Ajoin oman pihan nurmen ja trimmeröin. Puuhamaa saa kasvaa vielä apilaa, jos ajan sen niin varmasti palaa.
Kohta oman pihan kastelua
Ajoin oman pihan nurmen ja trimmeröin. Puuhamaa saa kasvaa vielä apilaa, jos ajan sen niin varmasti palaa.
Kohta oman pihan kastelua
Kastelua, yllätys, yllätys. Eipä ole sateita tänään näkynyt eikä kuulunut.
Kolme tuntia kastelua.
Kastelua.
Leikkasin alas (nuorennusleikkaus) kolme isoa jasmike pensasta.
Olivat jo aivan kamalan isoja, kukki kyllä runsaasti kesällä, mutta viime talvena oli suuria ongelmia kun lumi painoi oksat. Silloin päätin että kesällä leikkaan alas ja ne saa aloittaa kasvun uudestaan alhaalta.
Ei tämä ole ensimmäinen kerta, aina ovat lähteneet uudelleen kasvuun.
Pitkin päivää aloitin jotain puuhaa mutta kostean kuuma ilma vei mehut. Puuhastelen sitten kunhan sää viilenee.
Tontille sattui eilen iltapäivällä sadekuuro mutta ei se paljoakaan kastellut. Alkaa jo kyllästyttämään veden kanniskelu.
Aamuviileen aikaan kolmisen tuntia rikkojen keruuta ja kukkineitten keruuta.
Tänä kesänähän kaikki kukki paljon ja nyt sittä kun niitä kukkineita kerää niin tulee ajatus että jos vähemmän olisivat kukkineet niin näillä helteillä olis vähemmän hikoilua.
Iltamassa kastelua ja kastelua. Pari tuntiahan siinä menee vaikka meitä on kaksi kastelijaa.
Mulla menee aamulla kaks tuntia kasteluun, sit on pakolliset saatu hoidettua. Yli puolet siitä on kannujen kanniskelua kun kastelen lannoitusvedellä.
Toinen kastelusessio on iltapuolella tunnista pariin mutta letkun kanssa joten piis-of-keik.
Mähän keksin ton kukkineiden keruu-jutun vasta viime vuonna, sitä ennen sen salat ei olleet mulle auenneet, Joo, toooodella myöhäisherännyt . Yritän sitä saada tehtyä mut tuntuu että oon koko ajan jälkijunassa kun aika vaan ei riitä kaikkeen. Tänäänkin piti mutta kun oli vielä koulittavia pikkutaimia (ja on edelleen) niin istuin niiden parissa toista tuntia ja taas jäi kukkineet keräämättä tänäänkin.
Yks mun kaveri valittelee kun on niin tylsää, ei oo mitään tekemistä. Turha kertoakaan että hän ei oo millään tasolla kasvi-ihminen.
Käytiin kotona kastelemassa ja 200 l tynnyri kasvarin vieressä laskettiin täyteen, tippaletkut hoitaa loppuviikon hommat. Palattiin mökille, kastelua paksummalla letkulla. Avojaloin ei kärsi kulkea, jalkapohjat palaa. Uimassa olen käynyt tänään varmaan yli 6 kertaa. Tai seisoskelemassa hartioita myöten, liian lämmin vesi uida matkaa. Huomenna pitäs vaihtaa huussisaavi tyhjään, mieluusti aamulla.
Eilen aamusta kasvareitten raivausta.Leikkelin kaiken turhan pois.Samalla tsekkaus kypsyvien tomaattien tilanne.Selevisin säikähyksellä siitä alaku kauvven latva ongelmasta.Kaikki kasvannu hyvin ja arvelen että ennätysmäärä tulee tomaatteja.Kahen päivän aikana kolomelle porukalle parit kilot antannu tomaatteja ja vielä on menossa ylikypsiksi pihivejä.
Pikkusen rikkisten keräilyä ja kasvimaan päivitystä,tänään pitää alakaa kunnolla siivoilemaan taas.
Kastelua tietenki joka päivä,eioo ollu sadettaja päällä moneen päivään ku on ollu iltapäivästä pikku kuuroja,en tiiä riittäväkkö
Tunnin kävin mustikoita keräämässä. Nyt In talven marjat koossa. Karviaisia pitäisi tänään kerätä ja kastelua tietysti ja myös kukkineiden siistimistä.
Kolme tuntia aamusta ulkopuuhasteluja kukkien ja rikkojen parissa. Olin yhtä märkä kuin viimekesän sateissa koska oli aamu kosteutta niin paljon.
Iltasella varmaankin kastelua, tuskin saadaan vettä vaikka luvassa on. Tomaatit täytyy kuitenkin kastella.
Tullessa otin puuhastelua sisälle.
Höh,mahoton määrä kurppaa
Mulla vasta näyttää että en#mäinen olis kasvamassa.Palijon on ollu jokkeivät oo pölyttyneet.
Aamulla putsasin takapihan kukkapenkit.Nyt kasvimaat taas käsitelty.
Nyt leikkelin persiljaa pakkaseen.
Mittarin näyttäessä +30 ylittävää lukemaa, kävin leikkaamassa ruohoa talon varjostamassa paikassa. Jatkan leikkaamista, kun puut alkavat varjostaa isompaa aluetta. Näillä helteillä leikkaan ruohoa vähitellen eri päivinä.
Polvea myöten järvessä oli mieluisin homma. Kasteltiin isolla letkulla saaveihin ja niistä kastelukannulla hennoille hyötäreille. Kuskattiin veneestä järviruokoa kasvulaatikoiden väleihin. Silppuuntuvat kulkiessa, tukahduttavat rikkiksiä ja syksyllä passaavat katteeksi.
Musta olis ihanaa olla näillä keleillä polvia myöten järvessä hommissa. Jouten siellä ei kauaa kerkiäis viihtyä mutta hommissa menis hyvällä omallatunnolla helposti puol päivää
Kukkineiden leikkelyä, heinää nyppimässä metsästä, rikkiksiä pois yleistä siistimistä.
Ja keräsin eväät töihin.
Ruukkukukat kastelin kun illalla jätin ukkoskuuron varaan mutta eipä siitä apua ollu.
Illalla kastelen tomaatit ja myöhällä otan punajuuria jonka jälkeen saa Isäntä kuntoilla ja kastella kunnolla kasvimaan ellei sitä vettä satele.
Kahen tunnin päivänalotuskastelu. Hain perunoita kasvimaalta. Kuokka ei meinaa purra maahan, on niin kuivaa. Löyty kahen hengen annos pientä pottua, neljät varret jouduin nostamaan. Ei oo ikinö ollut pottumaa noin kova ja melkeen kaivamaton
Vuokraplantulla keräsin avomaankurkut(ja kotipihalta) kaivettiin pottuja ja sipuleita keräilin.
Kotipihalla tulipaikalla siivoilin ja nyt kasteltiin taas.
Lorvailuja auringossa.
Kastelua, sadetta odotellessa.
Tunnin leikkelin päivälläckukkineita auringonpaahteessa. Pakko oli sen jälkeen lähteä uimaan viilentymään. Vesi oli lämmennyt eilisestä asteen, oli +24. En olis millään malttanut nousta vedestä pois.