2025 vuoden ulkopuuhia

Punajuuria hain aamulla ja kuorin pellillisen paahtumaan uuniin.
Tomskuja keräsin ja muutamasta ruukusta loppuraakileetkin pois.
Tyhjensin mullat ja isäntä pääsi pesu puuhiin. :clap::blush:

1 tykkäys

Viiminen metsäretki. Kyllä on ollut hyvä “loma”

9 tykkäystä

Kävittekö Karhunkierroksen?

Ei käyty. Kävelimme metsästysalueilla, että koirat saivat juosta vapaina.

1 tykkäys

Siementen keräilyjä,ruukkujen tyhyjentelyä,autotalliin talavetettavien roudausta.
Leikjelin loput pelakuut lähes lehettömiksi,oli ällöttäviä mustia kirvoja.
Eioo ollu muina vuosina pelakuissa tuholaisia,myrkytin kaikki.
Lautasten ja ruukkujen pesua,huoh,ja kuinka palijon on vielä tekemistä.

Ajoin kotipihan nurmen ja trimmeröin reunat.
Mitään ei ollut kuivunut kahden viikon poissaollessa. Kasvarissakin kaikki hyvin ja tomaatteja kypsyy.

1 tykkäys

Pientä kevyttä haahuilua pihalla. Kaikki paikat märät ja liukkaat, aurinko tuli esiin ja toivottavasti kuivattaisi.
7 x 230L vesisaaveja sain tyhjennettyä, saman verran odottaa tyhjennystä. Niiden kanssa en hoppuile kun tulee hetki kun jotain tyhjiä ruukkuja pitää huuhdella.
Aika paljon olen jo saanut siivottua pois, jotain joka päivä.

5 tykkäystä

Mulla liittyi ulkopuuhat tänään huomiseen Iitin Kurpitsakisaan.
Nostin melkeen kaikki loput kurpitsat maasta (jätin pari spagettikurpitsaa vielä maahan kun kelit kerran sallii), pesin ne, muutaman punnitsin mielenkiinnosta ja sit pakkasin ne autoon huomista varten. Mulla on aivan ihana marrow (jättiläiskesäkurpitsa) tänä vuonna, en punninnut vaan jätän huomiselle yllätykseksi itelleni, mutta oon aika rakastunut siihen kyllä :smiling_face_with_three_hearts:.

Osan tavaroista vein kisapaikalle jo tänään.
Ajelin kaupoilla tekemässä viime hetken tärkeitä hankintoja kuten lisää nastoja.
Illalla keräsin pihalta tarpeita kahteen kukkakimppuun jotka vien mennessäni huomenna kisapaikalle kahvipöytään koska oon päättänyt et tänä vuonna tarjotaan kahvit/teet kaikille osallistujille ja paikalla olevalle yleisölle. Tänä vuonna on myös Kurpitsa-arpajaiset, ekaa kertaa. Mahtavasti kurpitsa-palkintoja, saan tehtyä niin et joka toinen arpa voittaa :heart_eyes:

Tää huominen on mun kesäkauden huipennus, ootan sitä innolla. Sen jälkeen saa kierrokset laskea.

5 tykkäystä

Istutettiin valkosipulit, pystytettiin reimarikiven jäiden kumoama majakka, korjattiin satoa kasvimaalla, kiinnitettiin kelluva laituri turvaliinoin. Nostettiin perunat.

3 tykkäystä

Keräsin puolukoita. Kypsempiä olisivat voineet olla.

1 tykkäys

Keräsin viimeiset kesäkurpitsat ja avomaankurkut aamulla.
Nyt märkää ja sataa joten ei kiinnosta enää ulkopuuhat.

Ruukkujen tyhjentelyä

Aamulla piipahdin metsässä. Ei näkynyt suppiksia. Puolukoita keräsin kolme litraa, osa jo karisi. Vein putsattuna kadun vanhalle rouvalle.
Vähän tyhjentelin kesäkukkaruukkuja ja vesisaaveja. Upea aurinkoinen lämmin päivä.

2 tykkäystä

Aamusta yhteen asti muikkusouvvi,sitt3n istutin valakosipulit.
Ruokailun jäläkeen ruukkujen tyhyjentelyä ja siivoilua.
Päivän aktiivisuus tavoite 153 %, 20070 askelta otettu tänään.

Tomskujen keruuta, kasvustojen poistamista, pikkuruukkujen pesua. Lämmin ilma, t-paitakeli vaikkei koko ajan aurinko paistanutkaan. Ihan pihalla meni päivä. Äsken vielä löysin kivan määrän kanttarelleja. Siirryttävä kai sisäpuuhien pariin keittiöön.

Syksyinen kiipeily. Kurpitsoja oli vain neljä, yhteensä painoivat n. 30 kg.

3 tykkäystä

Pitkä viikonloppu mökillä to-su, käännettiin mm soutuvene, istutettiin valkosipulit, letkut ja vesipumppu tyhjennettiin. Ajoin raivaussahalla ruovikkoa kumisaappaat jalassa kuivuneella matalikolla. Konnien spaosasto ja raivaussaha laitettiin talvisäilöön. Kerättiin kamppeet ulkoa sisälle ja sisältä tuotiin pyykit ja mausteet ym kotiin. Yhtään marjaa en kerännyt, sieniä kyllä.

Venematkalla tullessa kastuttiin kuurosteessa. Kiipesin laidan yli veneeseen ottamaan pois bensatankin ja putosinkin takaisin maahan. Märät housut lahkeen suusta veneen reunalle eikä haaroissa ollut enää tilaa nostaa koipea vyötärön korkeutta ylemmäs. Häntäluu otti osumaa, vaikka kaatumistekniikka pelasti pahemmalta, oli kivinen sorapenger kuitenkin alla. Buranaa eikä kyykistelyjä tai painavia nosteluita, ei ole ensimmäinen liikuntavamma.

Muoks korjasin kirjoitusvirheitä, on mulla uusi läppäriin mutta taas olen kännykällä, sormet lipsuuu.

Auts,onneksi ei käyny pahasti :+1:t3:

Toivottavasti ei käynyt pahasti!!

1 tykkäys

Ajoin puuhamaan nurmen ja trimmeröin reunat.
Ilman vetävää leikkuria ei olisi onnistunut.