 tykkäystä

Satsi maahan laitettavia nimilappuja, kohta meen paukuttamaan ne paikoilleen. Näyttää ehkä massiivisilta mut ne häviää kasvien alle tehokkaasti. Joskus liiankin tehokkaasti :sweat_smile:.

Nää pysyy paikoillaan ja kestää. Rima on K-Raudan noutopihalta. Ne on heille ongelmajätettä joten saa hakea ilmaseksi niin paljon kun haluaa.

5 tykkäystä

Tänään harvensin porkkanat,punajuuret ja nauriit.Siivoilin vähän rikkiksiä.
Huomena jatkan,en uskalla heti tehä palijon kerralla.
Hih,mukavaa :blush:

2 tykkäystä

Huussikiuvikkeen tekoa niittämällä ja kuivaamalla vesitatarta. Hiekkapohjainen lahti kasvamassa tuk
koon ilman niittoa. Nuottaruohon ja järvisätkimen sain jälleen säästettyä.

Isompi lahti on kasvanut niin umpeen, ettei soutaminen punnitus ja mökkinaapurit kiskoo veneen potkutista vesikasveja. 70 luvulla vielä oli hienoa valkoista hiekkaa pohja ja kirkas vesi.

6 tykkäystä

3 tunnin kastelurupeama takana. Seisova ilma ja paahtava aurinko. Meinaan lähteä tänään soutelemaan ja uimaan myöhemmin iltapäivällä vaikka lämpöennuste huiteleekin siellä 30 asteessa illansuuhun saakka. Täytyy käyttää tyynet ilmat hyödyksi.

Ihmeen isoksi on kasvanut kultapiisku, vaikka paikka on kuiva ja karu. Pisin on n. 80-senttinen.

3 tykkäystä

Tänään kasvimaan kitkentää rikkiksistä,nyt taas puhtaat paikat
Istuskelua terassilla auringossa ja kohta uimaan :kissing_face_with_closed_eyes:

1 tykkäys

Mansikan poimintaa.Tosi hyvin saatu mansikkaa ja vielä on kypsymässäkin.

1 tykkäys

Enimmäkseen kastelupäivä, eilen jäi vähän vajaaksi kun olin illalla kesäteatterissa.

Keräsin myös tarha-ajuruohoa eli timjamia ja riivin sitä kuivumaan. Sopivaa puuhaa varjossa pihalla istuen.

Piti mennä soutelemaan ja uimaan alkuillasta mutta vasta äsken lopetin pakolliset kastelut.

Kastelua, hyttyset seurana taas…

Kukkineitten keruuta ja kastelua.

Näyttäs siltä et ympäri Suomea kastellaan tällä hetkellä.

Kastelen vain uudet taimet ja tähtiputken. Muut joutuvat pärjäämään omillaan. Tähän asti pärjänneet. Eiköhän sieltä kohta jonkinlainen kuuro ole tulossa, ainahan täällä sataa miten se nyt olis muuttunut.